Filmen met camerastandaard, legaal?????

RGV250r

MF veteraan
6 jan 2004
1.996
0
Ulft
Bij een topic over een camerastandaard kwam ineens de vraag naar voren of het legaal is om jezelf te filmen met dus een standaard op je tank. En of het beeldmateriaal wat je geschoten hebt tegen je gebruikt mag worden. Ik zou het eerlijk niet weten, dus ben benieuwd wie het wel weet.
Dus,

1. Mag je jezelf filmen d.m.v. camera op de tank?
2. Mag dit beeldmateriaal tegen je gebruikt worden?
 
Laatst bewerkt:
1) Ja, als het de bediening van het voertuig niet hindert.
2) Ja, het kan dienen als bewijsmateriaal.
 
Kon het me ook al niet voorstellen dat het filmen zelf niet zou mogen. Maar wat ik niet echt snap is dat ze het ook tegen je kunnen gebruiken. Blijft toch priveopname lijkt mij.
Ben je dan ook verplicht het beeldmateriaal te overhandigen als je staande word gehouden.
Lijkt me toch niet dat ze je achteraf, bijvoorbeeld via filmpjes wat je op een site zet, daarvoor nog kunnen bekeuren. Lijkt me toch niet echt makkelijk te bewijzen aan de hand van de tellerpartij dat jij degene bent die gefilmd werd.
 
Kon het me ook al niet voorstellen dat het filmen zelf niet zou mogen. Maar wat ik niet echt snap is dat ze het ook tegen je kunnen gebruiken. Blijft toch priveopname lijkt mij.
Ben je dan ook verplicht het beeldmateriaal te overhandigen als je staande word gehouden.
Lijkt me toch niet dat ze je achteraf, bijvoorbeeld via filmpjes wat je op een site zet, daarvoor nog kunnen bekeuren. Lijkt me toch niet echt makkelijk te bewijzen aan de hand van de tellerpartij dat jij degene bent die gefilmd werd.

ik kan me voorstellen dat als je aangehouden wordt met meer als 50km te hard dat ze jouw beeldmateriaal invorderen als bewijs. tis immers een misdaad...

als je iemand vermoord en je zet dat ook op tape zullen ze dat ook gebruiken als bewijs. denk niet dat ermee wegkomt als je dan zegt dat dat prive is
 
wil je dan je teller in je camerabeeld hebben?

als je dat niet doet, kan er nooit de snelheid worden afgelezen, dus niet tegen je worden gebruikt

(mits je dan geen stunts doet) :+
 
Ok, maar stel, je bent ergens achteraf op een industrieterrein een beetje aan het spelen, en shotjes aan het maken met je cam. Politie komt kijken, houd je aan en ziet dat je aan filmen bent. Ben je dan in zo'n geval verplicht het te overhandigen?
 
Ok, maar stel, je bent ergens achteraf op een industrieterrein een beetje aan het spelen, en shotjes aan het maken met je cam. Politie komt kijken, houd je aan en ziet dat je aan filmen bent. Ben je dan in zo'n geval verplicht het te overhandigen?

Gewoon een extra tape maken waarop je je netjes aan de snelheid houdt, oude dametjes op het zebrapad voor laat gaan ipv gas te geven, achter aansluit in de file enz O-)
Alleen een beetje vingervlug zijn met het verwisselen ervan als de politie eraan komt
 
Gewoon een extra tape maken waarop je je netjes aan de snelheid houdt, oude dametjes op het zebrapad voor laat gaan ipv gas te geven, achter aansluit in de file enz O-)
Alleen een beetje vingervlug zijn met het verwisselen ervan als de politie eraan komt


of gewoon gassen en zorgen dat ze je niet aanhouden :X
 
of gewoon gassen en zorgen dat ze je niet aanhouden :X

Heb je meteen extra stukje spannend film materiaal erbij. Nog een camera aan je achtervoetsteuntje maken zodat ie ook nog naar achteren filmt. Meteen ff die wegklapbare kentekenplaathouder erbij, en gassen.
 
Heb je meteen extra stukje spannend film materiaal erbij. Nog een camera aan je achtervoetsteuntje maken zodat ie ook nog naar achteren filmt. Meteen ff die wegklapbare kentekenplaathouder erbij, en gassen.
leen je camera effe een weekje uit aan Appie S., dan weet je het zo en ben je alleen een bandje kwijt en niet je mototr. :)
 
Ik meen gelezen te hebben dat je niet verplicht bent je camera af te staan. Als je vrijwillig toestemt, dán kan het (duh) wel als bewijsmateriaal gebruikt worden.

Even zoeken of ik terug kan vinden waar ik het gelezen heb :]
 
Found it :) (duurde ff B| )

Antwoord van PanRider (in geknipt):

"Dit is een veel voorkomende situatie. Veelal heeft een agent niet de bevoegdheid om bepaalde dingen van je te eisen. De truc is dan om aan de persoon te vragen of het mag. Mag ik het even zien? Mag ik het even inkijken? enz. Als je dan toestemming geeft en er wordt bewijs op deze wijze vergaard dan is dat geen onrechtmatig verkregen bewijs. Je hebt zelf immers toestemming gegeven!

In geval van redelijke verdenking van een strafbaar feit of met toepassing van sommige specifieke wetten heeft de politie wel het recht om bepaalde dingen te eisen. B.v. het openmaken van je koffers; als men het eist vraag dan ook altijd op grond van welke bevoegdheid of verdenking de eis wordt gesteld. Het zien van zelf gemaakte videobeelden valt hier iig niet onder."

Hele topic staat hier Camera op de motor: Illegaal?
 
Heb 1,5 jaar met een camera rondgereden. Nooit geen problemen, zelfs niet bij een politiecontrole.........

http://people.zeelandnet.nl/pwlak (Onboard R6).
 
wil je dan je teller in je camerabeeld hebben?

als je dat niet doet, kan er nooit de snelheid worden afgelezen, dus niet tegen je worden gebruikt

(mits je dan geen stunts doet) :+
Ja meneer de agent ik ben een vogelaar. Die verekte vogels vliegen tegenwoordig zo hard dat ik ze voortaan film met een camera op mijn tank :+
 
Gewoon een magneet mee nemen van zo'n tanktas..











En als ze achter je rijden om je aan te houden gooi je gewoon die magneet over je schouder...héhé eindelos los denk je dan héhé Zouden ze het trouwens afleren als we met nepcamera's zouden rondrijden...het zijn net katten negen levens maar leren ho maar..Zo weer een paar vrienden erbij.. ;)
 
Dus uitgaande van wat Baksteen zegt kunnen ze niet van je eisen om het filmmateriaal te laten zien?

Als baksteen meeleest zou ik wel graag willen weten op grond van welk besluit, wet of wat dan ook dit is gebaseerd.

:]
 
WAt dacht je dat zullie doen met de info uit je boordcomputer of GPS.
Ze lezen je maximumsnelheid uit en geven je een prent. Als je gemiddelde snelheid ook nog hoger ligt dan wat is toegestaan dan loop je zelfs de kans op 2 prenten.
Ze worden steeds brutaler. Ik wis dus tegenwoordeing om de zoveel kilometer mijn boordcomputer en GPS.
 
Terug
Bovenaan Onderaan