Filmen op de Nordschleife verboden????

Op zondag 20 oktober 2002 20:30 schreef twisted Paul het volgende:

Ik zou zo 1,2,3 niet weten wat er zo duur aan onderhoud is.. :?
Beetje baantje vegen of zo zal ook niet zo duur zijn lijkt me.
Volgens mij is het gewoon een goudmijn daar.

Járen geleden waren - toen ik nog in Duitsland woonde en noodgedwongen naar de Duitse TV keek - Die Grünen (de groene partij) een grote zo niet dé grootste speler in de politiek van het industriearme Rheinland-Pfalz. Het gekke was dat de 'milieu vervuilende activiteiten' van de Nürburgring gewoon doorgang vonden...

Het is natuurlijk een geweldige bron van inkomsten voor de lokale bevolking (hotels/restaurants). Tegenwoordig valt mij op dat veelal allochtonen worden 'gedumpt' op de mindere functies aan de Ring (niet negatief bedoelt hoor maar zo is het wel).

V.w.b. het filmverbod, het ligt er een beetje aan wanneer je wel en juist niet mag filmen op (en naast?) de Ring. Als het een generaal verbod is dan denk ik dat de automobiel industrie daarin ook grote een rol speelt, ze willen liever geen pottekijkers...
Ben ooit in Death Valley - de op één na warmste plek op aarde - een groep van zes precies dezelfde gemaskeerde (je weet wel, van die afgeplakte auto's waarbij je op afstand moeilijk de contouren kunt fotograferen) Audi's tegengekomen met per twee auto's twee, drie en vier personen, ze waren kennelijk de airco's aan het testen bij extreme temperaturen en het daarmee samenhangende verbruik.
Bij een pompstation aangekomen wilde ik de auto's fotograferen, mij werd in onmiskenbaar Baierisch te verstaan gegeven dat het niet op prijs werd gesteld. Gelijk werd gevraagd voor welk magazine ik werkte, ze zijn als de dood voor pottekijkers. Nadat de exact getankte hoeveelheid brandstof in een logboek werd vermeld vertrok het Audi gezelschap vliegensvlug omdat er meer toevallige bezoekers van de pomp kwamen kijken. De eigenaar kwam niet van zijn stoel, die kent het inmiddels wel...

De Nordschleife is hét testcircuit bij uitstek voor alle merken pre-produktie auto's, motoren, banden, vering etc.etc.
Vergeet niet dat 1 op de 7 Duitse werknemers (voormalige West-Duitse tijd) in of voor de auto industrie werkt, kun je nagaan hoeveel macht hier op het spel staat!

Het zou me niets verbazen dat het "touristenverkehr" maar een klein deel uitmaakt van de inkomsten.

Als je de marshalls vraagt wat er op de baan is gebeurd tijdens een Sperrung dan is het antwoord vaag of ze zeggen het niet te weten, uiteraard willen ze niet teveel negatieve publiciteit, dat lijkt me duidelijk! Vandaar dat ze enkel het aantal ter plekke overledenen tellen en niet het aantal dat even later op weg naar het ziekenhuis het lootje legt... :X .

Fabian, krijg ik nu ook een paar procenten voor mijn uitleg ;) ?
 
alleen voor de hoeveelheid tekst krijg je al procenten (??) (wat voor procenten dan ook.. :? :? ) :)

Alleen denk ik dat het over filmen OP de ring gaat.
Pottenkijkers hou je toch niet weg op een circuit dat van alle kanten te betreden is.
 
Grootste bron van inkomsten komt van de testrijders voor de fabrieken.

Plaats twee is voor de Toeristenritjes :)

Ik denk dat ze net kiet ( :? ) spelen op de Ring :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan