@#$*@& filerijden


Ik zorg ook altijd dat ik voor aan op sta te letten en als eerste weg ben. Vorrige keer stond ik voor aan naast een Kadett GSI 2.0 V6 enz enz....

Die eikel trok met gillende banden over het asphalt, tja dan hou je die GSI ff naast je, gewoon ff om hem hoop te geven. Dan kijk je ff opzij naar de bestuurder en dan dag gas VOL open en weg sprinten }) Gewoon ff vernederen, dit kan dus niet zonder te glimlachen :j
 
"Alleen wat BertV meemaakte van die vent die z'n portier opengooide, gewoon zachtjes ertegen aanrijden zodat z'n deur eraf flikkert. Hij mag dat niet doen en zal dus een boete van de politie krijgen, en de schade aan je motor moeten betalen. "

Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn. Officieel mag het immers nog steeds niet volgens mij, het wordt slechts gedoogd. En daarom hebben beide partijen mocht er tijdens het filerijden schade onstaan schuld. Hoe onterecht dat ook moge zijn. Of het moet ondertussen veranderd zijn, maar volgens mij is het helaas nog steeds zo. Nog een reden om goed op te passen bij het fileren dus. :]

_________________
Als je meer power wilt moet je un motor kopen met meer pk, wil je sneller zijn moet je leren rijden op wat je nu hebt.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Guggenheim op 2001-07-23 10:22 ]
 
. Als je als motorrijder dan de keuze maakt op vooraan te gaan staan, moet je er ook voor zorgen dat je als 1e weg bent. Wie A zegt, moet ook B zeggen. Dit is voor mij ook de reden dat ik niet bij elk stoplicht naar voren rij op de motor.

Vind ik ook. Met collegaatje van mij bij wie ik toen toevallig in de auto zat beleefde ik nog niet zo lang geleden ook zo`n raar voorval.

1 stoplicht, 100 meter verder nog een stoplicht met gelijk daarna scherpe bocht van de oprit naar de a20. Bij het eerste stoplicht komt motorrijder vooraan staan.(rode vfr!!) Collegaatje trekt rustig op, motorrijder ook en auto daarnaast ook. Motorrijder zorgt niet dat ie bij het even verderop gelegen stoplicht als eerste aankomt maar blijft tussen de 2 vrij rustig rijdende auto`s inrijden :? Ondertussen komen we bij stoplicht 2 aan met de scherpe bocht naar de oprit van de a20. Collegaatje maakt nog gebaar naar motormuis van": ga dan!! Doet ie niet blijft er naast rijden :? Stoplicht springt intussen op groen andere auto houdt ut voor gezien en haakt af en gaat erachter rijden. Motormuis vertikt ut nog steeds om gas te geven en remt af voor de verdrijvingsvlakken met het bekende gebaar : :j

Probeerde nog het raampje open te doen om te roepen:" leer eerst eens motorrijden voordat je een VFR koopt!!" Let wel die man (geloof ik) had dus ongeveer een kleine 100 meter om te zorgen dat ie gewoon als eerste bij het 2e stoplicht aan kwam maar deed/durfde/kon dat blijkbaar niet. Snapte trouwens toch niet dat ie ertussen ging staan want er stonden immers maar 2 auto`s voor het stoplicht :z

Nou is het uiteraard niet mijn bedoeling om als een Judas :} collega motorrijders af te vallen, maar in dit geval pakte die man met de VRF het nu niet zo "handig" aan dacht ik zo. :?
 
Guggenheim e.a.: Hierover heb ik een verhandeling overgeschreven uit de Motor in het Motor-forum topic snelwegergernissen op GoT

Kort gezegd: het is wel toegestaan en als je door een openzwaaiende deur schade oploopt is die voor de tegenpartij (die beter uit zijn doppen had moeten kijken).

 
bij file-rijden, als je vooraan bij het verkeerslicht tussen 2 auto's staat, enorm veel gas geven) -> dat laatste had ik dus met een of andere debiel in een 205 GTI.

Dat laatste hoeft helemaal geen 'haat' jegens motoren te zijn. Als ik met het blik vooraan bij een stoplicht sta, ga ik meestal ook vrij hard weg. Als je als motorrijder dan de keuze maakt op vooraan te gaan staan, moet je er ook voor zorgen dat je als 1e weg bent. Wie A zegt, moet ook B zeggen. Dit is voor mij ook de reden dat ik niet bij elk stoplicht naar voren rij op de motor.

Ik ga ook zeker niet bij elk verkeerslicht naar voren, maar als je vooraan tussen 2 auto's staat moet je toch wel weten welke baan je pakt. Pak je de linker, of de rechterbaan. Ik wist niet wat rechts van me stond, maar links zag ik een wit 205je, en hoe vaak zie je een 205 GTI ? Weinig ,dacht dat het een 1.1 of 1.4 zou zijn, maargoed, wie vooraan staat met de motor moet ook zeker het gas opengooien, wat ik ook altijd doe. Maar als je dan je gas helemaal opengooit, en die GTI naast je op dezelfde baan ook, dan denk je toch van 'lazer op'. Je kan wel naar rechts, maar dan moet je wel weten hoeveel gas de auto rechts geeft.

Verder nooit meer problemen gehad hoor, maar dus wel met dat figuur in de 205 die m'n achterwiel een kusje wou geven met z'n bumper ofzo...

Dit was dus 1x ziek gedrag van een medeweggebruiker, want echt, vooraan staan betekend gewoon gas geven. Stond een paar maanden terug in Utrecht in de auto. Stond vooraan bij het stoplicht, naast me een andere auto, tussen ons 2en een BMW... wil ie optrekken.. valt ie uit. Ja en DAT is dus wel gevaarlijk.... :)
 
Een keer door een file gereden, en ik vermijdt ze liever.
Er zijn inderdaad van die mafkezen die een hekel aan motorrijders hebben, en plotselijk een deur openen. :( :( :(
Die krijgen dan ook van mij een Ninja kick in hun @$$... |( |(
 
Een keer door een file gereden, en ik vermijdt ze liever.
Er zijn inderdaad van die mafkezen die een hekel aan motorrijders hebben, en plotselijk een deur openen. :( :( :(
Die krijgen dan ook van mij een Ninja kick in hun @$$... |( |(
Inderdaad, of gewoon er vlak langs rijden en met een welgemikte trap de spiegel eraf trappen, bij zulke losers. :)

[ Dit Bericht is bewerkt door: Revolution op 2001-07-23 19:41 ]
 
....Stond een paar maanden terug in Utrecht in de auto. Stond vooraan bij het stoplicht, naast me een andere auto, tussen ons 2en een BMW... wil ie optrekken.. valt ie uit. Ja en DAT is dus wel gevaarlijk.... :)

...denk denk denk.... nee, afslaan nooit (phew). Wel had ik vroeger er nog wel eens last van dat de bak van z'n 1 naar 2 in N bleef steken bij snel doorschakelen, dan helpt doortrappen niet. Omhoogdrukken en houden, en rustingontkoppelen. Op zich geen probleem, maar in een bocht met een hitsig automobiel achter je is toch wat anders....

Intussen schakel ik aanzienlijk Teutoonser (JETZT SCHALTEN!!! *klonk*), en heb ik daar geen problemen meer mee.
 
Heb al twee keer meegemaakt dat ik op het moment van volgas geven bij groen licht er op een heel vervelende manier achterkwam dat mijn benzine bijna op was. Heb geen benzinemeter dus moet ik op mijn teller letten, maar ja als je een dagje aan het trappen bent slurpt ie ook wat meer.

Uiteindelijk kon ik hem beide keren net op tijd naar links sturen(sta je dan midden op de kruising |( :? ). Motor ontkoppelen, knopje van de reserve indrukken en :] maar weer.
 

Ik heb het een keer gehad dat ik naar een stoplicht reed ( veeeel te hard ) en toen vol in de ankers ging en toen ik bijna stil stond ging het licht op groen. Dus ik weer vol gas willen geven en toen hield ze ook even in.
Heel vreemd als je daar even niet op rekend. :j
 
Uiteindelijk kon ik hem beide keren net op tijd naar links sturen(sta je dan midden op de kruising |( :? ). Motor ontkoppelen, knopje van de reserve indrukken en :] maar weer.

knopje indrukken?
Whehe, eindeloijk duidelijk waarom iemand ooit zei dat reserve 'gevaarlijk' is.. hehe, poohbeer leert nog steedds bij :)
 
Yep, indrukken. :)

Zit links op de kuip net onder het stuur. Super handig, als je hem tenminste op tijd indrukt. |(

 
Ja hoor, gisteren was het weer eens zover. Op de ring Noord van Utrecht (Overvecht) sta ik met het blik (achterbak vol, vandaar) vooraan bij het stoplicht. Tussen de auto's door komt een (Super?)Magna, die dus TUSSEN de voorste auto's blijft staan, ipv ervoor. Tot overmaat van ramp rijdt 'ie dus weg naar de linkerstrook, waardoor ik van het gas afmoet (ik had hem al tijd gegeven om weg te komen voor ik zelf ging gassen) om hem niet te rammen.

Ik heb zelden iemand zo beroerd een bocht zien nemen. Hij ging bij naast z'n motor (op een Magna, ja), terwijl de fiets nog bij verticaal stond...

Hele diepe zucht.

 
Terug
Bovenaan Onderaan