Filerijden op de Antwerpse ring

Ik kom er niet regelmatig maar heb 1x iets bizars meegemaakt op de ring van antwerpen:
Precies op een stuk waar 3 en 2 banen samenvoegen tot 4 banen in 1 richting, stonden 2 auto's middenin stil, om een schadeformulier in te vullen op de motorkap van een van de auto's. WTF |( Rijd even 100m door en zet hem op de vluchtstrook. Nee hoor, gewoon middenin 4 rijstroken stil gaan staan :X
 
Ik ga elke week over de ring op en neer richting Gent met mijn koekblik. De ring valt wel mee als je het vergelijkt met daar net voor de kennedy tunnel.

Tegenwoordig kopieer ik gewoon de belgen en geef geen streep toe aan de audi/bmw L*LL*S en dat maakt het er een struk prettiger op (zeker als je ze zo de tolweg op "dwingt") het zijn vooral die figuren (veelal met nederlands kenteken) die je op den duur de keel gaan uithangen op de ring en e19. Zal me niets verbazen als dat ook de hoofdoorzaak is van de vele ongelukken, mede met die typische belgische rijstijl van "op hoop van zegen" 8-)

Maar goed alles went. Zal het alleen niet gauw met de motor doen haha
 
Laatst bewerkt:
@Vetmo, Toegeven? heb jij een grotere dan? wat kan je dan toegeven ?

De belgische collegas gingen trowens ook wel heel ruig met hun (zeer belangrijke) leaswagens om.

Oud zeer...
Je wordt in Belgie alleen serieus genomen als je ECHT een auto hebt: iets duurs, groots, en schoongepoetst. (en als je je ge-importeerde blondine-met ook nog n drie-tje-capotable cadeau doet voor haar 3e huwlijksverjaardag - hoe houd ze het uit??)

Ooit ook eens: een Belgische vestigingsdirecteur zei: Kom voor ons werken, dan kan je een veel grotere auto rijden.(???)
jaa?? en saaaaai werk doen, en naar echt-domme baasjes (zoon van) moeten luisteren....
De vent is trouwens 3mnd later ontslagen - hehehe.

Niettemin hebben de belgische vakgenoten nog steeds vaak mooie leesbakken (pinch of jealousy... ?).
Maar al is de alfa/audi/beemer nog zo snel, ook de belgische fiscus achtehaalt m wel.

ik Rijd nu tenminste Echt - ik rijd op Twee wielen door de file!
(en nu zelfs ook met n beemer(tje) - LOL - Ik heb de meeste Lol!)
 
@Vetmo, Toegeven? heb jij een grotere dan? wat kan je dan toegeven ?

:?

Tis geen wedstrijd wie de grotere heeft, ik ga me alleen niet in allerlei hoeken wurmen omdat meneer een audi (insert andere dure auto rijdt) en ja het is toch echt zo dat de meeste 'minder prettige' automobilisten die ik op dat traject regelmatig zowat in mijn kofferbak heb zitten 4 ringen als embleem hebben helaas.

Zelfde geld voor file rijden, als meneer mij opzij wilt drukken in zijn leasebak is hij gewoon aan het verkeerde adres van zodra ik ook toevallig in de auto zit, voor zover ik weet gelden de verkeersregels ook nog steeds in BE.

Als die daar dan gefrustreerd op worden is mijn dag weer goed gemaakt.

Kan ik verder genieten van al het moois wat op 2 wielen tussendoor komt. Belgen rijden naar mijn idee meer motor dan Nederlanders dus er valt ook meer te zien op de ring :]
 
Laatst bewerkt:
De Belgen stappen inderdaad sneller op de motor voor woon werk verkeer omdat de reistijd aanzienlijk korter is.
Sommige zijn zeer vriendelijk. *O*

Stond laatst vast op het Schumanplein (ook een uitdagend punt om schadevrij door te komen) richting de Wetstraat, hoor ik ineens iemand rustig op het achterraam kloppen.
Kijk om, en staat er een motorrijder schuin achter m'n auto die met handgebaren aangaf of ik nog een klein stukje naar voren kon gaan, zodat hij kon passeren.
Auto zo goed als tegen de bumper van mijn voorganger gezet.
Motorrijder passeerde met een vriendelijke groet :W .
Jaloers. Hij was waarschijnlijk wel op tijd. Kon het wel waarderen.
 
De Belgen stappen inderdaad sneller op de motor voor woon werk verkeer omdat de reistijd aanzienlijk korter is.

Niet alleen; het is fiscaal ook veel aantrekkelijker. Belgen mogen de kosten voor de motor en kleding opvoeren als beroepskosten. In Nederland moet je alles betalen van 19 cent de kilometer.
 
Knap hoor. Zoveel woon-werk tijd aan je werk spenderen.

Deurne in .be, niet Deurne in .nl :)
Is maar een stukje Antwerpse ring dat ik dagelijks doe.


Ivm die vaste flitspalen: voor zover ik weet werken enkel die op de E19 voor de Craeybeckxtunnel (als je uit richting Brussel komt) en die voor de Kennedy tunnel, en beiden veranderen mee met de variabele snelheid die aangegeven wordt.
De palen in Borgerhout en Deurne (aan brug sportpaleis), beide richting NL heb ik nog nooit zien flitsen. Kan altijd veranderen natuurlijk. En ik rijd voor de zekerheid altijd tussen de lussen door ;)

Maar heb ook al gezien dat men soms van bovenop een brug naar beneden flitst.. is dan vnl richting Gent, vlak na de splitsing naar de E19.
 
Laatst bewerkt:
Ze zijn dan wel weer zo aardig om bij 4 van de 5 vaste radarpalen, op R1, 100 meter ervoor een waarschuwingsbord voor die radarpaal neer te zetten :)
Jij kunt toch onmogelijk hinder ondervinden van of geflitst worden door die flitspalen?
Als motoragent weet je toch héél goed dat snelheid dé oorzaak van ongevallen is, extra motivatie om je strikt aan de geldende snelheidsbeperkingen te houden.
Als Nederlandse motoragent heb je daarnaast weinig opdrachten in België, de nood om dan toch sneller te moeten rijden bestaat bijgevolg niet.
 
Deurne in .be, niet Deurne in .nl :)
Is maar een stukje Antwerpse ring dat ik dagelijks doe.


Ivm die vaste flitspalen: voor zover ik weet werken enkel die op de E19 voor de Craeybeckxtunnel (als je uit richting Brussel komt) en die voor de Kennedy tunnel, en beiden veranderen mee met de variabele snelheid die aangegeven wordt.
De palen in Borgerhout en Deurne (aan brug sportpaleis), beide richting NL heb ik nog nooit zien flitsen. Kan altijd veranderen natuurlijk. En ik rijd voor de zekerheid altijd tussen de lussen door ;)


Ben jij ook van Deurne? welke straat??

Maar heb ook al gezien dat men soms van bovenop een brug naar beneden flitst.. is dan vnl richting Gent, vlak na de splitsing naar de E19.
 
Gisteravond teruggekomen uit belgie en het viel me reuze mee. De meeste chauffeurs hielden goed rekening met de motors. Netjes aan de kant in de file, ruime afstand achter me (kwam denk ook door mijn grote groene tas die achterop lag ;) ) uitzondering daargelaten voornamelijk de 4 ringinge. Viel me op dat de belgen met hun voet zwaaien op de snelweg :) enigste akkefietje was in NL op de a50 waar een vrouw al zoekend in haar dashboardkastje naar het midden van de weg reed. Ze schrok toen ik tijdens het uitwijken op de claxon duwde dus hopenlijk heeft ze ervan geleerd.

Als ik zo de verhalen lees hier van een aantal jaar terug is de mentaliteit in belgie tov motors zeer goed verbeterd, zou al bijna zeggen beter als in NL :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan