Filerijden doe je links, wegwezen mooiweerrijders!!!

Autoreply

MF veteraan
22 okt 2006
14.295
2
Oegstgeest
Ik werd vandaag (in koekblik) aan alle kanten voorbij gereden (3-baans snelweg, A20, middelste baan) door motorrijders. Het vriendelijke verzoek aan alle mooiweerrijders om zich aan de afspraken te houden, je haalt in tussen baan 1 en 2 (meest linker- en op een na meest linkerbaan) en nergens anders.
Da's duidelijk voor andere weggebruikers, daar heb je meer ruimte en mensen verwachten je daar zodat je niet overhoop wordt gereden als een automobilist uitwijkt voor die malloot die rechts passeert. Als we als motorrijders zo door blijven klooien verspillen we een hoop goodwill en die goodwill zorgt er nou juist voor dat er een beetje rekening met ons wordt gehouden.

Ik had vandaag tot twee keer toe bijna een supersport met spijkerbroek in m'n achterbumper zitten en geloof me, dat win ik, hoe waanzinnig goed je ook denkt te kunnen rijden ;)
 
Alsof juist DIE motorrijders hier op dit forum zitten en deze topic gaan lezen.... B|
 
Kunnen we die zeurende doorrijders niet gewoon een ban geven :r

Maar vooruit, door de file rijden doe je links ;)
 
Laatst bewerkt:
@ Blackops, juist die motorrijders zitten hier gezien de vele posts "ik heb dit jaar voor het eerst weer gereden"

Kunnen we die zeurende doorrijders niet gewoon een ban geven :r
Ach, misschien hebben de mooiweerrijders wel een punt dat ik volledig gestoord ben om bij vrieskou in de regen/sneeuw te gaan rijden, maar daar gaat het hier helemaal niet om.


en deze frustratie moet je om pakweg 02.23 uur kwijt :? Niet goed voor je nachtrust hoor.
Ik was pas na 2 uur thuis, dat krijg je als student met een avondbijbaan. Geen zorgen, morgen om 0900 zit ik weer op de moto, de Lekdijk onveilig maken ;)
 
en deze frustratie moet je om pakweg 02.23 uur kwijt :? Niet goed voor je nachtrust hoor. Kan er trouwens niets over vinden : zie samenspel in de file :?
Toevallig heb ik er laatst nog naar gezocht of ik dat ergens kon vinden, ergens staat me wel vaag bij dat je bij 3 rijstroken alleen tussen de 3e en 2e strook tussen de file doorrijdt.
Dat houdt het een beetje overzichtelijk voor de automobilist.

Als er ook motorrijders tussen de 1e en 2e strook rijden krijg je van die situaties als: ik gaf er rechts één de ruimte en toen lag er links één op het asfalt.

Regelmatig constateer ik hetgene wat Autoreplay aankaart.

Ik denk altijd maar: Je moet niet tussen de file door, het mag.
 
Laatst bewerkt:
Toevallig heb ik er laatst nog naar gezocht of ik dat ergens kon vinden, ergens staat me wel vaag bij dat je bij 3 rijstroken alleen tussen de 3e en 2e strook tussen de file doorrijdt.
Dat houdt het een beetje overzichtelijk voor de automobilist.

Als er ook motorrijders tussen de 1e en 2e strook rijden krijg je van die situaties als: ik gaf er rechts één de ruimte en toen lag er links één op het asfalt.

Regelmatig constateer ik hetgene wat Autoreplay aankaart.

Ik denk altijd maar: Je moet niet tussen de file door, het mag.

Hoe zit het nu met die nummering van rijstroken? Volgens mij gebruikt de TS juist de omgekeerde volgorde :?

Ik weet bij god niet meer waar ik het gelezen heb (dacht eigenlijk dat het in de gedragscode stond), maar volgens mij 'hoor' je in te halen tussen rijstrook 1 en 2 (tussen linker en middelste strook dus). Dan verspil je de goodwill van automobilisten inderdaad ook niet zo snel:

FOK.nl cookie-informatie
 
Laatst bewerkt:
Waarom worden er zoveel posts met commentaar gepost?
Het verandert echt niet door het op het forum te posten hoor.Ik zie zoveel dingen in het verkeer waar ik het niet mee eens ben,en ik doe veel dingen waar niet iedereen het mee eens is in het verkeer.Als ik dat allemaal hier moet posten ben ik wel effe bezig.Kortom het schiet niet op om met zulke onderwerpen op het forum te komen,het zal het niet veranderen.
 
Tis vrijdag, dus...


Ik heb ook ergens gehoord/gelezen dat het de voorkeur verdient om tussen de meest linkse en de baan daarnaast door te rijden.

Toch: je voegt in op bijvoorbeeld een A16. Vier rijen blik staan te dampen. Dan ben ik toch echt zo lomp om gewoon tussen de rechterrijstroken door te rijden en er wat rekening mee te houden dat automobilisten mij hier niet verwachten. Bovendien, als er ruimte is, schuif ik gewoon een baantje naar links op.

Het is en blijft samenspel. Ook tussen de meest linkse banen moet je rekenen op blikbestuurders die net aan de zak krabbellen, de radio weer eens verzetten of met andere verkeersgerelateerde aktiviteiten bezig zijn. En dan heb ik het nog niet over uitstappers of "kijk, daar is een leeg stukje op die baan hiernaast" switchers.

Daarnaast, als ik met mijn handig kleine GS500 toevallig achter een enorme badkuip van een Goldwing aan mag sukkellen, is die strook tussen de andere banen ineens erg aantrekkelijk. Zelfs als ik een spijkerbroek aanheb.
 
Hoe zit het nu met die nummering van rijstroken? Volgens mij gebruikt de TS juist de omgekeerde volgorde :?

Ik weet bij god niet meer waar ik het gelezen heb (dacht eigenlijk dat het in de gedragscode stond), maar volgens mij 'hoor' je in te halen tussen rijstrook 1 en 2 (tussen linker en middelste strook dus). Dan verspil je de goodwill van automobilisten inderdaad ook niet zo snel:

FOK.nl cookie-informatie

Gewoon tellen als je invoegt. Invoegstrook, 1e strook, 2e strook en evt. 3e, 4e of 5e rijstrook.
 
Motorrijder meld zich:

Nog even voor de duidelijkheid: Voor de gemiddelde motorrijder (die wél netjes zijn motorpak aan heeft en niet in een t-shirt rijdt) is het momenteel geen pretje. Die pakken zijn luchtdicht en ze hebben het gegarandeerd warmer dan jij.

Motorrijders horen tussen de linker en de één na linker rijstrook te rijden. Er is echter een uitzondering. Op plaatsen waar bijvoorbeeld 4 banen in drie banen overgaan is het voor hen veiliger om één baan rechter te rijden door al het invoegende verkeer. Een motorrijder die elders ook "rechter" tussen de file doorrijdt is heel slecht bezig. :)

Verder: Iedereen bedankt voor het netjes opzij gaat. Als het lukt bedanken we even, maar meestal laat de veiligheid dit niet toe. We hopen dat jullie autorijders dit begrijpen
Nee hoor, dat is echt niet zo. Officeel mogen ze zowiezo niet rechts inhalen, maar het wordt gedoogd waardoor het wel mag, maar dan alleen echt tussen de linker één na linker baan.

Vind je 't gek dat automobilisten het niet meer weten.. Er zijn nog te veel motorrijders die verkondigen dat rechts inhalen gedoogd word in de file?? -O- -O- -O-














tis weer vrijdag!!! :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W
 
Gaaf man, al de 3e keer deze week dat ik mag zwaaien in een verkapt anti mooi weer rijders topic.

Toppie!!

:W :W :W :W :W :W :W :W
 
Laatst bewerkt:
Gewoon tellen als je invoegt. Invoegstrook, 1e strook, 2e strook en evt. 3e, 4e of 5e rijstrook.


Dat zou je denken, maar het is precies andersom. Dus zoals TS aangaf.
De meest linker rijstrook is 1 en dan tel je door tot de vluchtstrook...

Voor motorrijders tussen de file dus tussen rijstrook 1 en 2... ;)

kon het niet laten, moest het ff kwijt.

Oh ja, en omdat het vrijdag is: :W :W :W :W
(Moet ook niet te veel posten natuutlijk, je mag nog maar 99000 post p.p. maken :+ )
 
Dat zou je denken, maar het is precies andersom. Dus zoals TS aangaf.
De meest linker rijstrook is 1 en dan tel je door tot de vluchtstrook...

Voor motorrijders tussen de file dus tussen rijstrook 1 en 2... ;)

kon het niet laten, moest het ff kwijt.

Wat is het toch een raar land.
En het maar gek vinden dat weggebruikers in de war raken.

Maar goed, dank voor je info als ervaringsdeskundige ;)

Weer wat geleerd *D
 
Wat is het toch een raar land.
En het maar gek vinden dat weggebruikers in de war raken.

Maar goed, dank voor je info als ervaringsdeskundige ;)

Weer wat geleerd *D


En zo begint de dag weer goed hè!? ;)
Deze 'ervaringsdeskundige', zoals je dat zo mooi omschrijft, stapt zo lekker op... :] Schijnt lekker weer te worden! 8-) *D
 
De doorrijders zijn de enige echte bikkels. Als enige weten zij hoe hoe ze moeten motorrijden.

De overige 99,9% , waaronder ik, zijn echt wel sukkels. Maarja waarom zou ik als leaseblikrijder elke dag 200 km snelweg(zonder file) op de motor doen? Als het zaterdags droog en 10graden+ is, zet ik hem buiten neer, kijk erna totdat de zon ondergaat, zet hem dan weer binnen neer.

Want rijden, dat kan ik niet. Als ik dan zo de hele middag naar mijn motor kijk, ben ik blij dat ik in januari droog zit met kacheltje en in juni bij 30graden een airco heb.
Al die sukkels die zich zo nodig moeten bewijzen
:+
 
Laatst bewerkt:
De doorrijders zijn de enige echte bikkels. Als enige weten zij hoe hoe ze moeten motorrijden.

De overige 99,9% , waaronder ik, zijn echt wel sukkels. Maarja waarom zou ik als leaseblikrijder elke dag 200 km snelweg(zonder file) op de motor doen? :+
Waarom???? Omdat het zo goverdriese veel leuker is dan in een besloten blik natuurlijk! Met een lekker pak voel je niks van de kou!
En het is gewoon een klein beetje lekker afzien, het is net als sporten, mensen betalen ook gruwelijk veel geld om een uurtje te gaan afzien :Y
Je hebt tenminste even geleefd voor je op je werk aankomt en bent frisser en vrolijker dan al die blikkers *O*

Oh ja:

VRIJ(E) DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

en ons deusjevoke gaat motorloos de stad in, terrasjes doen, filefileren in de winkelstraat en posen in de etalages :)

En filerijden doie je het meest links, gek dat in "het verschrikkelijke België" dit gewoon geweten is door motorrijders, mooiweer of niet :z :z
 
Laatst bewerkt:
Komt ook gewoon doordat het weer mooi weer wordt en er veel meer motoren op de weg zijn... en tijdens files zijn er altijd bij die hun ego te groot vinden om ergens achteraan te rijden en gaan dus rechts inhalen in de file... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan