Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Klopt, nu de overige 20% nog die het wel verdommen om je er door te laten
het probleem is de mensen die je wel zien maar het niet kunnen hebben
En hoe vaak kom je die nou tegen in de praktijk?
Bovendien, mijn ervaring is dat als een bouwvakkersbusje of SUV het gaatje dicht rijdt, er meestal in de andere rij wel iemand even ruimte voor je maakt.
Je moet de problemen niet overdrijven.
Maar je moet het probleem ook niet onderschatten. A
ls iemand er bij mij alles aan doet om mij er niet langs te laten, ben ik ze vergeten zodra ik er voorbij ben. terwijl hun waarschijnlijk nog 5 minuten zitten te schelden dat ik er voorbij ben. (tenminste dat denk ik, ik snap het brein van die mensen niet zo) Maar zo af en toe komen hierdoor ook gevaarlijke situaties.
heb het een keer heel benauwd gehad toen een auto mij bij langzaam rijdend verkeer (20 km per uur) wilde pletten tussen mij en een bus. de bus was voor mij aan de kant gegaan, waardoor ik bijna geheel op de rechterrijstrook reed, de auto op de linkerbaan zet hem recht voor mijn neus zo dicht mogelijk tegen de bus aan.
Als ik niet vol op de remmen was gegaan waarna ik achter de bus er voorbij kon gaan was het waarschijnlijk anders afgelopen.
Je kunt er niks aan doen, moet je er niet te lang druk over maken dat het gebeurd.
maar rijd alsjeblieft door de file op standje heel erg alert.
Dat is dus FOUT. Als de auto's op de linkerrijsstrook uiterst links houden en die op de andere rijstroken uiterst rechts, dan hoeft niemand aan de kant en hoeft ook niemand op te letten. Stelletje klootzakken, die 80%. Hulde aan de overige 20%Iedereen zeurt altijd maar raak over die automobulisten maar toen ik door de file doorreed ging 80%van de auto's naar de zijkant om je erdoor te laten, dus zo erg zijn ze nog niet!
Dat is dus FOUT. Als de auto's op de linkerrijsstrook uiterst links houden en die op de andere rijstroken uiterst rechts, dan hoeft niemand aan de kant en hoeft ook niemand op te letten. Stelletje klootzakken, die 80%. Hulde aan de overige 20%
Zeker, maar dat doen ze ook al niet.. TS geeft aan dat ze aan de kant moesten. Dat betekent dat ze dus aanvankelijk verkeerd opgesteld stonden. Uiterst links/uiterst rechts is dan gewoon gemakkelijker te onthouden voor de automobilist, plus het geeft wat nog wat marge.Ach onzin, als ze gewoon in het midden van hun rijstrook rijden is er ruimte genoeg. Tenzij je er perse met een GoldWing tussendoor wilt bijvoorbeeld.
Zeker, maar dat doen ze ook al niet.. TS geeft aan dat ze aan de kant moesten. Dat betekent dat ze dus aanvankelijk verkeerd opgesteld stonden. Uiterst links/uiterst rechts is dan gewoon gemakkelijker te onthouden voor de automobilist, plus het geeft wat nog wat marge.
Dat zou kunnen, dat ze daar toevallig heel ongelukkig opgesteld stonden. Ik ben er niet bij geweest, dus dat kan ik niet beoordelen. Maar heel veel automobilisten gaan volstrekt onnodig aan de kant. Uiterst links en rechts is nodig als er een ambulance doorheen moet, niet een motorrijder.
Ze krijgen altijd wel een vriendelijke groet als ik daar tijd voor heb, maar nodig is het absoluut niet. Tenzij bijvoorbeeld op de A2 op dit moment.
Zelf met de auto ga ik wel altijd even aan de kant (ook al is het vaak niet nodig), al is het alleen maar om aan te geven dat ik de motor heb gezien.
Een beetje aan de kant OK, maar soms heb je er echt gasten bij die een ruk aan het stuur geven Soms schrik ik me echt de tyfus; het is toch ineens een grote beweging op een moment dat je dat niet verwachtZelf met de auto ga ik wel altijd even aan de kant (ook al is het vaak niet nodig), al is het alleen maar om aan te geven dat ik de motor heb gezien.
Ga maar is op vrijdag als iedereen graag voor het weekend naar huis wilt op de A10 naar de Coentunnel rijden.... dan is het 80% die het pad juist ietsje nauwer maakt haha
Uiterst links/uiterst rechts is dan gewoon gemakkelijker te onthouden voor de automobilist, plus het geeft wat nog wat marge.
80% op een doordeweekse dag daarzo ja.
Ga maar is op vrijdag als iedereen graag voor het weekend naar huis wilt op de A10 naar de Coentunnel rijden.... dan is het 80% die het pad juist ietsje nauwer maakt haha
Een beetje aan de kant OK, maar soms heb je er echt gasten bij die een ruk aan het stuur geven Soms schrik ik me echt de tyfus; het is toch ineens een grote beweging op een moment dat je dat niet verwacht
Nee, ik zei: de linkerstrook uitererst links, de andere stroken uiterst rechts. Dan komt niemand in de knoei. Als er een vrachtwagen naast je zit, is uiterst rechts gewoon wat minder rechts dan wanneer er een auto naast je zit. Niet zo lastig toch?Uiterst links, oke, maar uiterst rechts met je auto, betekend ook dat als er nog een rijbaan rechts naast is, deze wel dicht op elkaar komen.
Rijdt daar een vrachtwagen, dan doe ik dat niet met mijn auto.
Andere weggebruikers langzamer laten rijden is jouw taak noch jouw verantwoordelijkheid.. dan had je bij de pliesie moeten gaan, als je zulke aspiraties hebt...Gewoon in het midden blijven rijden, zodat ook de ruimte tussen de auto's niet te groot wordt, want dan gaan veel motorrijders echt te hard rijden....
Zou kunnenDan kwam jij te hard aanrijden, en schrokken ze van je....
Andere weggebruikers langzamer laten rijden is jouw taak noch jouw verantwoordelijkheid.. dan had je bij de pliesie moeten gaan, als je zulke aspiraties hebt...
Komt ook omdat daar de 2 linkerbanen de tunnel ingaan en de 2 rechterbanen afslaan. Op deze rechterbanen wordt vaak door automobilisten "voorgedrongen" dus is het een sport voor de auto's die al links reden, geen gaten te laten vallen, wat gepaard gaat met een onrustig verkeersbeeld en extra opletten voor ons op de motor.
Ik zit ook vaak met de laptop + tel in de auto, echter; als je stilstaat in de file mag het
Ja inderdaad, door zo'n &^*^$#@ ben ik dus al een keer onderuit gegaan!
Die kwam ook zover mogelijk rechts doorrijden.. zag een gaatje (zag mij niet) en pleurde hem er zo fanatiek in dat ie met zn neus over het midden kwam. Toen had ik de keus, of vol over zn motorkap of proberen te beremmen. Voor het laatste gekozen en onderuit geremd, maar het viel daardoor wel reuze mee (ook omdat het mn ouwe Diversion was).. kwam mede omdat ik niet als een imbeciel (zoals ik wel veel mede-motorrijders zie doen de laatste tijd) door de file rijd.