Filerijden in (D) (A) & (SLO) mag dat of niet?

Oneeye

MF veteraan
26 jan 2005
5.029
271
Onder de rook van R'dam
Hoi mederijders,

Ik ga woensdag nacht op me beemer naar Kroatie en Bosnie op vakantie *O* wat ik me alleen afvroeg is file rijden toegestaan in de volgende landen??

( D ) Duitsland
( A ) Oostenrijk
( SLO ) Slovenie, alhoewel het daar bijna 2baans is O-)

Hoop van de deskundigen een bevredigend antwoord te krijgen ;)

Grtzz 8-)
 
in Dld mag het in ieder geval niet ;) officieel...

A en SLO zou ik niet weten
:^ Ik ben trouwens nog nooit aangehouden in het buitenland. Ook niet toen ik in Duitsland op de Autobahn tussen de file door naar voren reed om daar braaf te wachten totdat brandweer en ambulance weg waren en de politie de rijbanen weer vrij gaf :)
 
:^ Ik ben trouwens nog nooit aangehouden in het buitenland. Ook niet toen ik in Duitsland op de Autobahn tussen de file door naar voren reed om daar braaf te wachten totdat brandweer en ambulance weg waren en de politie de rijbanen weer vrij gaf :)

:}

Ik zal de gok wagen, en als t wat word zal k t hier vermelden, alhoewel ik woensdagnacht wegga, verwacht dan weinig file in Duitsland ;)
 
In Duitsland is het in ieder geval verboden en je kan daar een forse boete krijgen. Heeft er mee te maken dat in Duitsland het middengedeelte vrij moet worden gehouden voor hulpdiensten.
 
jezus wat een topictitel :r als er nou stond filerijden in het buitenland ofzo maar nu moest ik echt klikken voor ik wist waar het topic over ging.

wel tof om dan op autobahn vooraan een file te staan en dat dan de weg weer word vrij gegeven, dan VOL wegtrekken en (ligt eraan hoe lang de weg afgesloten was) kilometers leeg asfalt voor je te hebben :}
 
In Duitsland is het in ieder geval verboden en je kan daar een forse boete krijgen. Heeft er mee te maken dat in Duitsland het middengedeelte vrij moet worden gehouden voor hulpdiensten.

Nou dan hebben we met 't afgelopen pinksterweekend geluk gehad.. 8-)
Vanaf Dortmund richting Sauerland een lange file (bleek achteraf door een ongeval te komen). Na een stief kwartiertje netjes in de rij staan, toch maar stapvoets tussen de rijen door. Vond het al zo vreemd dat al onze collega Duitse motorrijders zo netjes in de file bleven staan, maar leek toch ook op hun effect te hebben. Wij eerst met zn 2'n langzaam tussendoor, en al vlot waren we met meer dan 20 motoren...ja, ja, ook de Duitsers kwamen achter ons aan... :]
Bij het ongeval aangekomen netjes tussen de blikken geritst en inderdaad gaan....op een nagenoeg lege autobahn. :9
 
Kwam net nog ergens tegen dat het standaard tarief EUR 50 is en 3 punten (valt onder onrechtmatig rechts inhalen). Te verhogen als de overtreding tot gevaar leidt.
 
In Duitsland is het in ieder geval verboden en je kan daar een forse boete krijgen. Heeft er mee te maken dat in Duitsland het middengedeelte vrij moet worden gehouden voor hulpdiensten.
:Y Dus kan je lekker doorrijden ;) Alleen wel ff je spiegels in de gaten houden of ze je niet achterop komen rijden. Dan natuurlijk even ruim van tevoren opzij gaan, even wachten tot ze voorbij zijn en verder rijden :)


ich wohle door die stau heen fahren, ist das cool? :+
:+
 
in pruissen zijn de boetes niet het enige nadeel. je hebt daar ook last van jaloerse of opvoedkundige koekblikkers die het prettig vinden om hun auto vlak voor je neus naar links of rechts te gooien als blijk dat ze het er niet mee eens zijn dat jij er gezellig tussendoor komt! also viel spass :W
 
jezus wat een topictitel :r als er nou stond filerijden in het buitenland ofzo maar nu moest ik echt klikken voor ik wist waar het topic over ging.

wel tof om dan op autobahn vooraan een file te staan en dat dan de weg weer word vrij gegeven, dan VOL wegtrekken en (ligt eraan hoe lang de weg afgesloten was) kilometers leeg asfalt voor je te hebben :}


is ook de bedoeling om t te lezen O-)





:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan