Filerijden doe je links, wegwezen mooiweerrijders!!!

Nou wil ik toch graag weten hoe bijvoorbeeld ts ziet dat het mooiweerrijders zijn en geen doorrijders.
Zelf ben ik een van de grootste mooiweerrijders die er bestaat, maar rij soms in leer, soms in textiel en soms in een spijkerbroek mijn paar honderd kilometer per jaar.
Ook kan ik varieren van motor omdat ik veel geld bespaar op benzine , maar hoe zie je het verschil dan tussen deze 2 groepen?

Verder word ik hier doodziek van jaloezie op de zogenaamde bikkels die het hele jaar rijden en dan terrecht commentaar hebben op mensen die hun fiets alleen pakken als het weer beter is.
Beetje goedgeplaatste arrogantie is dat.

eens.....
ik ben een bikkel ;)
 
Nou wil ik toch graag weten hoe bijvoorbeeld ts ziet dat het mooiweerrijders zijn en geen doorrijders.
Zelf ben ik een van de grootste mooiweerrijders die er bestaat, maar rij soms in leer, soms in textiel en soms in een spijkerbroek mijn paar honderd kilometer per jaar.
Ook kan ik varieren van motor omdat ik veel geld bespaar op benzine , maar hoe zie je het verschil dan tussen deze 2 groepen?

Verder word ik hier doodziek van jaloezie op de zogenaamde bikkels die het hele jaar rijden en dan terrecht commentaar hebben op mensen die hun fiets alleen pakken als het weer beter is.
Beetje goedgeplaatste arrogantie is dat.

Yep, mooie proza, klinkt als poezie in mijn hoofd, hier is nog zo een bikkel

edit: betekenis van 'bikkel': de benaming voor een man met één teelbal

Shit, ik ben geen bikkel :')
 
Laatst bewerkt:
Een beetje arrogantie mag wel, als ik zie hoe veel mooie motoren die mooiweerrijders elk jaar weer aan puin rijden.
Maar ZWAAI ff als je op de motor zit :W want mij is opgevallen dat de mooiweerrijders veel minder terugreageren dan de doorrijders. Omdat ze zich te goed voelen? :? |(

Maar ff on-topic: ZEIK NIET ZO of stap zelf op de motor. Zo, dat lucht op.
Mooi weer of geen weer, als het verkeer weer eens vast staat, ben ik niet de motorrijder die doodleuk in de file gaat staan terwijl ik er langs kan.

en met 'als ik erlangs kan' bedoel ik ook: veilig voor mijzelf en anderen en zonder brokken te maken :]

Het lijkt erop dat ik dan vaak mooiweer BMW rijders tref: zeeeer zelden krijg ik een reactie terug van deze groep op dit specifieke merk :')
 
Laatst bewerkt:
Maar Zwaai ff als je op de motor zit :W want mij is opgevallen dat de mooiweerrijders veel minder terugreageren dan de doorrijders. Omdat ze zich te goed voelen?

Even over dat zwaaien, daar kap ik mee. B|
Rijden veel teveel motoren voor rond tegenweurdig.

Al dat gewapper op de snelweg naar elkaar en laatst groete ik met mijn been terwijl ik er één inhaalde en toen schoot de kramp in mijn rechterheupspier.

Ik ben er klaar mee :W










:+
 
@ Blackops, juist die motorrijders zitten hier gezien de vele posts "ik heb dit jaar voor het eerst weer gereden"Ach, misschien hebben de mooiweerrijders wel een punt dat ik volledig gestoord ben om bij vrieskou in de regen/sneeuw te gaan rijden, maar daar gaat het hier helemaal niet om.Ik was pas na 2 uur thuis, dat krijg je als student met een avondbijbaan. Geen zorgen, morgen om 0900 zit ik weer op de moto, de Lekdijk onveilig maken ;)
en jij denkt dat de bewoners op de lekdijk niet moe worden of schrikken van motorrijders die het daar ff onveilig maken |( |(

lijkt me ook dat je zoveel mogelijk rechts blijft rijden dus snap niet hoe ze jou dan van rechts in kunnen halen :?
 
Ik werd vandaag (in koekblik) aan alle kanten voorbij gereden (3-baans snelweg, A20, middelste baan) door motorrijders. Het vriendelijke verzoek aan alle mooiweerrijders om zich aan de afspraken te houden, je haalt in tussen baan 1 en 2 (meest linker- en op een na meest linkerbaan) en nergens anders

Zeg. Zeikwijf. Ik heb met jouw niks afgesproken hoor.

Je zit in een koekblik op motorrijders te zeiken.
Je bent student. Ga werken gek. Je hebt niets te zeiken.
Lekdijk onveilig maken. Gast. Minder roken, Minder drinken goed voor hart en bloedvaten.

Ziezo, en dan nu.........


BIERRRRRRRR
 
Een beetje arrogantie mag wel, als ik zie hoe veel mooie motoren die mooiweerrijders elk jaar weer aan puin rijden.
Maar ZWAAI ff als je op de motor zit :W want mij is opgevallen dat de mooiweerrijders veel minder terugreageren dan de doorrijders. Omdat ze zich te goed voelen? :? |(

O... en hoe weet jij dat het mooiweerrijders zijn die hun mooie motoren crashen? Misschien zijn het wel doorrijders die eindelijk blij zijn met het warme asfalt en daar zoveel mogelijk gebruik van willen maken met hun zomerfietsje.... Dus.... Vertel....

Het lijkt erop dat ik dan vaak mooiweer BMW rijders tref: zeeeer zelden krijg ik een reactie terug van deze groep op dit specifieke merk :')
Dat is mijn ervaring ook... Maar dat zullen wel de mooweerrijdende BMW rijders zijn die ook in de winter rijden... Anders snap ik het niet . . .
 
Laatst bewerkt:
Als ik zie hoe hij daar hangt lijkt het me onmogelijk dat ie nog leeft.
Hij hangt gewoon zonder enige ondersteuning aan z'n nek. No way..... :X

En als hij zo een tijdje meegelift heeft was er absoluut een mooi bloederig spoortje van z'n afgeschraapte voetjes te zien geweest :X :X

Je hebt gelijk, hij is morsdood, ff een google gedaan. Bloedspoor is wel te zien op andere foto's.
Nou ja, dit zal je niet gebeuren als je langs de file rijdt.
 
;(

Was dat nu een echt persoon.. :/ :/

Ik dacht dat het een pop was...
 
Dat klopt. Als je de mogelijkheid hebt kan dat ja, is ook wel netjes. Maar dan nog; als je er niet langs kan dan zal je dat ook op de motor moeten accepteren. Tenzij er geen MF sticker op de motor zit natuurlijk, haha

Haha tsjah ik zal het wel moeten accepteren... ;) Nee het is ook niet erg verder, maar gezien de "ik stoor me aan de kouvermijdendechauffeur" hype dacht ik "ik doe een duit in het zakje"
 
Ik werd vandaag (in koekblik) aan alle kanten voorbij gereden (3-baans snelweg, A20, middelste baan) door motorrijders. Het vriendelijke verzoek aan alle mooiweerrijders om zich aan de afspraken te houden, je haalt in tussen baan 1 en 2 (meest linker- en op een na meest linkerbaan) en nergens anders.
Da's duidelijk voor andere weggebruikers, daar heb je meer ruimte en mensen verwachten je daar zodat je niet overhoop wordt gereden als een automobilist uitwijkt voor die malloot die rechts passeert. Als we als motorrijders zo door blijven klooien verspillen we een hoop goodwill en die goodwill zorgt er nou juist voor dat er een beetje rekening met ons wordt gehouden.

Ik had vandaag tot twee keer toe bijna een supersport met spijkerbroek in m'n achterbumper zitten en geloof me, dat win ik, hoe waanzinnig goed je ook denkt te kunnen rijden ;)

Als mensen niet onnodig links zouden rijden was heel deze discussie niet eens nodig geweest :X

Maar ok ok... ik zal me voortaan proberen in te houden... })

Weet overigens nog steeds niet wat er te winnen viel... en ik ben om 21uur klaar met werken dus zal er wel niet achterkomen ook B|
 
Laatst bewerkt:
Als al die zelf verklaarde "doorrijders" en "winterbikkels" nu eens gewoon s'winters blijven rijden, dan kunnen de echte liefhebbers weer gewoon gaan rijden als het lekker weer is.

Principes: je bent een winterbikkel of niet.
 
Als ik zie hoe hij daar hangt lijkt het me onmogelijk dat ie nog leeft.
Hij hangt gewoon zonder enige ondersteuning aan z'n nek. No way..... :X

En als hij zo een tijdje meegelift heeft was er absoluut een mooi bloederig spoortje van z'n afgeschraapte voetjes te zien geweest :X :X


Ik weet wel zeker dat die morsdood is, ik kan me daar het nieuwsartikel nog van herinneren. Ik vind dat niet zo'n fijne foto om te zien, in een verder nog redelijk luchtig topic.
 
Ach tja, een foto van de gevolgen van onverantwoord rijgedrag, past prima bij dit topic dacht ik zo.

4090d1184113672-motorcyclist-killed-after-high-speed-crash-warning-pictures-wreck7.jpg


4089d1184113672-motorcyclist-killed-after-high-speed-crash-warning-pictures-wreck6.jpg


4085d1184113636-motorcyclist-killed-after-high-speed-crash-warning-pictures-wreck2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dit maar een matig vrijdag topic. :r

Ik ga gauw een biertje nemen en voor morgen het leren pak eens opzoeken. Heb een mooie rit voor de boeg en ben het textiel-pak dat ik voor woon-werk gebruik mooi zat.
 
Pff ik had het gisteren ook op de A1, ik lekker tussen de file doortuffen, meest links zoals het hoort. Valt me opeens op dat de auto's die over de middelste rijstrook reden naar links (naar mijn 'weggetje' dus) draaiden.. Wtf?
Bleek dat 1 of andere sjors in zn korte mouwtjes en zn spijkerbroekkie op zn tsjoppert geheel rechts tussen de auto's doorreed -O- '(

Dus tsjoppertrijder, als je dit leest, die druk zwaaiende en wijzende SVrijder, thats me :W
 
Ik vroeg me al af waaraan je op straat een mooiweer rijder herkent.
Heb het antwoord gevonden :')

pekelfiets = doorrijder.
Bling-bling fiets = mooiweer rijder.

toch................ :?
Je zou het bijna denken! Of zou het jaloezie zijn omdat de motor is weggevreten door de pekel en diegene die niet met de pekel hebben gereden nog een blinkende brommer hebben? Maar wacht! Misschien heeft de gespotte doorrijder zijn/haar motor wel goed onderhouden waardoor hij/zij als mooiweerrijder aangezien wordt! :o
 
Pfffffff we zetten even de viool in.

viool.jpg


Echt de tranen staan me in de ogen :P
 
Laatst bewerkt:
Wat jullie doen moet je zelf weten.
Filerijden doe ik links,midden, rechts, net waar ik een gat zie.
Ik groet dan wel altijd vriendelijk, strooi mijn bedankjes in het rond of het niets kost, (kost mij ook niets....)
Maar elke auto die ik duidelijk voor mij opzij zie gaan krijgt een vriendelijk bedankje van mij. Zo ben ik dan ook wel weer. Bot en hufterig, akkoord. Maar beleefd.
En ik moet zeggen dat zowel van Valkenburg naar Maastricht, als van Sittard naar Maastricht, ik heel veel vriendelijke automobilisten heb meegemaakt.
Ik weet niet hoe dat in de rest van het land is, maar hier in zuid-Limburg is het okee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan