filmen tijdens het rijden

DUC-zilla

Die hard MF'er
25 okt 2001
424
0
onbekend
zo nu en dan vindt ik het weleens leuk om inplaats van mijn navigatie een digicam te monteren om te filmen tijdens het rijden, een soort ghostrider maar dan anders, alleen wordt ik stapelgek van het windgeruis, heb al eens een plakbandje op de gaatjes van de microfoon geprobeerd maar helpt weinig tot niets. geluid van de motor zou leuk zijn, maar die word compleet overstemt door het windgeruis.

wie weet er een oplossing??
 
Ik gebruik altijd dikke plakken ductape en het liefst nog een stuk schuim oid er tussen. Maar met je gewone digicam of film camera zul je altijd ruis houden. Beste oplossing is een externe microfoon zoals hierboven ook al genoemd is. Hier heb je alleen wel een duurdere camera voor nodig en die zijn meestal met mechanisch loopwerk wat weer niet ideaal is voor op een tankmount ivm trillingen.
 
Laatst bewerkt:
toch zijn de trillingen niet zo slopend als op een 4 cilinder gok ik, want op een jap heb ik eerder last van dooie vingers dan op me monster. dus beter grote klappen dan kleine ultrasone(...)trillingen zeg maar... en voor de eventueel aanwezige kleine trillingen zit ie nog via 2 rubberen kogels op de schetsplaat van het stuur(streetpilot 2820)

misschien dat een zelfklevend schuimpie over het microfoontje een aardige oplossing is, zit geen externe microfoon ingang aan het toestel, helaas.
 
Oh, nergens last van met mijn camera; Sony dcr-pc2e. Zitten 2 van die kleine microfoontjes bovenop en achter de kuip.

Hier een filmpje in DL net over de grens van mijn achtervolger....

 
zo klinkt een filmpje van mij, heb natuurlijk ook geen stroomlijn dus uit de wind plaatsen wordt lastig. misschien idd geluid opnemen uitzetten en met mp3 speler vanuit broekzak opnemen ofzo, moet vast een manier zijn om het later onder het filmpje te zetten.
camera is een powershot a700

 
Laatst bewerkt:
Zow, die monster van jouw gaat ook als een speer er vandoor, valt me niet tegen.... :)

Maar geluid is typisch weer een duc..... en van windgeruis (beetje)weinig last.... ;)
 
Laatst bewerkt:
tja valt mij ook niet tegen, motorisch helemaal standaard, alleen open dempers, en dan schakel ik hier ongeveer bij maximaal 7500rpm. tis ongeveer 450 meter en dan toch op de teller 190km/h :] :]

ze noemen hem niet voor niets monster }) ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik zat me af te vragen of de mijne ook zo snel optrekt, ''t zalwel...

Maar eenmaal op gang dan gas d'r op *O* ipv vol rammen; met beleid dus...
 
zal idd niet veel verschillen, als jij die 888 hebt, misschien alleen nog maar sneller. jappanners zijn vaak een eitje bij het stoplicht...
 
Terug
Bovenaan Onderaan