Filerijden doe je links, wegwezen mooiweerrijders!!!

ik zwaai naar de blikken in de file...........

ben ik nou een diervriendelijke sociaal voelende mooie-motor weerrijder of nie....... :P
 
Ik maak er in de auto altijd een spelletje van. Behaag de motorrijder... of klinkt dat te smerig? ;) Tsjah je moet toch wat als je niet vooruit te branden bent in je 1.9 dieseltje (zonder turbo, mocht je nog denken dat het best wel doorrijdt).

Is het niet gewoon de bedoeling dat we wat minder snel geirriteerd worden met dit lekkere weer? Het donkere vizier kan weer uit het vet getrokken worden. De anti-hijg laag missen we niet meer zo en van het leer krijg je weer zweet in je bilnaad. Geniet van het zonnetje en gun als hardcore motorrijder de hobbyist op twee wielen ook een wapperend handje. Een mooie rit begint bij jezelf!
 
Ik maak er in de auto altijd een spelletje van. Behaag de motorrijder... of klinkt dat te smerig? ;) Tsjah je moet toch wat als je niet vooruit te branden bent in je 1.9 dieseltje (zonder turbo, mocht je nog denken dat het best wel doorrijdt).

Is het niet gewoon de bedoeling dat we wat minder snel geirriteerd worden met dit lekkere weer? Het donkere vizier kan weer uit het vet getrokken worden. De anti-hijg laag missen we niet meer zo en van het leer krijg je weer zweet in je bilnaad. Geniet van het zonnetje en gun als hardcore motorrijder de hobbyist op twee wielen ook een wapperend handje. Een mooie rit begint bij jezelf!

:^

Een mooie rit is wel iets anders dan het dagelijkse tussen de files door sukkellen. Een enkele keer rij ik met mijn motortje achter een wat grotere motor (dat is ongeveer iedere andere motor). En, als je dan achter een versgepoetste HD met herrie-pijpen zit die bij iedere auto wacht tot er meer dan voldoende ruimte is, ga ik weleens een baantje opzij. Dat je op een versgepoetste motor geen krassen wil, dat kan ik begrijpen. Maar ik wil ook begrip dat ik niet met zo'n slagschip aan het laveren ben. Duik dan even ergens tussen twee auto's in, dat scheelt frustratie aan twee kanten.

Gelukkig hebben sommige snelwegen meerdere rijstroken....
 
Ik irriteer mij zwaar aan auto's die je het gewoonweg niet gunnen om erlangs te gaan, bij deze sorry dan maar dan ga ik er echt wel even rechts langs.
 
Ik irriteer mij zwaar aan auto's die je het gewoonweg niet gunnen om erlangs te gaan, bij deze sorry dan maar dan ga ik er echt wel even rechts langs.
Mijn ervaring is dat als de een 'm ervoor zet degene naast hem/haar extra ruimte maakt...

Meestal werkt een knippertje met je grootlicht ook wel...
En anders wanneer je er wel langs kan heel boos naar binnen kijken :9

Meestal word er dan gewoon strak vooruit gekeken ;)
 
Verder word ik hier doodziek van de zogenaamde bikkels die het hele jaar rijden en dan commentaar hebben op mensen die hun fiets alleen pakken als het weer beter is.
Beetje misplaatste arrogantie is dat.
Ik heb commentaar op mensen die op de verkeerde manier file rijden, voor hun en mijn eigen veiligheid. Het grootste deel daarvan was idd een mooiweerrijder, maar dat betekent niet dat ik die mensen haat, dat betekent simpelweg dat ik ze vraag om zich een beetje aan de regels te houden. Ook doorrijders die als een ongeleid projectiel door de file rijden vallen daar wat mij betreft onder.
Die regels zijn er voor jullie en mijn veiligheid

en trouwens, waarom moet ik iets aannemen van iemand van 22 die waarschijnlijk net een blauwe maandag zijn motorrijbewijs heeft en wiens hobby bier is?
Corrigeer dat maar naar 4,8 jaar, en 200.000 km waarvan de helft op de motor.
Aannemen is raadzaam omdat ik gelijk heb..of zou het toch makkelijker zijn om ff fel van leer te trekken met een paar drogredenaties zodat je niet in hoeft te gaan op het onderwerp :?
 
Ik heb commentaar op mensen die op de verkeerde manier file rijden, voor hun en mijn eigen veiligheid. Het grootste deel daarvan was idd een mooiweerrijder, maar dat betekent niet dat ik die mensen haat, dat betekent simpelweg dat ik ze vraag om zich een beetje aan de regels te houden. Ook doorrijders die als een ongeleid projectiel door de file rijden vallen daar wat mij betreft onder.
Die regels zijn er voor jullie en mijn veiligheidCorrigeer dat maar naar 4,8 jaar, en 200.000 km waarvan de helft op de motor.
Aannemen is raadzaam omdat ik gelijk heb..of zou het toch makkelijker zijn om ff fel van leer te trekken met een paar drogredenaties zodat je niet in hoeft te gaan op het onderwerp :?

Heb je ze allemaal persoonlijk gevraagd of het doorrijders of mooiweerrijders zijn.
Of ben je helderziend?
 
Naked_bike_jpg.jpg

Naked-Riders-Sydney.jpg

De mooi weer rijder.

Nee serieus vind ik het meest voorkomende verschil dat de doorrijder doorgaans in stof rijdt en de "gelegenheids" rijder rijdt in leer. En ja, ik heb gevraagd ;)
 
[afbeelding]
[afbeelding]
De mooi weer rijder.

Nee serieus vind ik het meest voorkomende verschil dat de doorrijder doorgaans in stof rijdt en de "gelegenheids" rijder rijdt in leer. En ja, ik heb gevraagd ;)
Dus ik ben doorgaans een gelegenheidsrijder in de winter en een doorrijder in de zomer. goed dat ik dat dan ook weer weet |(
 
Laatst bewerkt:
Ja, tis niet handig als iedereen zijn eigen regels maakt..

Laatst zag ik een oudere man tussen meest linkse en vangrail rijden. Helemaal niet handig!
 
Is het niet gewoon de bedoeling dat we wat minder snel geirriteerd worden met dit lekkere weer? Het donkere vizier kan weer uit het vet getrokken worden. De anti-hijg laag missen we niet meer zo en van het leer krijg je weer zweet in je bilnaad. Geniet van het zonnetje en gun als hardcore motorrijder de hobbyist op twee wielen ook een wapperend handje. Een mooie rit begint bij jezelf!
Maar zo schoon gezegd... er blinkt waarlijk een traantje in mijner ooghoek :Y

Hierdoor geïnspireerd ga ik meteen een middagje rondrijden en iedereen krijgt een vrolijke wapper van mij! Zelfs de scootertjes! :Y
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]
[afbeelding]
De mooi weer rijder.

Nee serieus vind ik het meest voorkomende verschil dat de doorrijder doorgaans in stof rijdt en de "gelegenheids" rijder rijdt in leer. En ja, ik heb gevraagd ;)


Die Honda-Gelegenheidsrijdster (ouwe fireblade?)wil ik wel eens zonder helm tegenkomen :}

Overigens in de file. Ik begrijp dat wanneer je sinds vorige week weer tussen de file doorrijdt je weer ff moet wennen :Y . Het is dan wel zo collegiaal om achteropkomende (doorrijders! :] ) even door te laten wanneer er even ruimte is om opzij te gaan :} !
 
Laatst bewerkt:
Corrigeer dat maar naar 4,8 jaar, en 200.000 km waarvan de helft op de motor.
Aannemen is raadzaam ~omdat ik gelijk heb..[/i]of zou het toch makkelijker zijn om ff fel van leer te trekken met een paar drogredenaties zodat je niet in hoeft te gaan op het onderwerp :?



JIJ vind dat je gelijk hebt......Ik vind je een zeikerd.

Ja je moet je aan de "regels" houden maar de manier waarop jij het brengt is ronduit irrutant. Bovendien wordt jouw veiligheid niet bepaald door het rechts en links inhalen van je collega motorrijders maar door het spiegelgedrag / reactie van de automobilisten. En aangezien jij op dat moment in de auto zat gok ik erop dat je aan je radio zat te kloten en je pas op het laatste moment de motorrijders hoorde / zag en je schrok....en omdat je dat vervelend vond zit je nu hier te janken..... :z Gewoon in je spiegels kijken als je in je koekblik zit en niet zo op andere letten dan heeft iedereen het naar zijn zin. En als iemand het niet goed doet dan zijn daar die blauwe mannetjes voor... :]
 
JIJ vind dat je gelijk hebt......Ik vind je een zeikerd.
Nee, dat heb ik, check die gedragscode maar 's of is feitelijkheden ontkennen je tweede natuur?
Ja je moet je aan de "regels" houden maar de manier waarop jij het brengt is ronduit irrutant.
Volgens mij en volgens de meeste andere mensen die hier reageren is dat niet irrutant alhoewel de opmerking over mooiweerrijders niet goed werd verdragen door veel mensen. Ik probeer het gewoon vriendelijk en duidelijk te houden en behouders jouw zeikreactie heb ik daar weinig serieuze kritiek op gehad.
Bovendien wordt jouw veiligheid niet bepaald door het rechts en links inhalen van je collega motorrijders maar door het spiegelgedrag / reactie van de automobilisten.
Dat wordt hij wel. Waarom, zie onder.
En aangezien jij op dat moment in de auto zat gok ik erop dat je aan je radio zat te kloten en je pas op het laatste moment de motorrijders hoorde / zag en je schrok....en omdat je dat vervelend vond zit je nu hier te janken..... :z
Opnieuw voeg je niets toe aan de discussie, maar ga je volledig off-topic zitten zeiken en leg je alle schuld bij mij. Ik zal je uit de droom helpen:
Ik zat als chauffeur in een Audi A8, middelste baan en links van me kwam een zootje motorrijders aan. Omdat het nogal een tank is ga ik in dat soort gevallen tegen de rechter begrenzing van de rijbaan aanzitten. Een vluchtige blik in m'n rechterspiegel leverde niets op (behalve auto's) Zeer waarschijnlijk veegde de motorrijder die hem er vervolgens bijna inprakte hem vanaf de invoegstrook diagonaal door en hij had 't gas er goed op toen hij 'm er bijna inparkeerde.
Gewoon in je spiegels kijken als je in je koekblik zit en niet zo op andere letten dan heeft iedereen het naar zijn zin.
En wat als ik als standaard-automobilist van schrik naar links was uitgeweken? Dan had ik 1 of 2 motorrijders klem- of omver gereden. Als jij weleens file rijdt weet je dat automobilisten die opeens een motorrijder in hun spiegels spotten een ruk aan het stuur geven..
En als iemand het niet goed doet dan zijn daar die blauwe mannetjes voor... :]
Ah, dus als de politie er net ff niet is mag je alles doen?

Bottomline, ik doe een beleefd verzoek aan iedereen om zich een beetje aan de gedragscode te houden, met name voor jouw en mijn veiligheid :W
 
Aaaah toe nou.... laten we vriendjes zijn.......... :+

Gaat toch állemaal over motorrijden?













Al zwaai ik principiëel niet naar gelegenheidsrijders.....
 
Al zwaai ik principiëel niet naar gelegenheidsrijders.....
Ik zwaai wel naar politieagenten O-)


Overigens is mij nu ook duidelijk waarom BMW-rijders niet altijd terugzwaaien, je komt af en toe in de knoop met je handkappen en dat maakt zwaaien toch wat lastiger ;)
 
Ik zwaai wel naar politieagenten O-)


Overigens is mij nu ook duidelijk waarom BMW-rijders niet altijd terugzwaaien, je komt af en toe in de knoop met je handkappen en dat maakt zwaaien toch wat lastiger ;)

Autoreply ik denk dat het gewoon Ubermotorradfahrer sind ! Die zwaaien niet :W :N , die worden graag toegewuifd (ave, krijg spontaan last van een strakke rechter arm _O- ) Mei-maand is weer in zicht he |(
 
~
Nee, dat heb ik, check die gedragscode maar 's of is feitelijkheden ontkennen je tweede natuur?Het is een gedragscode geen regel welke is vastgelegd. Oftewel het zou fijn zijn ALS IEDEREEN zich eraan houdt zowel automobilist als motorrijder. MAAR het is niet opgelegd. Dat betekent dus dat ik als motorrijder nog steeds de keus kan, mag en moet maken of ik het veiliger vind om over een andere baan in te halen. Bijvoorbeeld omdat daar meer ruimte is.

Of andere het irritant vinden of niet maakt niet uit ik spreek voor mijzelf. Ik vind je manier van brengen niet getuigen van spontaniteit. Dat je mijn reactie als zeikerig beschouwt is jouw goed recht. boeit verder ook niet.

Dat gedeelte over veiligheid blijven we van mening verschillen. Als jij je netjes aan de gedragslijn houdt en je wordt voor je flikker gereden heb je nog steeds een probleem. Het verkeer is een samenspel. Daarom is er een RICHTLIJN opgesteld. Dit is geen vaststaande verkeersregel. En het lost al helemaal niet alle problemen op

En je opmerking over je schrikreactie dan heb je dus niet goed gekeken als automobilist. Zoals ik al zei je veiligheid wordt niet bepaald door de richtlijn maar door het samenspel. Hoe goed wordt er gekeken en gereageerd (door beide partijen).

Bottom line die gedragscode is leuk voor verzekeringsvraagstukken maar uiteindenlijk wordt de veiligheid van de motorrijder bepaald door zijn inschattingsvermogen, zijn rijstijl en de oplettendheid van de automobilisten. Iets met theorie en praktijk.

(blijft staan dat je titel (van het topic) bij mij een soort van natuurlijke irritatie opwekt)
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig is het binnenkort weer mooi weer kan ik heerlijk in mijn T-shirt rondtoeren.
 
Gelukkig is het binnenkort weer mooi weer kan ik heerlijk zonder helm met zonnebril op rondtoeren
 
Laatst bewerkt:
\
Het is een gedragscode geen regel welke is vastgelegd. Oftewel het zou fijn zijn ALS IEDEREEN zich eraan houdt zowel automobilist als motorrijder. MAAR het is niet opgelegd. Dat betekent dus dat ik als motorrijder nog steeds de keus kan, mag en moet maken of ik het veiliger vind om over een andere baan in te halen. Bijvoorbeeld omdat daar meer ruimte is.

Of andere het irritant vinden of niet maakt niet uit ik spreek voor mijzelf. Ik vind je manier van brengen niet getuigen van spontaniteit. Dat je mijn reactie als zeikerig beschouwt is jouw goed recht. boeit verder ook niet.

Dat gedeelte over veiligheid blijven we van mening verschillen. Als jij je netjes aan de gedragslijn houdt en je wordt voor je flikker gereden heb je nog steeds een probleem. Het verkeer is een samenspel. Daarom is er een RICHTLIJN opgesteld. Dit is geen vaststaande verkeersregel. En het lost al helemaal niet alle problemen op
Tot hier kan ik me grotendeels vinden in je reactie.
En je opmerking over je schrikreactie dan heb je dus niet goed gekeken als automobilist. Zoals ik al zei je veiligheid wordt niet bepaald door de richtlijn maar door het samenspel. Hoe goed wordt er gekeken en gereageerd (door beide partijen).
Nee, sorry, maar dat is onzin. Je moet als automobilist 4 zaken in de gaten houden (3 spiegels + vooruit). De gemiddelde bestuurder checkt z'n spiegels 1, misschien enkele keren per minuut. Ik een stuk vaker, maar als ik 1 seconde reactietijd heb is dat simpelweg onmogelijk.
Bottom line die gedragscode is leuk voor verzekeringsvraagstukken maar uiteindenlijk wordt de veiligheid van de motorrijder bepaald door zijn inschattingsvermogen, zijn rijstijl en de oplettendheid van de automobilisten. Iets met theorie en praktijk.
Je vergeet het (IMHO) belangrijkste punt, het verwachtingspatroon. Mensen verwachten motorrijders links voorbij, niet rechts. Door het onverwachte te doen lok je ook onverwachte reacties uit en uiteindelijk zijn wij toch altijd de zwakste partij.
(blijft staan dat je titel (van het topic) bij mij een soort van natuurlijke irritatie opwekt)
Dat was natuurlijk ook enigszins de bedoeling, zonder provocatie geen discussie. Daarnaast is het ook gewoon een feit dat er nu opeens een hoop dingen anders gaan, mooi weer en veel mooiweerrijders, dus een groot deel van de klungelaars is mooiweerrijder (of doorrijder die wil inhalen zoals hierboven is aangevoerd)

Autoreply ik denk dat het gewoon Ubermotorradfahrer sind ! Die zwaaien niet :W :N , die worden graag toegewuifd (ave, krijg spontaan last van een strakke rechter arm _O- ) Mei-maand is weer in zicht he |(
Flikker toch een end op kutpuber. Verdiep je 's een klein beetje in de geschiedenis voor je met grote mensen mee denkt te moeten praten :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan