Filerijden,.. wat is wijsheid?

Maxim7s

Die hard MF'er
9 sep 2004
690
0
spanje
2x daags worstel ik mij noodgedwongen door de file. valt me op dat er toch nog verdomd veel blikkers je wat ruimte geven als je er aankomt. veel meer zien helemaal niets maar blijven aardig midden op hun strook rijden, en dan heb je uiteraard de teveel tegen de middenstreep aanplakkers waarvan de meeste wel wat ruimte geven als je even.. je gas opentrekt, toetert, keertje je koplamp heen en weer laat gaan in hun spiegel of een grootlicht seintje geeft.

Maarrrr.. (ff open deur intrappen) je hebt natuurlijk altijd van die nono's die gewoon rustig op hun plekkie rijden. categorie 1 hierin is doof/stom/blind/mank/achterlijk/seniel maar categorie 2, het h*ftertje, het kwalletje dat je wel degelijk gezien heeft maar fijn blijft zitten waar die zit.. daar wordt ik nou zo moe van.

Gisteren kwam ik er zo eentje tegen, keek me flink stoer B| aan, en blijft lekker op ZIJN :( territorium rijden. Ik heb dit maar opgelost door hem links tussen de vangrail en zijn hok door ff fluks te passeren. ging verder prima, maar of dat nou echt veilige oplossing is....

Wat doen jullie nou in zo'n situatie :? :?
 
me blokkeren? haha :+ ze kennen me al wat langer op m'n vaste traject })
 
Ken de situatie niet echt..alleen als ze net naast een vrachtwagen staan is het wel eens krap..maar echt blokkeren :? nee nog niet meegemaakt.

[me]M-71 makes note..blokkeer thunderer op a10 west zodat zijn verzekering mijn autootje gaat laten opknappen :+ [/me]
 
Ken de situatie niet echt..alleen als ze net naast een vrachtwagen staan is het wel eens krap..maar echt blokkeren :? nee nog niet meegemaakt.

[me]M-71 makes note..blokkeer thunderer op a10 west zodat zijn verzekering mijn autootje gaat laten opknappen :+ [/me]

8-)

bewijs maar dat ik het was O-)
 
ik pak het eerste de beste gaatje en hoppah ik ga erlangs... geen aandacht schenken..

maar een hammer voor onderweg is misschien wel handig :P
 
Ik zit ook wel eens in de file met de auto, en maak natuurlijk ruimte. Maar ik betrap mezelf er nog wel eens op als ik langer dan een uur in de file sta dat ik ook op het midden ga rijden en niet meer spiegel. Kwestie van vermoeidheid.

Daarom denk ik ook dat je al die automobilisten het niet zo kwalijk moet nemen als het een erg ERGGGGGG lange file is.

Die gasten die het expres doen zijn gewoon diep diep triest, maarja die kunnen het niet hebben dat jij wel vooruit kom :D
 
Ook nog nooit meegemaakt dat ik er echt niet langs kon.

Wel een hoop gekken op de weg. Rijd je lekker 120, komt een wagen je voorbij en voegt voor je in. Remt af, dus ik er voorbij. Net dat ik aan het versnellen was kruipt ie er snel weer voor...Gaat nergens over.

Of gister dan..moest noodgedwongen ( ;) ) een wagen rechts voorbij, en probeerde daarvoor weer links intevoegen. Mooi niet dat ik ruimte kreeg...Kinderachtig hoor.
 
Rijd alleen (nog) maar auto, maar probeer zo vaak mogelijk te checken of er een motor aankomt. Zelfs al gaat de file rijden maak ik nog ruimte voor de motoren :) Denk tot een gangetje of 80. Erger me kapot als ik in de file sta en zie die motoren voorbij komen :P

Maar mijn dag komt ook (snel!)
 
Wordt bijna nooit opzettelijk geblokkeerd.

Heb 't wel eens meegemaakt dat zo'n sufk#t het midden blokkeert, dan wacht ik tot links of rechts (afhankelijk van waar hij rijdt) een gaatje valt, geef dan gas en rij er voorbij.

Als ie echt irritant is... dan pak ik de vluchtstrook, geef gas en voeg daarna weer in.

Liever een boete voor rijden over de vluchtstrook dan onder een vrachtauto omdat ik omver ben gereden door zo'n eikel.
 
Maar ik betrap mezelf er nog wel eens op als ik langer dan een uur in de file sta dat ik ook op het midden ga rijden en niet meer spiegel. Kwestie van vermoeidheid.

Daarom denk ik ook dat je al die automobilisten het niet zo kwalijk moet nemen als het een erg ERGGGGGG lange file is.
Ghehehe, nou sorry maar dat neem ik ze dus WEL kwalijk. Ik snap best dat je moe word van files, H*ll, dat is 1 van de redenen waarom ik ben gaan motorrijden, maar vind het geen excuus om als een dwijl te gaan rijden, niet meer te spiegelen, en als een dooie pad te reageren als een motorrijder je probeert wakker te maken.
 
Ghehehe, nou sorry maar dat neem ik ze dus WEL kwalijk. Ik snap best dat je moe word van files, H*ll, dat is 1 van de redenen waarom ik ben gaan motorrijden, maar vind het geen excuus om als een dwijl te gaan rijden, niet meer te spiegelen, en als een dooie pad te reageren als een motorrijder je probeert wakker te maken.

Tja dat kan je nou wel vinden. Maar ik heb daar echt wel begrip voor. Je kan wel altijd de automobilist gaan aankijken maar wat schiet je daar nou mee op? Bedoel zijn ook zat motorrijders die simpelweg te snel door de file heen rijden. En ook daar kan ik begrip voor tonen, immer 40 of 30 rijden is toch geen zak aan :S

Het is gewoon logisch dat je na een lange tijd in een file sta je minder aandacht kan opbrengen voor spiegelen. Je ben dan gewoon meer bezig met de auto voor je, koppelen (en daar krijg je een slaap been van kan ik je verzekeren) de radio en noem het maar op. Eigenlijk verveelt een mens zich erg snel in een file :D

Je moet in de file gewoon ontzettend opletten als je op de motor zit.
 
gewoon rustig blijven en je niet opwinden. Ik word bijna nooit geblokkeerd (althans nooit bewust) steek ook altijd mijn handje ff op. Ik merk dat dat gewaardeerd wordt. Soms voel ik me net Mozes (was hem toch) waarvoor de zee open gaat.

Niet uit het oog verliezen dat ik mijn eigen airbag ben, dan komt het wel goed.
 
Tja dat kan je nou wel vinden. Maar ik heb daar echt wel begrip voor. Je kan wel altijd de automobilist gaan aankijken maar wat schiet je daar nou mee op? Bedoel zijn ook zat motorrijders die simpelweg te snel door de file heen rijden. En ook daar kan ik begrip voor tonen, immer 40 of 30 rijden is toch geen zak aan :S

Het is gewoon logisch dat je na een lange tijd in een file sta je minder aandacht kan opbrengen voor spiegelen. Je ben dan gewoon meer bezig met de auto voor je, koppelen (en daar krijg je een slaap been van kan ik je verzekeren) de radio en noem het maar op. Eigenlijk verveelt een mens zich erg snel in een file :D

Je moet in de file gewoon ontzettend opletten als je op de motor zit.

Beetje lomp...
Al ga je nou alvast zo rijden, dat motoren er langs kunnen, hoef je daar niet meer op te letten. Gewoon lekker aan de kant gaan rijden.
Meer dan een rij auto's zie je toch niet, dus ga gewoon lekker aan de kant en laat de motorrijders doen waar ze goed in zijn. ;)

Het is toch zo makkelijk, jammer dat weinig koekblikkers het snappen.
B|

Koekblikkers zijn net schaapies
 
gewoon rustig blijven en je niet opwinden. Ik word bijna nooit geblokkeerd (althans nooit bewust) steek ook altijd mijn handje ff op. Ik merk dat dat gewaardeerd wordt. Soms voel ik me net Mozes (was hem toch) waarvoor de zee open gaat.

Niet uit het oog verliezen dat ik mijn eigen airbag ben, dan komt het wel goed.
:^

al sluit ikzelf meestal met koekblik in de rij aan. Mijn positie op de rijbaan is dan altijd zodaning gekozen dat ik eigenlijk niet eens hoef uit te wijken voor een motorrijder :)
 
MWa ik ken het niet echt. Weet je, je hebt eigenlijk niet zoveel ruimte nodig. In mijn geval zo'n 90 centimeter van spiegel tot spiegel. Da's niet veel hoor! Dus in gevallen dat ik twijfel over de ruimte positioneer ik me voorzichtig erachter, neem de ruimte goed in me op en ga gewoon. Tis ook ervaring denk ik.

Nee wat veel erger is, je rijd met je motor door de file en je komt achter een andere motorrijder terecht die wel z'n/haar best doet maar het een stuk langzamer doet dan jij. Hoe kom je dáár nou met goed fatsoen aan voorbij? Ik bedoel ze zien je natuurlijk niet want zijn veel te druk me de file op zich. Ik ook hoor, en ik wed velen, als je file rijd dan kun je niet goed spiegelen.

MAzzel,

Roland
 
ja da's waar, zit regelmatig achter filerijdende motorrijders.. sommigen gaan zoo op in het relaxed rijden dat ze niet spiegelen.. nieuwe uitlaat helpt laatste tijd goed!
Sommigen polsen of zij langzamer gaan en gaan na een paar auto's netjes a/d kant. Anderen haal ik na verloop van tijd rechts / links in vaak zonder te groeten... Zou het wel willen maar op dat moment erger ik me eraan...
 
Nee wat veel erger is, je rijd met je motor door de file en je komt achter een andere motorrijder terecht die wel z'n/haar best doet maar het een stuk langzamer doet dan jij. Hoe kom je dáár nou met goed fatsoen aan voorbij? Ik bedoel ze zien je natuurlijk niet want zijn veel te druk me de file op zich. Ik ook hoor, en ik wed velen, als je file rijd dan kun je niet goed spiegelen.

Heeh, dat noem ik altijd file in de file :) .

Aangezien ik meestal toch wel wat sneller door de file rij dan de motorrijders die ik tegenkom... moet ik meestal achter bij hun aansluiten.

Het voorbij komen van een mede-motorrijder in de file is gewoon lastig. Meestal blijf ik er ook gewoon achterhangen omdat de kans groot is dat ookal is er een beetje ruimte, ik de ander raak.
Lijkt me nix ergers dan een ongeluk in de file met een mede motorrijder :P

En ik ben het met je eens.. als je file rij, wordt het spiegelen heeeeel wat minder!
 
Ik ben dus ook meestal de snellere filerijder. Sterker, ik ervaar het als sport om een motorrijder, die VER voor me ook in de file rijd, bij te sloffen, zien te passeren en vervolgens UIT ZICHT te rijden.

Heb je wat te doen.


Zouden er file-rij wedstrijden bestaan? })


Mazzel,

Roland
 
Beetje lomp...
Al ga je nou alvast zo rijden, dat motoren er langs kunnen, hoef je daar niet meer op te letten. Gewoon lekker aan de kant gaan rijden.
Meer dan een rij auto's zie je toch niet, dus ga gewoon lekker aan de kant en laat de motorrijders doen waar ze goed in zijn. ;)

Het is toch zo makkelijk, jammer dat weinig koekblikkers het snappen.
B|

Koekblikkers zijn net schaapies
Wat is daar nou lomp aan :S

Natuurlijk kies ik en vele de meest uiterste kant zodat motorrijders er langs kunnen. Maar na een uur trek ik meestal al weer erg naar het midden toe, soms de verkeerde kant. Dit gaat automatisch, en zo zijn er vele koekblikkers die dat ook hebben. Het heeft te maken met gebrek aan aandacht, dat klopt.

Je moet het ongeveer zien als jij op je motor 1 a 2 uur lang met 15 km per uur op een rechte weg met niks te zien rechtdoor moet rijden. Ik zou zeggen probeer dat maar eens.

Het klinkt allemaal wel zo simpel, maar je moet ook wel een beetje begrip hebben voor die koekblikkers.

Ik moet trouwens zeggen dat ik nog nooit heb gehad dat ik heel erg geblocked werd, of dat het een eeuwigheid duurde voordat een automobilist aan de kant ging als hij in de weg stond. Beetje geduld doet wonderen.

En inderdaad de wat langzamere motorrijders (wat heet langzaam) die door de file rijden achtervolg ik keurig op veilige afstand. Tijd zat, hoef me niet te haasten.

 
ik denk dat je sneller ergernissen hebt op die manier.. ik krop me motor gewoon overal tussen.. ook al sta ik dan klem.
 
In dat krantenartikel van de telegraaf stond overigens dat je beter je knipperlichten uit kunt zetten om verwarring te voorkomen, doen jullie dat? of rijden jullie liever met?

Zelf vind ik ook dat er aardig wat blikkers zijn die de ruimte geven, erg fijn. Laatst had ik wel een busje dat mij opzettelijk ging blokkeren. Ik vond het wel leuk om dat busje te fucken, ik ben steeds meer naar rechts gaan rijden (1 baans) om te laten zien dat ik er over de vluchtstrook langs zou gaan, busje deed wat ik al hoopte en ging ook met 2 wielen de vluchtstrook op (alsof ik met 1 draai aan het gas hem niet voorbij kon :? , maar goed).

Ik heb toen heel even wat afstand genomen en ben hem links voorbijgegaan (ik reed op de vluchtstrook, dus een slingerbeweging gemaakt om er links langs te komen). Volkomen kansloos omdat daarvoor een vrachtwagen stond die ik alsnog rechts moest inhalen, maar drie jonge gasten die in de auto achter het busje zaten konden wel erg lachen om m`n actie, daarna nog ff voor het busje in de file blijven staan (dat het duidelijk was....dat het nogal kansloos van hem was) en daarna langs die vrachtwagen :]

s4s

ps anderen zouden denk ik met een extra spiegel thuiskomen maar dat durf ik niet echt
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan