File

Een motor is om heerlijk op verkeersluwe, bochtige wegen te rijden, niet om tussen files door te gaan.

Yeah, I know, maar de vorige keer dat ik in de auto tussen de file door ging werd het me niet in dank afgenomen.

Anyway, on topic; stilstaan tijdens het filteren kan naar zijn, maar naarmate je meer ervaring met filteren krijgt zul je zien dat het je steeds minder overkomt. Het hele idee van het filteren is juist dat je niet stilstaat. En dat doe je door constant vooruit te kijken, je route te plannen, defensief te rijden en af en toe bij de strook links/rechts van je in te voegen, mocht één van de stroken stil komen te vallen en daar toevallig net een breed obstakel op stilstaat.

Staat de boel echter écht mokervast en kun je er met geen mogenlijkheid langs, dan is het heel simpel; dan sta jij ook stil. In dat geval kijk je vooruit en kijk je welke van de twee rijstroken het eerst begint met bewegen.

Knippertje aan, rustig invoegen en meerijden tot je weer vrij tussen de stroken kan. Tijdens het meerijden houd je een ruimtekussen voor je zodat je ook daadwerkelijk veilig tussen de stroken kunt duiken, en houd je je spiegel in de smiezen voor motorrijders die eventueel al aan het filteren zijn en langs jou gaan zodat je daar niet onverhoopt bovenop duikt.
 
naarmate je meer ervaring met filteren krijgt zul je zien dat het je steeds minder overkomt
:^ Dit is de bottom line. En om je hele post samen te vatten: anticiperen. (Want problemen oplossen is goed, problemen voorkomen is beter.)
 
Laatst bewerkt:
Italië is mooi, maar waarom zou je door de automobilistentunnel willen gaan? Tenzij de passen gesloten zijn natuurlijk.
Dat is niet zo moeilijk!
Mijn reisdoel was Italië in z'n geheel doorkruisen en dan iets terugdraaien en Sicilië er nog bij doen. (Sic = 2/3 van NL)
Dan ga ik verder geen onnodige tijd verdoen met daar heen te rijden. Effe 1.5 dag flink blazen om in Florence te komen.
(Dus geen interesse voor Z.Dld, Zwits en N Ital. Dat is wel mooi maar dat ken ik al, mss weer een andere keer)

Bij de Ponte Vecchio en de Duomo in Firenze daar begint dan mijn vakantie!
Was idd wel grappig, dat voor andere NL-ers de camping Florence zo ongeveer het eindpunt was van de reis. Voor mij was het feitelijk de start!
Nooit spijt gehad dat ik het op deze wijze heb gedaan. Deze reis Italië is voor mij nog steeds de mooiste motor-trip die ik heb gereden.
 
Laatst bewerkt:
het is erg treurig dat er te weinig gehandhaafd kan worden..
ik was er geen voorstander van maar er mogen op steeds meer plekken camera's komen.
vooral om overtredingen te signaleren.

het is echt een drama, in mijn dorp zijn het vooral de medenederlanders uit noord Afrika die weten dat er toch niet gehandhaafd wordt..

dus scheit aan alle regels en lekker doen wat niet mag.. door rood, 80 rijden op een woonerf links voorsorteren en rechtdoor rijden,
of nog even snel voor je de rotonde op terwijl je geen voorrang heb waardoor je in de ankers moet om een aanrijding te voorkomen..

misschien moet ik dat ook doen als ik een andere auto heb, deze heeft toch een dag waarde van twee kwartjes..

nee hoor.. ik ben niet gefrustreerd..

🤬🤬🤬🤬🤬🤬
 
Naast de motor heb ik een stevige 4x4 voorzien van winchbumper, verhoogd, grotere terreinbanden etc. Regelmatig geprobeerd wat steviger was: boom of jeep, en dat is 'm aan te zien.
Maar niet denken dat men zich daar wat van aantrekt.
 

Bijlagen

  • 2017-08-02 16.20.52.jpg
    2017-08-02 16.20.52.jpg
    880 KB · Weergaven: 9
heb ook zon ding gehad,
één brok ellende..
(was een diesel)
had een benzine/ 6cilinder moeten kopen..

zag laatst in Beverwijk één die wel erg hoog was..
blijft leuk..
 
Of er overheen. Dat hoor ik die agenten bij Wegmisbruikers ook altijd zeggen.
 
Nee, dat is idd geen verkeersregel.JAMMER!! :X
Wel heel vervelend, want dat zou de duidelijkheid op rotondes veel ten goede komen.
Ikzelf knipper altijd WEL naar links, als ik op rotonde 'linksaf' moet. (en op laatst dan naar rechts knipperen)
Is een gewoonte die ook steeds meer en meer in België zijn doorgang vindt, en ik vind het in diezelfde gedachtengang een goede zaak.

Ik doe het ook tegenwoordig :Y
 
Is een gewoonte die ook steeds meer en meer in België zijn doorgang vindt, en ik vind het in diezelfde gedachtengang een goede zaak.

Ik doe het ook tegenwoordig :Y

Ik begrijp heel goed het idee van het pinken naar links op de rotonde in nederland. En ik zie het ook meer en meer in Belgie maar dan vergeet de helft wel om bij de afslag even rechts te pinken ...

In verband met filteren ... mag je in nederland op de pechstrook rijden? In belgie is die op bepaalde plaatsen toegankelijk voor bussen + taxi maar niet voor motorrijders jammer genoeg ...
 
In verband met filteren ... mag je in nederland op de pechstrook rijden? In belgie is die op bepaalde plaatsen toegankelijk voor bussen + taxi maar niet voor motorrijders jammer genoeg ...
Dat heb ik kort geleden ook gemerkt, van Luik naar het Groot Hertogdom Luxembourg ergens, bussen en taxi's mogen via de pechstrook, maar wel max 50 km/u, en ik dacht ook auto's met minstens 3 mensen erin. Motoren idd niet. Maar ach, wij migen nog steeds gewoon filefilteren.
 
In verband met filteren ... mag je in nederland op de pechstrook rijden? In belgie is die op bepaalde plaatsen toegankelijk voor bussen + taxi maar niet voor motorrijders jammer genoeg ...

Nee dat mag hier ook niet. Op sommige trajecten mogen bussen het wel, maar taxi's ook niet. Je hebt hier wel veel trajecten waar in de spitstijden de vluchtstrook is opengesteld als extra rijstrook, de zgn spitsstrook, maar dan mag iedereen er dus rijden.
 
Nee dat mag hier ook niet. Op sommige trajecten mogen bussen het wel, maar taxi's ook niet. Je hebt hier wel veel trajecten waar in de spitstijden de vluchtstrook is opengesteld als extra rijstrook, de zgn spitsstrook, maar dan mag iedereen er dus rijden.
Idem bij ons :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan