Filmen op de Nordschleife verboden????

PaulR1

MF veteraan
19 jan 2002
3.899
67
Weert
Ik lees op internet dat het maken van video opnames vanaf auto/motor vanaf nu :? verboden zou zijn. :( :j

Wie heeftnadere info, en hoe strikt gaat men hier mee om :?
 
Damm... :(

Naja die nieuwe camera's van tegenwoordig zijn zo klein dat je de lens makkelijk in je helm kunt stoppen accu's en recorder in een rugtassie en klaar ben je.
Zal wel met aansprakelijkheid te maken hebben tijdens een ongeval...net als het bijhouden van de ronden tijden.
 
>> Algemene motorpraat

Vragen en opmerkingen is alleen voor vragen over het forum.
 
Ze waren natuurlijk met extra veiligheidsmaatregelen bezig, en het is natuurlijk algemeen bekend dat veel mensen harder pushen als ze weten dat het opgenomen wordt, je wilt tenslotte niet afgaan tegenover je vrienden.

Zonde is het wel, voor de auto's zal het niet zoveel probleem opleveren, pas voorbij de start je camera te voorschijn toveren, voor ons wordt het natuurlijk allemaal wat moeilijker.
Ook best kans dat, net zoals met uitlaatcontrole, het vooral op de drukke zondagen gecontroleerd gaat worden.
 
Een buurman van mij was onlangs gaan kijken bij de Ring. Hij vertelde idd dat er gecontroleerd werd op camera's en dat diverse mensen de camera's moesten verwijderen voordat ze de baan op mochten.

Misschien willen ze alleen de onveilig bevestigde camera's weren?
 
Fabian noemde 7 oktober ook al zoiets... Ben toen nog gewoon onder de neus van die tinussen daar door het poortje gereden... En mijn constructie, met rood-wit kussen en en camera die bijna even breed is als de tank viel toch echt heel erg op... Lijkt dus op alleen controle in de weekends... :)
Zou het wel heel erg jammer vinden, al is het maar vanwege het studiemateriaal dat je zo weer misloopt...
 
Kan het me wel indenken.

Stopwatches zijn officieel ook verboden.

Ik heb in mijn nabije omgeving 2 man die op de ring zijn gecrashed door het gebruik van een camera.

[*] eentje in de auto en ging over de grens
[*] eentje was bezig met een testronde om te kijken of de cameraman hem wel kon volgen (camera draaide nog niet).

Een camera zorgt er voor dat mensen net een beetje extra geven, en op de ring is dat vaak net te veel.

Het zou jammer zijn als cameras verboden worden, maar wel begrijpelijk.
Misschien controleren ze alleen op drukke (Zater-/zon) dagen, omdat het dan vaak echt een zooitje is. :(

Kunnen we op de maandag wel nog steeds leuke filmpjes maken. :)
 
Ik zou het ook erg jammer vinden als filmen verboden werd. Maar als je graag (op een veilige manier) tijden wilt klokken, moet je een stopwatch met je pass-knop verbinden. Een goede stopwatch kan meerdere ronden opslaan.

Om te voorkomen dat je onderweg op de stopwatch kijkt, kun je hem ergens in je kuip verbergen.
 
Kan het me wel indenken.

Stopwatches zijn officieel ook verboden.

Ik heb in mijn nabije omgeving 2 man die op de ring zijn gecrashed door het gebruik van een camera.

[*] eentje in de auto en ging over de grens
[*] eentje was bezig met een testronde om te kijken of de cameraman hem wel kon volgen (camera draaide nog niet).

Een camera zorgt er voor dat mensen net een beetje extra geven, en op de ring is dat vaak net te veel.

Het zou jammer zijn als cameras verboden worden, maar wel begrijpelijk.
Misschien controleren ze alleen op drukke (Zater-/zon) dagen, omdat het dan vaak echt een zooitje is. :(

Kunnen we op de maandag wel nog steeds leuke filmpjes maken. :)
Je kunt alles op een positieve en op een (zoals jij doet) negatieve manier uitleggen :Z Misschien rijden mensen juist wel VOORZICHTIGER omdat iedereen met een camera rijdt....als je een fout maakt staat onoverkomelijk vast dat JIJ die fout hebt gemaakt...denk dat camera´s ten goede komen aan de veiligheid op de Ring.

En je hebt altijd die enkeling die te ver gaat, met camera, zonder camera etc etc etc..... :Z t blijft eigen verantwoordelijkheid!

Maar het is inderdaad zo dat ze er op controleren. Als ze de camera zien moet je hem verwijderen. Of je doet wat veel mensen doen: (maar wat met de motor moeilijk is) de camera pas monderen bij de pionnen :)
 
Laatst bewerkt:
Mja, het enige wat ze er mee bereiken denk'k is dat je iets meer moeite moet doen.
Ik denk dan aan ipv een cam op de tank een cam onder de buddy en een lens aan het voorwiel.. ziet niemand zo'n dingetje.
DFenk maar eens aan de camera setup van redbullman.. ok, op zijn helm zag je't goed maar als je dat ergens onderaan bevestigd ziet echt niemand het meer zonder grondige inspectie hoor.
 
Op zondag 20 oktober 2002 17:10 schreef Fabian het volgende:
Maar het is inderdaad zo dat ze er op controleren. Als ze de camera zien moet je hem verwijderen. Of je doet wat veel mensen doen :( maar wat met de motor moeilijk is) de camera pas monderen bij de pionnen :)
Dus ik heb gewoon écht geluk gehad maandag de 7de? Ze stonden naast het portaaltje waar ik doorreed, ze keken me aan, ik knikte een keer, stopte het kaartje erin en kon doorrijden... Na het poortje nog effe de cam aangezet en gekeken of alles nog goedstond voor ik vertrok en echt nul komma nul tegenwerking of commentaar... :} :}

Later monteren kan wel hoor... In je pak, tape bij je en later erop tapen... Niet zo moeilijk toch? of gaan ze je ook nazoeken op cams?
 
Op zondag 20 oktober 2002 17:14 schreef DeGroteMuis het volgende:Later monteren kan wel hoor... In je pak, tape bij je en later erop tapen... Niet zo moeilijk toch? of gaan ze je ook nazoeken op cams?

Ze kunnen ook controleren bij het afkomen van de baan, en dan ben je alsnog nat....dan heb je (terwijl je wist dat het niet mocht) het toch gedaan, en dan KUNNEN ze je daar een boete voor geven. Lees de voorwaarden maar es op t kantoortje daar :j
 
Ze kunnen ook controleren bij het afkomen van de baan, en dan ben je alsnog nat....dan heb je (terwijl je wist dat het niet mocht) het toch gedaan, en dan KUNNEN ze je daar een boete voor geven. Lees de voorwaarden maar es op t kantoortje daar :j
En dan zeg je dat je die cam al had bij het oprijden... Is afwijking van normale verkeersregels, dus kon je zgn. niet weten... :P Waarom niet erop gewezen bij het oprijden? :j

En wat denk jij dan dat er gebeurt bij een crash, waarbij je o zo goed verstopte cam zichtbaar wordt omdat je kuip eraf slaat? Werkt dan dus ook niet...

Zolang ze maar alleen checken op drukke dagen boeit het niet zo... Drukke dagen zijn toch niet goed om een leuk rondje te filmen...
 
En dan zeg je dat je die cam al had bij het oprijden... Is afwijking van normale verkeersregels, dus kon je zgn. niet weten... :P Waarom niet erop gewezen bij het oprijden? :j

En wat denk jij dan dat er gebeurt bij een crash, waarbij je o zo goed verstopte cam zichtbaar wordt omdat je kuip eraf slaat? Werkt dan dus ook niet...

Zolang ze maar alleen checken op drukke dagen boeit het niet zo... Drukke dagen zijn toch niet goed om een leuk rondje te filmen...

Tsja de gerechterlijke achtergrond ed. die ken ik ook niet. Denk niet dat er in wegenverkeerswet iets staat over camera´s :? Maar ze kunnen je misschien alsnog een bon geven voor het gebruik van de camera.....je moet gewoon op de hoogte zijn van de regels alvorens je de baan opgaat. Je wordt geacht heel dat bord dat op t kantoortje hangt te hebben gelezen en ter kennisgeving te hebben aangenomen. Als je de baan opgaat wil dat dus zeggen dat je je volgens die regels zult gedragen :)

MAAR ik heb nog geen bordje gezien wat camera´s verbiedt, dus dat biedt perspectieven :}
 
Toch maar beginnen met mijn Conrad kleurencameraatje, die is inclusief voeding zó klein dat hij gemakkelijk op de plaats van een H-7 fitting past.

Bij de Blade lukt dat perfect, groot licht aan (of alles uit) en de middelste H-7 eruit halen en vervangen door de cameramodule, met een losse recorder in je binnenzak en de microfoon in de kuip kom je een heel eind. Thuis controleer je je rondentijden, die heb je dan in elk geval niet dáár bekeken...

Gelukkig zijn de huidige koplamp'glazen' geheel transparant en in een mum schoon te maken :) .
 
Wat een flauwekul, denk dat het geen bal uitmaakt met of zonder camera,kan me dan ook niet voorstellen dat deze regel voortvloeid uit veiligheidsoogpunt.
Iemand die meer risico's neemt omdat ie een camera bij zich heeft doet dat ook als hij bijv. een groepje toeschouwers ziet.
Er zal wel een andere reden achter zitten (meestal een commerciële).

Als ze echt iets aan de veiligheid willen doen, moeten ze baco's langs het parcour zetten.
En ja, ik weet het..... dan heb je er een stuk of 100 nodig.... so what !
Komt toch geld genoeg binnen daaro....
 
Wat een flauwekul, denk dat het geen bal uitmaakt met of zonder camera,kan me dan ook niet voorstellen dat deze regel voortvloeid uit veiligheidsoogpunt.
Iemand die meer risico's neemt omdat ie een camera bij zich heeft doet dat ook als hij bijv. een groepje toeschouwers ziet.
Er zal wel een andere reden achter zitten (meestal een commerciële).

Als ze echt iets aan de veiligheid willen doen, moeten ze baco's langs het parcour zetten.
En ja, ik weet het..... dan heb je er een stuk of 100 nodig.... so what !
Komt toch geld genoeg binnen daaro....
Ik kan ook niet zeggen dat ik op mijn filmpjes harder ga dan normaal. In ieder geval geen extra push voor mij.

Naar mijn idee heeft het meer te maken met negatieve publiciteit/ongelukken op de Nordschleife.
 
Als ze echt iets aan de veiligheid willen doen, moeten ze baco's langs het parcour zetten.
En ja, ik weet het..... dan heb je er een stuk of 100 nodig.... so what !
Komt toch geld genoeg binnen daaro....

Dan heb jij dus geen idee wat het onderhoud van de Nordschleife kost.
Ze zullen er zeker geen verlies op draaien, maar om nou te zeggen dat er dikke winst word gemaakt, dat denk ik niet.
 
Dan heb jij dus geen idee wat het onderhoud van de Nordschleife kost.
Ze zullen er zeker geen verlies op draaien, maar om nou te zeggen dat er dikke winst word gemaakt, dat denk ik niet.

Dus eigenlijk heb jij ook geen flauw idee wat het onderhoud kost??

schade aan vangrails en zo zit niet in je ticketprijs want dat wordt bij de veroorzaker verhaald. Net als het wegslepen van wrakken en ziekenhuis ritjes.

Ik zou zo 1,2,3 niet weten wat er zo duur aan onderhoud is.. :?
Beetje baantje vegen of zo zal ook niet zo duur zijn lijkt me.
Volgens mij is het gewoon een goudmijn daar.
 
Wie weet er eigenlijk of er ook mini cams, of vingercams, hoe je ze noemen wilt, kunt aansluiten op de DV ingang van je cam, of werken deze dingen alleen via de av ingang???
 
Dan heb jij dus geen idee wat het onderhoud van de Nordschleife kost.
Ze zullen er zeker geen verlies op draaien, maar om nou te zeggen dat er dikke winst word gemaakt, dat denk ik niet.

Jij dus wel blijkbaar, laat maar es horen welke onderhoudskosten jij denkt dat ze allemaal plegen aan de Nordschleife :?

Neeeeeeee, die duitsers doen het voor hun hobby en omdat ze het leuk vinden andere mensen een plezier te doen door ze eens op een circuit te laten raggen :+
 
Heeft iemand ooit cijfers gevonden over hoeveel de Nurburgring oplevert. Voor de baan zelf en voor de plaatselijke middenstand?

Ben wel benieuwd...
 
Jij dus wel blijkbaar, laat maar es horen welke onderhoudskosten jij denkt dat ze allemaal plegen aan de Nordschleife :?

Neeeeeeee, die duitsers doen het voor hun hobby en omdat ze het leuk vinden andere mensen een plezier te doen door ze eens op een circuit te laten raggen :+

Ik zou er absoluut geen schatting van kunnen maken.

Maar begin maar eens te tellen:

[*] Personeel
[*] Reparatie aan asvalt&vangrail (ze weten heus niet van iedere deuk wie hem betaald heeft, ze moeten een aardig deel zelf betalen)
[*] Vergunningen
[*] Apperatuur
[*] Voertuigen
[*] Onderhoud aan Hekwerk en Infrastructuur (nood in/uitgangen +baanposten)
[*] Overhead
En zo zullen er nog wel een stuk of 10 zijn die ik over het hoofd zie.

De inkomsten van de ring komen voornamelijk van de dagjes mensen in de weekenden, door de week rijden er over het algemeen veel jaarkaarthouders. Deze leveren in verhouding een stuk minder op.

Sponsoring zoals bij circuits is er niet, dus al het geld moet uit de kaartverkoop komen. Ik denk als je het hele zooitje een beetje gaat zitten uittellen dat je dan schrikt.

Nogmaals, ze zullen er zeker wat op verdienen, maar om te nou te zeggen dat het kapitalen zijn. Dat denk ik niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan