Files inhalen

moet ik ook toegeven, is soms moeilijk te zien, daarom rij ik in files op de motor altijd met grootlicht, dat zien ze zeker })

Gelukkig zijn er idd meer goedwillende dan kwaadwillende filechauffeurs, maar als je ertegenop vouwt doet het niks mindre zeer :9

Groot licht is erg irritant in je spiegels als je in de auto zit, en je kunt slecht bepalen waar die motorrijder nou precies is doordat het verblind. Ik zou het niet gebruiken dus.

Ik rijd altijd met alarmlichten door de file en ik doe een fluoriserend hesje aan op mijn woon-werk ritjes. Daarnaast toeter ik af en toe kort als ik merk dat een slapende koekblikker me niet heeft gezien.
 
waarom toch moielijk als het makkelijk kan? niet ertussendoor maar erlangs, vluchtstrook of linkerstrook gaat veel beter en de pliesie hohudt je toch niet bij als je gas opentrekt *D
full
 
Zoals Joeltje het beschrijft is het mij ook verteld.
Tijdens het inhalen wel ff alarm (of anders linker richting aanwijzer)aan doen.

Als auto's flink ruimte maken ff een handje of een voetje geven :} (vinden ze ook leuk).

Er schijnt wel jurispudentie te zijn dat een motorrijder bij filerijden niet per definitie fout is. Dat hangt weer af van o.a. het snelheidsverschil (en of je je aan de andere 'gedragscodes' gehouden hebt). O-)

Nu lekker de fileberichten luisteren en een mooie uitzoeken 8-)
 
waarom toch moielijk als het makkelijk kan? niet ertussendoor maar erlangs, vluchtstrook of linkerstrook gaat veel beter en de pliesie hohudt je toch niet bij als je gas opentrekt *D
En die opmerking is nuttig/zinnig/interessant genoeg om een topic van twee jaar oud op te graven :?
 
Dat hele gezeik over files inhalen is altijd natte hand werk.
Het hele wegenverkeerswet meuk is opgezet op het niveau van "alles wat NIET mag, zetten we erin, alles wat er niet in staat, mag dus".

Als expliciet iets wat verboden was (maar TOEN gedoogd werd) wordt verwijderd, is het dus vanaf dat moment gewoon toegestaan. Zelfs onze landelijke verkeersofficier van justitie, bladen als Motor73 en Autoweek begrijpen dat niet.

Nou heb ik zoiezo al moeite met sommige wijzigingen, die alleen maar meer problemen opleveren dan dat ze goedmaken, zoals bijvoorbeeld het oprit gedrag bij de autosnelweg. Voorheen was het de regel "snelheid maken, invoegen. kan dat niet, dan over de vluchtstrook verder tot dit wel kan". Nu is het ten alle tijden verboden om over de vluchtstrook te rijden, wat voor levensgevaarlijke situaties zorgt. Mensen "menen" invoeg-recht te hebben, dus onder het mom van "ik zet mijn knipperlicht aan, en ik kom, ready-or-not"... vaak is dat dus not. In het gunstigste geval moet de persoon op de linkerbaan, waar de rechterbaan naartoe ging een noodstopje maken. In het minst gunstigste geval maakt de invoeger zelf een noodstop op de oprit, de plek waar je juist SNELHEID moet maken... De overige helft zit daar tussenin en denkt met 70km/h te kunnen invoegen.. Handig wanneer de vrachtwagens zelf al 85-90km/h tuffen zonder al te veel tussenruimte.

Dat er dan 'regeltjes' verzonnen worden die die 'rechten' ineens indammen is dan vreemd te noemen. Je mag het, maar eigenlijk ook weer niet, want dat komt de blinde automobilisten die teveel motorrijders onder hun flikker rijden niet echt handig uit met hun no-claim. Dus komen er onzinnige en niet uitvoerbare/controleerbare 'spelregels' :r (alsof mijn motor 10km/h kan tuffen zonder rodeo te rijden |( ) In een woonwijk staan auto's toch ook overal, en kunnen ook zomaar 'wegrijden' uit parkeerstand, en dan mag ik al 56km/h rijden.. Nu, in de file, waarbij mensen dat zouden moeten weten EN iedereen in dezelfde richting rijdt mag je met 10km/h verschil inhalen ? Wat een bullshit. :X

Als ze nu gewoon gezegd hadden "het mag... PUNT" en dan de extremen die ECHT gevaarlijk zijn een art5 aan hun broek smeren.. nee, ze moeten dit kinderachtige spelregelboek verzinnen... Hallo, spelregels :? ik ben iets ouder dan 5 jaar hoor. B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan