Filerijden

Of.....er zal maar een kind oversteken *D

Gistermiddag op de A10 in de spits.
Een politieagent had een auto (5 persoons) aan de kant gezet.
Daar huppelden (letterlijk) 6 kinderen omheen
terwijl ma-lief met meneer agent in gesprek was...

Dus zo gek is jouw idee nog niet eens....



@TS: Op de A27 zijn ze heel wat gewend wat motorrijders betreft.
De afgelopen jaren goed ons best gedaan om ze op te voeden *D
 
Als ik tussen een auto en een busje rij, gaan de alarmbellen al af hoor. Dan heb je twee keuzes: of er snel voorbij, of remmen en wachten tot je er snel voorbij kunt. Als zij 20 rijden, ga ik 40 rijden, dan ben je er zo voorbij. Dan heeft die auto ook geen tijd meer om me te pletten.

Uiteindelijk draait het allemaal om de risico's zo klein mogelijk te maken. Ik ga ervanuit dat auto's mij niet zien, en word ik nog steeds elke keer blij als een auto me wel gezien heeft en aan de kant gaat.

Ik ga er ook vanuit dat de auto's mij niet zien, maar juist doordat het busje voor mij aan de kant ging en ik eigenlijk compleet op de rechterstrook reed maakte het helemaal niets uit als de andere auto mij niet zag. (hij kon immers toch niet naar rechts vanwege t busje) maar als ze dan doelbewust hem er voor mij voordrukken had ik het er denk ik slechter vanaf gebracht als ik sneller had gereden. Marja dat is achteraf praten, ik heb het overleefd *D

Verder hulde voor de autos die netjes voor mij aan de kant gaan *O*
(ze snappen zelf heus ook wel dat ze op een 3 baans weg niet uiterst rechts moeten gaan rijden zodat ze niet door vrachtwagens aangereden worden hoor)
Ik geef ze altijd netjes een "beentje"
( ik hoop overigens wel dat ze snappen dat ik ze vriendelijk bedank als ik ze een beentje geef )
 
Als dat betekend dat ik me mogelijk rot schrik als er weer iemand met open pijpen langsschiet, dan ben ik daar niet heel blij mee nee! en dit heb ik al een paar keer gehad!
En nee, ik had niet continu in mijn spiegels hoeven kijken als ik niet van plan was om van rijstrook te verwisselen, m.a.w. ik had hem ook niet hoeven zien....
Ja, dus omdat jij nogal schrikachtig bent, ga je motorrijders maar hinderen? :P
@Gilles, ik kijk net ff in je profiel, over 3 uur moet jij echt ff een screenshot maken...... :+
:+ 7-7-7-7 *O*
Zie dat ik het mooie moment van mijn 20.000ste post ook al ben misgelopen -O-
 
Zeker, maar dat doen ze ook al niet.. TS geeft aan dat ze aan de kant moesten. Dat betekent dat ze dus aanvankelijk verkeerd opgesteld stonden. Uiterst links/uiterst rechts is dan gewoon gemakkelijker te onthouden voor de automobilist, plus het geeft wat nog wat marge.

Ik weet niet of je weleens auto rijdt, maar dat werkt dus niet altijd. Ik rij niet constant tegen de linker of rechter lijn aan met koekblik. En soms is er plotseling een opstopping, als ik dan hard moet remmen ga ik niet ook nog eens tegelijk een ruk aan het stuur geven om links of rechts op te stellen. Zodra het weer een beetje rolt kruip ik wel aan de kant.

Zelf met de auto ga ik wel altijd even aan de kant (ook al is het vaak niet nodig), al is het alleen maar om aan te geven dat ik de motor heb gezien.

Idd, als je dat ruim vantevoren doet krijg je ook vaak een :W van de motorrijder. Zo van: toch iemand die in de spiegels kijkt.
Net zoals wanneer je een ambu aan ziet komen met zwaailichten aan. Ga je rustig aan de kant, even later is de ambu vlakbij en dan zie je plotseling allemaal auto's om je heen alle kanten uitspatten.
 
Ik rij met het koekblik in de file áltijd tegen de lijnen.

Ook wel eens gehad dat ik een motorrijder miste ondanks dat ik er zo op lette, je kijkt een fractie van een seconde voor je en er zit er een naast je :P

Daarom rij ik ook juist tegen de lijnen aan, en als ik er een zie aankomen ga ik over de lijntjes heen om wat meer ruimte te geven (breed koekblik).

En mensen die niet tegen het lijntje durven te rijden (Waarom niet eigenlijk? Veel veiliger dan dicht bij de andere rijbaan....) hebben niks te zoeken in het verkeer, ga ajb naar et gemeentehuis om dat pasje in te leveren :)
 
Ik rij met het koekblik in de file áltijd tegen de lijnen.

Ook wel eens gehad dat ik een motorrijder miste ondanks dat ik er zo op lette, je kijkt een fractie van een seconde voor je en er zit er een naast je :P

Daarom rij ik ook juist tegen de lijnen aan, en als ik er een zie aankomen ga ik over de lijntjes heen om wat meer ruimte te geven (breed koekblik).

En mensen die niet tegen het lijntje durven te rijden (Waarom niet eigenlijk? Veel veiliger dan dicht bij de andere rijbaan....) hebben niks te zoeken in het verkeer, ga ajb naar et gemeentehuis om dat pasje in te leveren :)

:^
 
Motor is niet representatief voor mijn functie, aldus mijn baas -O-

Cindy is zelf personeelsfunctionaris bij het gevangeniswezen en komt dus ook altijd op de motor. Na de eerste verbazing bij die grijze pakken van managers van inrichtingen/HvB's vinden de meeste het toch wel heel begrijpelijk en tegelijkertijd stoer...(hadden zij ook wel gewild, maar mochten het waarschijnlijk nooit van moeders de vrouw) _O-

Overigens....ben wel de enige van de dames en heren collega's die motorrijd...maar zo'n mantelpakkie is toch niet aan mij besteed. :+ En de nieuwste modecoupe, helaas.
Mijn werkgever heeft het maar te accepteren...kent me inmiddels ook zoals ik ben en volgens mij vind ie het nog prima ook. T gaat toch vooral om de know-how die je hebt en hoe je je werk doet. Scheelt hem ook weer tijd dat ik werken kan en niet nodeloos in de file sta.... ;)

En ja....ik rijd dagelijks file op de A12, op een gegeven moment ga je het zelfs leuk vinden. Al blijft het altijd flink oppassen.
Gisteren nog reed een BMW motorrijder tussen de file voor me. Op een gegeven moment bleef hij staan omdat de ruimte te beperkt was voor zijn gevoel en alles stond stil. Dan kun je dus lang wachten. Ik ben er dus maar omheen gereden en ben toen voor gaan rijden en trok hem blijkbaar daardoor toch met me mee. Het was duidelijk dat deze man weinig file reed en ik was hem dan ook weer snel kwijt achter me. Wel heb ik een hekel aan tussen de file doorrijden als zowel op de linkerbaan als de rechterbaan vrachtwagens staan/rijden. Rechterbaan heb ik geen moeite mee, maar tussen de beperkte ruimte van die reuzen in moeten rijden, blijf ik toch wat vervelend vinden.
 
Laatst bewerkt:
ik kom ook geregeld bij bedrijven, op de motor. Mijn ervaring is juist dat het positief werkt. Het breekt het ijs meteen.

Gisteren nog reed een BMW motorrijder tussen de file voor me. Op een gegeven moment bleef hij staan omdat de ruimte te beperkt

ja die heb je ook ja. rij zelf op zo'n slagschip maar hoef zelden te stoppen omdat ik er niet langs kan.
 
ik kom ook geregeld bij bedrijven, op de motor. Mijn ervaring is juist dat het positief werkt. Het breekt het ijs meteen.

:^

Als die baas motorrijders niet representatief vindt, zegt dat voornamelijk iets over hem of haar.

Bovendien, het is toch geen verrassing voor de klant? Je maakt altijd een afspraak vantevoren. Dan komt het onderwerp parkeren ter sprake, en dan zeg je dat je op de motor komt, dus dat je geen parkeerplaats hoeft.

Daarnaast is het een legitiem excuus voor mij om niet in pak te hoeven :P
 
Laatst bewerkt:
Ik had van de week eenzelfde situatie, op hetzelfde punt dus.
Kwam inderdaad laat invoegen en ging meteen door naar de linkerbaan, al had de persoon in zijn spiegels gekeken, omdat hij schuin reed zat ik automatisch in zijn dode hoek.
Maar vanwege mijn sublieme rijkunsten (of wellicht aangepaste snelheid, kan ook O-) ) kon ik er op reageren......

Njah dat scheelt zoveel die snelheid, ik had geen tijd en ruimte meer om uit te wijken helaas.

Gistermiddag op de A10 in de spits.
Een politieagent had een auto (5 persoons) aan de kant gezet.
Daar huppelden (letterlijk) 6 kinderen omheen
terwijl ma-lief met meneer agent in gesprek was...

Dus zo gek is jouw idee nog niet eens....



@TS: Op de A27 zijn ze heel wat gewend wat motorrijders betreft.
De afgelopen jaren goed ons best gedaan om ze op te voeden *D

Lekker slimme oom agent ook dan.... laat dat spul aub lekker ver achter de vangrail staan
 
Hoe snel rijden de meesten van jullie trouwens tussen de file door??
Op de A10 kom ik niet boven de 30-35 uit.

Bij files waar wat meer ruimte is rijd ik wel ietsjes harder.
 
203km/h max. Harder wil ie niet :+

serieus: 40 a 50 als het rijdt en 20-30 als het stilstaat.
 
Ik rijd ook vaak door files, vooral als ik op vakantie ga.. Altijd alarm lichten aan en matige snelheid, zodat ik zelf kan anticiperen op de autorijders...

Laten we eerlijk zijn die mensen zitten in een file, in een warme auto.. dan maak je ook snel een inschatting foutje.. Beide kanten moeten opletten en in mijn ogen de motorrijder net wat meer :)

Ben al lang blij dat het mag! Scheelt enorm veel tijd.. Ik heb eerlijk gezegd nooit problemen met mensen die niet opzij gaan.. duurt soms ff tot ze je gezien hebben (of gehoord :P)
 
Uiteraard moet je wat medewerking krijgen van je medeweggebruikers,maar ik krijg ook wel 't idee dat sommigen zich in een slachtoffer rol laten duwen en afwachten of de automobilist wel meewerkt.
De gaten die ze laten vallen kun je zelf weer opvullen,dus dat is een combinatie van filerijden en slalommen.
En voorbeelden te over zoals al eerder wordt genoemd van motorrijders die nog net niet omvallen qua snelheidsverschil en nog trager als een vrachtwagen ertussendoor kruipen.
 
Haha, reed je rond 6u over de a27 tussen lunetten en houten? :X
Ik zit ook vaak met de laptop + tel in de auto, echter; als je stilstaat in de file mag het :Y
Anyway, succes, en ga je niet ergeren aan dit soort dingen; zorg jij nou maar dat je zonder schade door die file heenkomt! :]

zou heel goed kunnen _O-

ik reed woensdag vanaf vianen naar amsterdam (geen idee welk snelwegen allemaal)en vanaf daar naar zeewolde (verkeerd gereden :W )

Donderdag heel de a27 vanaf vianen (eerst een stukje dijk van culemborg naar vianen en dan afslag zeewolde en dan naar trekkersveld. De terugweg ff wat wegbrengen in amsterdam, verdwaalt geraakt en weet ik het hoe ik terug ben gekomen _O- toen trouwens ook een flitser i een aanhanger giezien, de flikkers :(

en vandaag gewoon bij vianen de a27 op naar zeewolde en ook weer terug.
terugweg wel veel file voor een vrijdag trouwens :Y

naja ik ga lekker pitte, morgen maar ff dijkjes pakken voor ik weer moet werken :9~

trusteee
 
Ik rij met het koekblik in de file áltijd tegen de lijnen.

Ook wel eens gehad dat ik een motorrijder miste ondanks dat ik er zo op lette, je kijkt een fractie van een seconde voor je en er zit er een naast je :P

Daarom rij ik ook juist tegen de lijnen aan, en als ik er een zie aankomen ga ik over de lijntjes heen om wat meer ruimte te geven (breed koekblik).

Sluit ik me graag bij aan. ook ik houd juist door het zelf motorrijden mn spiegels goed in de gaten, en heb mezelf helaas ook al eens betrapt op iemand missen in mn spiegels...(in het koekblik he ;) )
Door het al op de streep rijden zal die motorrijder daar geen seconde last van hebben gehad!
 
Laatst bewerkt:
Hoe snel rijden de meesten van jullie trouwens tussen de file door??Op de A10 kom ik niet boven de 30-35 uit.

Bij files waar wat meer ruimte is rijd ik wel ietsjes harder.

Zo'n 10 a 20 km harder dan de auto's en als de auto's weer 50 rijden of de matrix borden geven aan dat er harder dan 50 mag worden gereden en dit gebeurd ook, sluit ik gewoon weer in de rij aan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan