Filerijden doe je links, wegwezen mooiweerrijders!!!

Ik was pas na 2 uur thuis, dat krijg je als student met een avondbijbaan. Geen zorgen, morgen om 0900 zit ik weer op de moto, de Lekdijk onveilig maken ;)

En dan wel zeuren over gevaarlijk rijdende motors als moraalridder, maar wel met weinig slaap op zelf de bink uit hangen :P
 
~
Tot hier kan ik me grotendeels vinden in je reactie.

Mooi dan is hier genoeg over gezegd.Nee, sorry, maar dat is onzin. Je moet als automobilist 4 zaken in de gaten houden (3 spiegels + vooruit). De gemiddelde bestuurder checkt z'n spiegels 1, misschien enkele keren per minuut. Ik een stuk vaker, maar als ik 1 seconde reactietijd heb is dat simpelweg onmogelijk.

Je spreekt over gemiddelde. Waar blijkt dit gemiddelde uit. Mijn gevoel zegt me dat het gros (en wie zich aangesproken voelt, voelt zich aangeproken) niet goed in zijn spiegels kijkt. Ik betrap mijzelf erop te schrikken als ik (in de file) bezig ben met andere dingen. voor mij een teken dat ik niet goed heb opgelet en dus beter in mijn spiegels moet kijken. En ik denk dat ik hier niet alleen in sta. Wanneer ik wel oplet in de file dan maakt het mij niet uit aan welke kant ze langs komen dan heb ik ze toch al gezien.Je vergeet het (IMHO) belangrijkste punt, het verwachtingspatroon. Mensen verwachten motorrijders links voorbij, niet rechts. Door het onverwachte te doen lok je ook onverwachte reacties uit en uiteindelijk zijn wij toch altijd de zwakste partij.

Kijk dit is dus mijn punt van discussie. Je spreekt van verwachtingspatroon en spreekt hier dus impliciet uit dat iedereen "de richtlijn kent". Ik durf te stellen dat veel automobilisten je als motorrijder gewoon niet verwachten en al helemaal de richtlijn niet kennen. Sterker nog die leven in de overtuiging dat het inhalen in de file verboden is.Dat was natuurlijk ook enigszins de bedoeling, zonder provocatie geen discussie. helemaal eens, vandaar ook mijn eerst post ;) Daarnaast is het ook gewoon een feit dat er nu opeens een hoop dingen anders gaan, mooi weer en veel mooiweerrijders, dus een groot deel van de klungelaars is mooiweerrijder (of doorrijder die wil inhalen zoals hierboven is aangevoerd)

Waarom mooiweerrijder synoniem laten staan voor klungelaar. Ik durf te stellen dat er mooiweerrijders zijn die een betere en mooiere rijstijl hebben dan een doorrijder. In iedere groep zitten uitzonderingen (zowel positief als negatief) waarom het hokjes denken? Ben met je eens dat dit een tijd is dat alles anders gaat. Het wordt drukker met motorrijders. Dit is niet per definitie negatief. Probeer hier je voordeel mee te doen. Meer motoren op de weg meer aandacht van overige weggebruikers.Ik denk dat we nu op het punt zijn waar we elkaar begrijpen.
Tijd om lekker te :] Nou ja morgen dan :+
 
Ik zwaai wel naar politieagenten O-)
Ik zou maar vaker naar burgers zwaaien, ik loop niet in uniform...... 8-)

Overigens is mij nu ook duidelijk waarom BMW-rijders niet altijd terugzwaaien, je komt af en toe in de knoop met je handkappen en dat maakt zwaaien toch wat lastiger ;)
Hmja, klinkt eigenlijk best logisch. Logischer dan dat die dikke Beierse fietsen mensen arrogant maken...... :+
 
\
Kijk dit is dus mijn punt van discussie. Je spreekt van verwachtingspatroon en spreekt hier dus impliciet uit dat iedereen "de richtlijn kent". Ik durf te stellen dat veel automobilisten je als motorrijder gewoon niet verwachten en al helemaal de richtlijn niet kennen. Sterker nog die leven in de overtuiging dat het inhalen in de file verboden is.
Dat ben ik niet met je eens. Ik heb de afgelopen maanden om de haverklap met de motor in de file gestaan en vrijwel iedereen houdt netjes rekening met je.
~Waarom mooiweerrijder synoniem laten staan voor klungelaar. Ik durf te stellen dat er mooiweerrijders zijn die een betere en mooiere rijstijl hebben dan een doorrijder. In iedere groep zitten uitzonderingen (zowel positief als negatief) waarom het hokjes denken? Ben met je eens dat dit een tijd is dat alles anders gaat.

Omdat dat de enige manier is om te discussieren?

En dan wel zeuren over gevaarlijk rijdende motors als moraalridder, maar wel met weinig slaap op zelf de bink uit hangen :P
Misschien moet je het gewoon on-topic houden. Ik slaap eigenlijk altijd 5-6 uur/nacht. Niet iedereen heeft 9 uur slaap nodig ;)

Ik zou maar vaker naar burgers zwaaien, ik loop niet in uniform...... 8-)
Ik zwaai naar 95% van de motorrijders, alleen niet naar motorscooters en mensen in korte broek/tshirt.
Hmja, klinkt eigenlijk best logisch. Logischer dan dat die dikke Beierse fietsen mensen arrogant maken...... :+
Ik ben al arrogant van nature, daar heb ik echt geen BMW voor nodig })
 
Kijk dit is dus mijn punt van discussie. Je spreekt van verwachtingspatroon en spreekt hier dus impliciet uit dat iedereen "de richtlijn kent". Ik durf te stellen dat veel automobilisten je als motorrijder gewoon niet verwachten en al helemaal de richtlijn niet kennen. Sterker nog die leven in de overtuiging dat het inhalen in de file verboden is.
Kun je dan niet beter reclame gaan maken vóór die richtlijn zodat die wat bekender wordt en mensen beseffen dat het mag, in plaats van hier te beargumenteren dat de richtlijn leuk verzonnen is, maar totaal geen nut heeft? Ik heb liever een richtlijn waar iedereen zich aan houdt dan dat iedereen maar wat doet en motorrijders platgereden worden uit onwetendheid.
 
... de Lekdijk onveilig maken ;)

Daar ga je een hele hoop goodwill mee verspillen, net nu we een beetje voor elkaar hebben dat mensen rekening houden met motorrijders..
Worden er straks nog meer mooie wegen afgesloten voor motoren enkel omdat doorrijders zoals jij zich niet kunnen beheersen op dijkwegen..






:+ :9
 
~
Dat ben ik niet met je eens. Ik heb de afgelopen maanden om de haverklap met de motor in de file gestaan en vrijwel iedereen houdt netjes rekening met je.

Als dat zo is, dan maakt het niet uit aan welke kant je wordt ingehaald en is die richtlijn overbodig...Er wordt immers al rekening met je gehouden.Omdat dat de enige manier is om te discussieren?

Dan denk ik dat jij het basis principe van discuseren hebt gemist. Maar dit is erg off topic en ik ga hier verder niet op in.
 
Kun je dan niet beter reclame gaan maken vóór die richtlijn zodat die wat bekender wordt en mensen beseffen dat het mag, in plaats van hier te beargumenteren dat de richtlijn leuk verzonnen is, maar totaal geen nut heeft? Ik heb liever een richtlijn waar iedereen zich aan houdt dan dat iedereen maar wat doet en motorrijders platgereden worden uit onwetendheid.


Ik denk dat je de essentie van mijn posts hebt gemist. Ik vind het niet verkeerd dat er een richtlijn is alleen ik vind het nutteloos om de reden die jij ook aangeeft. Hij is niet erg bekend gesteld (er is wel een dappere poging gedaan).
Maar de basis blijft het samenspel tussen motorrijder en automobilist. Je kan alles nog zo mooi opschrijven maar als een van de 2 niet goed oplet dan heb je een probleem. Je kunt niet alles wegschrijven. Alles valt en staat met de oplettendheid van de bestuurders. (zowel die op 2 als op 4 wielen)

En een richtlijn waar iedereen zich aan houdt is een utopie (helaas)
 
Terug
Bovenaan Onderaan