@#$*@& filerijden

BertV

Hant ghemaect
21 mei 2001
11.492
6
Amersfoort
Normaal nooit iets mee te maken omdat ik geen woon-werk doe met mijn fiets...

Maar vandaag Breda - Amersfoort wat een ellende...

Openslaande portieren met nochalant kijkende automobilisten.
Positief: er ZIJN automobilisten die aan de kant gaan

Ik moest stoppen vanwege een open portier... zegt die man:
"Jij moet netjes achteraan sluiten en wachten als iedereen..."

Ik ga dan ook nog uit zitten leggen dat het niet zo is |(

Denk dat ik minimaal 1 ongeluk per maand heb als dit elke dag zo was. :(
 
netjes achteraan sluiten... whoahahaha
hehe, moet bertv nu z'n helm niet op van die microscheurtjes lmaten nakijken dan? :)

je leert het wel hoor bert.. zolang het maar echt file is en er geen gaten vallen tussen auto's vind ik het allemaal best meevallen..
vind het eigenlijk best leuk daar door scheuren.
_________________
Mijn Suzuki GSX-R600 My brothers high performance car

[ Dit Bericht is bewerkt door: poohbeer op 2001-07-20 22:45 ]
 
IEDER moment kan er een deur open gaan gepaard zo'n sloom gezicht van die "blik mensen"... :)




 
da's file die echt stilstaat dan.. die kom je hier in België niet zo vaak tegen.. meer zo van die 30 tot 120/uur files..
die zijn leuk!
 
ik vind het altijd moeilijk om te beslissen bij welke snelheid het niet meer verantwoord is om tussen de banen door te rijden...

voor je het weet rijdt het verkeer 80 en zit je er nog tussen...



_________________
Yamaha YZF600R Thundercat | Holland Casino, een mooie gelegenheid om af te gaan.

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-07-20 22:59 ]
 
ikken het probleem, niet te snel, maar dreig wel eens met 285 kg om een deur de raken
nemen ze niet in dank af maar gaan wel aan de kant

doe het wel op een fatsoenlijke snelheid en zorg dat als er een gat valt je bedacht bent op een auto die zigzagd
 
voor je het weet rijdt het verkeer 80 en zit je er nog tussen...

Dat is waar, betrapte mezelf er vanmiddag nog op dat ik bij 90 toch nog aan het filerijden was, gebeurd toch wel met enige regelmaat, zoek dan ook wel gelijk een plekje om in te voegen maar toch. Sluipt er een beetje in denk ik, toen ik net mijn rijbewijs had zou ik dat immers nooit doen bij die snelheden. :} Nare is ook dat sommige je bij die snelheden niet meer willen laten invoegen en expres het gat tussen hun voorganger dichtrijden zodat je nog een stootje gas moet geven om ergens anders in te voegen :( Vervelend is ook dat in deze regio (rotterdam) de files al om 1/2 2 s`middags beginnen :? Pluspunt is wel dat de meeste automobilisten weldegelijk plaats voor je maken :} Wat jij beschrijft van die man die vond dat ja maar achteraan moest aansluiten heb ik lang niet meer meegemaakt :]
 
Die vent moet je gewoon in zijn gezicht uitlachen.
Verder vind ik dat er op de A13 veel automobilisten zijn die netjs aan de zijkant rijden, zo'n 70-80%. Komt zeker door het feit dat er elke dag zeer lang file staat!
 
ik ken dat ja wij zijn met een groep naar de tt geweest (het was HONDEWEER) en een hoop files op de terug weg. maar op zo'n dag hebben de auto mobilisten er niet zo'n probleem mee ,wij staan ook eens in de belangstelling!!!!!!!!!! hehehehe

ben laatst op de motor naar amsterdam geweest , op de terug weg de hele weg file rijden echt ZAAD maar zat ik ook zowat boven op een auto ging met de kneeslidder langs zijn spatbord schrok ik best van hij gooide hem er gewoon voor :( LUL d8 ik.



 
ben laatst op de motor naar amsterdam geweest , op de terug weg de hele weg file rijden echt ZAAD maar zat ik ook zowat boven op een auto ging met de kneeslidder langs zijn spatbord schrok ik best van hij gooide hem er gewoon voor :( LUL d8 ik.
Hmm, ff vakkundig de spiegel eraf trappen! })
 
Automobilisten die in de spits in de gebruikelijke files staan, zijn over het algemeen bekend met het fenomeen "motor", hier heb ik in praktijk weinig last van. Maar zodra er buiten de spits een file op een ongebruikelijke plek is, dan kun je er vergif op innemen dat er op zijn minst een of andere levensgevaarlijke koekblikrijder fratsen gaat uit halen :(
 
file rijden jaja , toen ik in utrecht woonde en in a'dam stage liep moest ik elke dag dus door die file op de A2 rijden (zowel heen en terug) , zoals eerdere replies al zeiden ga je toch steeds harder door files heen en dat kan best nog wel eens leip zijn , dat heb ik ook ondervonden toen een aardig taxi-busje effe zonder knipperlicht van strook wou wisselen (het liep net goed af gelukkig , zijn achteruit-spiegel was wel omgeknakt). Ik zie in dit soort gevallen ook steeds meer het nut in van alarm-lichten op een motor , als je die dingen aan hebt staan zien auto's je echt beter aankomen , en als het dan niet van die aso's zijn gaan ze ook gewoon aan de kant nog ook........misschien iets voor mijn volgende motor *D

[ Dit Bericht is bewerkt door: hondafreak op 2001-07-21 18:24 ]
 
Ik zie in dit soort gevallen ook steeds meer het nut in van alarm-lichten op een motor , als je die dingen aan hebt staan zien auto's je echt beter aankomen , en als het dan niet van die aso's zijn gaan ze ook gewoon aan de kant nog ook........misschien iets voor mijn volgende motor *D

Jammer genoeg hebben de Spyball alarmen deze niet :(

ben zelf eens creatief met electro bezig geweest...maar alarm deed het toen niet meer |( dus weer terug gemaakt zoals het hoort.....alarm vind ik veel belangrijker dan alarm lichten....

heb alleen wel weer een idee gekregen...dus ik ga nog een ff "rotzooien"

op de A4/A44 kom ik ook steeds file tegen...vooral als ik uit m`n dagdienst kom en de A4 opdraai vanaf oprit Hoofddorp/Aaalsmeer....
rij ik een stukje vluchtstrook tot bijna `t einde...dan meteen zosnel mogelijk naar links...en dan tussen de rijen door rijden...ook ik betrap me er op dat ik steeds ff wat sneller erdoor rijd |( echt dom natuurlijk...maar inderdaad...het sluipt er ongemerkt in
 
voor je het weet rijdt het verkeer 80 en zit je er nog tussen...


zolang het verschil tussen hen en mij 20/uur bedraagt ga'k erlangs..
indien het druk verkeer is (druk = auto's achter elkaar, 1 remmen is allemaal remmen)
 
dat heb ik ook ondervonden toen een aardig taxi-busje effe zonder knipperlicht van strook wou wisselen
Typisch geval dat jij had kunnen zien aankomen..
filerijden is als er niemand kan invoegen zonder gek te doen.. laat er iemand een gaatje vallen, dan moet jij't gezien hebben en anticiperen
 
je hebt helemaal gelijk poohbeer , en ik geef ook toe dat ik op dat moment waarschijnlijk te hard er tussendoor reed , maar ik moet ook zeggen dat, ook al is er geen gaatje in de file, automobilisten de raarste dingen kunnen doen . Ik bedoel ze kunnen minstens toch wel een knipperlicht aan zetten of even in de spiegel kijken......
 
je hebt helemaal gelijk poohbeer , en ik geef ook toe dat ik op dat moment waarschijnlijk te hard er tussendoor reed , maar ik moet ook zeggen dat, ook al is er geen gaatje in de file, automobilisten de raarste dingen kunnen doen . Ik bedoel ze kunnen minstens toch wel een knipperlicht aan zetten of even in de spiegel kijken......
Tuurlijk ZOUDEN ze dat kunnen doen, maar we weten allemaal dat er eikels blijven die't gewoon vertikken.. dus, moet je zelf extra goed uitkijken.
Natuurlijk mag je ondertussen op die eikels blijven schelden.. dat lucht op, maar verder helpt het toch niks hoor.
 
Hou zelf als vuistregel aan dat ik bij 60 km/pu niet meer tussen de auto's doorrij. Zet trouwens altijd m'n groot licht aan als ik ga file rijden, merken ze me veel sneller op.
 
Hou zelf als vuistregel aan dat ik bij 60 km/pu niet meer tussen de auto's doorrij. Zet trouwens altijd m'n groot licht aan als ik ga file rijden, merken ze me veel sneller op.

Ja dat doe ik dus ook, maar vergeet niet dat groot licht kan irriteren (ik zet zelf ook groot licht op hoor met filerijden). Toch ga ik nog even een alarmlichtschakeling bouwen op m'n motor, dat werkt beter dan groot licht, en wekt minder irratie op. Heb het schemaatje nog ergens tussen m'n mail staan.

Ik rij ook tot 50 a 60km/u tussen het verkeer door, gaan ze harder rijden, dan zoek ik een prooi uit waar ik m'n motor voor gooi. Ook als ik even niet verder kan in de file, door een vrachtwagen of busje wat dus gewoon absoluut niet uit kijkt (en ik kan begrijpen, dooie hoeken zijn enorm groot, en wil je motorrijders zien die rechts langs je gaan, dan moetje constant in de rechterspiegel kijken), dan hang ik er even achter, tot ik er weer langs kan. Midden op de weg blijven staan is ook geen goeie optie, anders krijg je nog een file van motorrijders ;) (wat is er leuker dan een andere motorrijder groeten tijdens het filerijden? :) )

Alleen wat BertV meemaakte van die vent die z'n portier opengooide, gewoon zachtjes ertegen aanrijden zodat z'n deur eraf flikkert. Hij mag dat niet doen en zal dus een boete van de politie krijgen, en de schade aan je motor moeten betalen. Nadeel is dat je er zelf denk ik ook niet zonder pijn vanaf komt, maar er zijn motorrijders die het wel doen.
Kinderachtig van de man om de portier open te gooien, wat schiet het hem op, als jij achteraan sluit of er tussendoor gaat, komt hij dan later op z'n werk of bij z'n bord met spruitjes ?!?! Nee.
Die vent zal wel seksueel gefrustreerd zijn ofzo. Zo'n man is wel een motorhater, en daar moet je wel voor uit kijken, want die zal alles doen om het je op de weg lastig te maken. (portier opengooien, voor het stoplicht tegen je achterwiel aandrukken met bumper, geen ruimte geven bij file-rijden, als je vooraan bij het verkeerslicht tussen 2 auto's staat, enorm veel gas geven) -> dat laatste had ik dus met een of andere debiel in een 205 GTI. De rest gelukkig nog niet echt meegemaakt, alhoewel geen ruimte maken iedereen overkomt...

Dit soort automobilisten krijgen van mij de :j
 
Ik heb nu een paar keer de Ring A10 tussen de file doorgereden en dat viel me alles mee.

Volgens mij heb je ook zeker last gehad van vakantieverkeer BertV. Al dat volk dat zo gauw als mogelijk naar Frankrijk wil. Als ze dan in de file terechtkomen beginnen de kinderen te zeuren, moet er opeens toch nog iets uit de kofferbak gepakt worden, ontstaan de eerste ruzies of ze wel de goede kant uit rijden etc. etc.

Hopelijk gaat het de volgende keer beter.
 

Tijdje in Pernis gewerkt (ligt aan de zuid kant van de beneluxtunnel ), hier had ik heeeel veel last van file's. Zo leer je aardig file rijden. Hier in Rotterdam zie je toch wel veel auto's ff een stukje op schuiven als ze je zien. Ik steek dan ff mijn hand op als bedankje. Een beetje goodwill kweken :)


 
bij file-rijden, als je vooraan bij het verkeerslicht tussen 2 auto's staat, enorm veel gas geven) -> dat laatste had ik dus met een of andere debiel in een 205 GTI.

Dat laatste hoeft helemaal geen 'haat' jegens motoren te zijn. Als ik met het blik vooraan bij een stoplicht sta, ga ik meestal ook vrij hard weg. Als je als motorrijder dan de keuze maakt op vooraan te gaan staan, moet je er ook voor zorgen dat je als 1e weg bent. Wie A zegt, moet ook B zeggen. Dit is voor mij ook de reden dat ik niet bij elk stoplicht naar voren rij op de motor.
 
Als ik met het blik vooraan bij een stoplicht sta, ga ik meestal ook vrij hard weg. Als je als motorrijder dan de keuze maakt op vooraan te gaan staan, moet je er ook voor zorgen dat je als 1e weg bent. Wie A zegt, moet ook B zeggen. Dit is voor mij ook de reden dat ik niet bij elk stoplicht naar voren rij op de motor.

Mee eens, met de motor of de auto, ik probeer altijd zo snel mogelijk uit de drukte te zijn. Vaak lijkt het er dus op dat ik stoplichtsprintjes aan het doen ben :P . Als een collega-motorrijder ertussen gaat staan wacht ik trouwens wel ff tot hij/zij echt weg is.

Als motorrijder moet je gewoon als eerste weg zijn. Op willekeurig welke fiets trek je sneller op dan vrijwel alle auto's. Dat iemand het gaat proberen om sneller te zijn als je ertussen wurmt is m.i. een fact of life. Gisterenavond probeerde een opgefokt Lupo'tje het nog. Zij links, ik rechts bij het stoplicht. Zelfs met half gas redden ze het niet (drie stoplichten achter elkaar, eigenwijze jojo's :j )
 
Terug
Bovenaan Onderaan