Filerijden op 2-baansweg met tegenliggers

Guggenheim

MF'er
21 mei 2001
76
0
motoren/internet/muziek
Hoe zit het daar eigenlijk mee? gelden hier dezelfde regels als op de gewone snelweg? Of wordt dit niet toegestaan/gedoogd?

Het gaat hier over het stuk na de A12 over de dijk naar Hoek v Holland(voor degenen die het hier kennen) de N..(nog wat) Reden dat ik deze vraag stel is omdat er zondag op die dijk een fikse file ontstond richting Hoek v Holland omdat er 2 op elkaar waren geknald en er in 1e instantie nogal wat motorrijders in die stilstaande
rij bleven staan (het bekende als er 1 schaap over de dam is volgen er meer)

Al is dit best wel een hachelijk stuk om file te rijden want je hebt hier dus tegenliggers en het ontaard vaak in " sprintjes " trekken tot die automobilist die zijn blik niet pal tegen de onderbroken middenstreepjes zet zodat je er even naast kan gaan staan omdat een aantal van die vriendelijke tegenliggers je ook geen centimeter ruimte gunnen (sommige wel, maar ook aardig wat dus niet) :( :]

Maar ik verrot het nu eenmaal om in de file te gaan staan, want ik heb zoiets van : als je een motor hebt maak er dan ook gebruik van :]
Maar vroeg me wel af (ook vanwege de wat gestreste reacties van sommige tegenliggers, al was het ook nogal warm en speelde dat ook nog een factor) of het in dit geval ook nog gedoogd/toegstaan is :? (denk ut wel maar weet ut niet zeker) Gaat hier dus om een 2-baans weg ( N weg) met tegenliggers. :?
 
hehe, reken er maar op dat als ome agent vind dat't niet mag dat't dan roekeloos gedrag of dergelijks wordt.
't Is misschien toegelaten, maar zelfs dingen die zijn toegelaten kunnen altijd door zulke wetten verboden worden als de agent dit nodig vind.
Meestal is dat maar goed ook (anders zou je de wet vaak erg ver kunnen rekken) maar met de motor is het vaak erg irritant.
 
als de weg waar je op rijd stilstaat en de tegenliggers 80 ofzo rijden, vind ik het persoonlijk niet te doen om zo er tussen door te rijden
 
uhm, maakt toch niet uit of het wel mag of niet mag...je gaat toch niet in de file staan...

gewoon doen! :P
 
Is trouwens niet het einde van de A12 maar de A20. Op die dijk is het wel vaker druk ook in verband met de boot naar Engeland, ik weet niet of je in mag halen tussen de 2 stroken (lijkt me trouwens van wel) ik weet alleen wel dat je ook onderaan de dijk kan gaan rijden maar dat daar nogal vaak gecontroleerd wordt aangezien dit alleen voor bestemmingsverkeer is (op de motor zou ik dat risico gewoon nemen).
 
Gewoon over het fietspad als dat beschikbaar is. Mag wel niet maar het hoeft toch niet hard te gaan? ;)
 

K ken die dijk ook, en ken al iemand die daar een bekeuring heeft gehad voor het tussen de files doorrijden.
Behalve dat, is het vrij link omdat er weinig ruimte is tussen de auto's en het erg slecht wegdek is.
Bij files is er bijna altijd politie te vinden op het fietspad onder aan de dijk, dus dat is ook niet aan te raden. |(
 
Volgens mij, als je het verstandig doet, laat de politie je wel gaan.
Je moet alleen geen gekke capriolen uithalen.

Maar eh, als ik zie dat het fietspad vrij is, dan vind ik dat een goede optie. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan