Filmpje pakt motorrijder

RideRick

MF veteraan
12 aug 2008
63.007
7.685
Hoorn
BANBURY - Een Britse motorrijder die een filmpje van zijn eigen stunts op Youtube heeft geplaatst, moet twaalf weken de gevangenis in. Bij de volgens de rechter ‘krankzinnige en zeer onverantwoordelijke manoeuvres’ op de openbare weg, bereikte hij snelheden tot ruim 200 kilometer per uur.


Slippen, wheelies, op de verkeerde weghelft rijden en burn outs, waarbij alleen het achterwiel spint wat gepaard gaat met flinke rookontwikkeling: niets was te gek voor de 28-jarige Sandor Ferenci om zijn kunsten op het asfalt te showen. Een vriend filmde zijn stunts op de wegen bij Bandbury in Oxfordshire om op Youtube te zetten.

Maar een voorbijganger zag de waaghals op zijn Yamaha R6 voorbijrazen en waarschuwde de politie.

De onnozele Ferenci, thuisverzorger in het dagelijks leven, gooide zijn eigen glazen in toen later de politie aan zijn deur kwam. Voor ze ook maar één vraag hadden gesteld, vroeg hij hen: “Gaat het om de Youtube-video?”

Zo verschafte Ferenci zelf het bewijsmateriaal dat tegen hem in rechtszaal werd gebruikt. Hij kreeg een rijontzegging van twee jaar en voor hij weer de weg op mag, moet hij een uitvoerig examen doen.

Bekijk daar de kapriolen van Ferenci.
 
Maar wie ZEGT dat hij de bestuurder is... ;)

En wie zegt dat dat ZIJN motor is.

Allemaal leuk een aardig zo een filmpje. Maar hoe wil je iets hard maken dan?

In die zin blijft het filmpje gewoon indirect bewijsmateriaal. Geen kenteken. Bestuurder niet zichtbaar. Waar wil je hem op pakken? Omdat je hoogstwaarschijnlijk DENKT dat hij de bestuurder is...dat het ZIJN motor is...dat HIJ daar rijdt?

Haha...moet niet gekker worden in de wereld...

De onnozele Ferenci, thuisverzorger in het dagelijks leven, gooide zijn eigen glazen in toen later de politie aan zijn deur kwam. Voor ze ook maar één vraag hadden gesteld, vroeg hij hen: “Gaat het om de Youtube-video?”

Dus omdat je vraagt "gaat het om de youtube video" ben jij vanzelfsprekend de schuldige? _O- Dat vermoeden zegt dus automatisch dat hij de schuldige is?

Dus als ik van iets afweet, en ik geef dat gelijk aan, maakt mij dat gelijk schuldig?

:')

En al zou hij het alsnog gedaan hebben. Alleen dit filmpje. Wat willen ze daarmee bewijzen? Dat een willekeurige motorrijder aan het "stunten" is? Dat kan ja.
 
Laatst bewerkt:
De hardwerkende burger wordt hier in Nederland toch godverdomme als crimineel behandeld... Koos Spee... heren in Den Haag... beter kind vermoorden... belastingcenten... struikrovers... als de politie nu eens... hardwerkende burger... struikrovers... keer een paar kilometer te hard... kutland... moraalridders... hardwerkende burger is melkkoe... nu ga ik godsamme echt emigreren...

Oh wacht, het is in Engeland. :+


Maar serieus: twaalf weken gevangenisstraf -O-
 
Nou, dat valt toch wel mee allemaal. Ik heb het erger gezien op video's...
 
pff 2 jaar niet meer rijden en 12 weken de bak in. een crimineel heeft het nog beter.

en hier in nederland ben je als pedofiel na een paar weekjes vrij en kanje weer gaan en staan waar je wilt.
en de echte straatcriminelen zijn weer vrij na 20 uur schoffelen en een foei.
 
Engeland is nogal streng met haar straffen wat de verkeersveiligheid betreft. :P
 
Waarschijnlijk die clown zelf wat dacht je dan? Met een bekentenis van de bestuurder zijn ze direct klaar.

Dan pakt dus dat filmpje niet de motorrijder. Maar laat hij zichzelf inpakken door zelf te verklaren dat hij de bestuurder was. (hoe stom kan je zijn?)

Want op alleen een filmpje waar ze van "denken" dat jij die capriolen uithaalt, zonder enig ander hard bewijs kunnen ze je niet pakken. Lijkt me meer dan logisch want zo kan je iedereen wel aan oor aannaaien door de indruk te wekken dat iemand zich schuldig maakt aan dergelijke overtredingen.
 
De hardwerkende burger wordt hier in Nederland toch godverdomme als crimineel behandeld... Koos Spee... heren in Den Haag... beter kind vermoorden... belastingcenten... struikrovers... als de politie nu eens... hardwerkende burger... struikrovers... keer een paar kilometer te hard... kutland... moraalridders... hardwerkende burger is melkkoe... nu ga ik godsamme echt emigreren...

Oh wacht, het is in Engeland. :+


Maar serieus: twaalf weken gevangenisstraf -O-
_O-
 
het zou heel goed kunnen dat de regels voor wat betreft bewijslast iets anders liggen dan in Nederland. (Heb overigens geen idee) In NL kan zo'n filmpje alleen zeker niet tot veroordeling leiden, het mag waarschijnlijk niet eens als bewijs gebruikt worden. Aangezien het berichtje in de telegrof stond zijn de interessante nuances niet in het bericht opgenomen. Stemmingmakers bij die k*t krant.
 
Ik geloof dat Engeland gewoon een stuk strenger is wat dit soort dingen betreft. In Nederland hopen ze gewoon wat centen uit je te krijgen en door jou in de cel te zetten kost je alleen maar geld en verdienen ze ook niets aan je.

Ik moet wel zeggen dat ik een oud klasgenoot van me herkende in het verhaal. Hij had ooit ingebroken in een oud schoolgebouw wat gesloopt zou worden. Politie gekomen, hij gevlucht. Had een buurman van school hem herkent. Toen de politie bij hem aan de deur kwam vroeg hij of het om de gestolen fiets ging die tegen de zijkant van het huis stond. "Nee meneer, maar daar mag u ons zo ook wel wat over vertellen." Hij heeft een weekje geschoffeld.
 
De hardwerkende burger wordt hier in Nederland toch godverdomme als crimineel behandeld... Koos Spee... heren in Den Haag... beter kind vermoorden... belastingcenten... struikrovers... als de politie nu eens... hardwerkende burger... struikrovers... keer een paar kilometer te hard... kutland... moraalridders... hardwerkende burger is melkkoe... nu ga ik godsamme echt emigreren...

Haha! _O-

ook: vroeger....
 
Pfffff, da's wel erg drastisch, twaalf weken zitten voor wat ik op het filmpje zie.... heb medelijden met die jongen.

Ja, dan kan je beter in Nederland wat roofovervallen, doodslag en verkrachtingen plegen, dan krijg je niet zo'n duw. |(
 
Laatst bewerkt:
2 jaar zitten? Hij moet 12 weken zitten en mag 2 jaar niet rijden + moet opnieuw zijn rijbewijs halen.

wel grappig trouwens, dat er heel veel geroepen wordt "wie zijn billen brand & blaren" en bij zoiets iedereen medelijden met de motorrijder heeft _O-. Ik vraag me af, als de goede man jullie voorbij zou scheuren zo, hoe dat jullie zouden reageren _O-
 
2 jaar zitten? Hij moet 12 weken zitten en mag 2 jaar niet rijden + moet opnieuw zijn rijbewijs halen.

wel grappig trouwens, dat er heel veel geroepen wordt "wie zijn billen brand & blaren" en bij zoiets iedereen medelijden met de motorrijder heeft _O-. Ik vraag me af, als de goede man jullie voorbij zou scheuren zo, hoe dat jullie zouden reageren _O-


*O* :Y *O* :Y *O* :Y *O* :Y *O*
 
2 jaar zitten? Hij moet 12 weken zitten en mag 2 jaar niet rijden + moet opnieuw zijn rijbewijs halen.

wel grappig trouwens, dat er heel veel geroepen wordt "wie zijn billen brand & blaren" en bij zoiets iedereen medelijden met de motorrijder heeft _O-. Ik vraag me af, als de goede man jullie voorbij zou scheuren zo, hoe dat jullie zouden reageren _O-

Duimpje opsteken, goed bezig jongen! Ik vond de 'stunts' die hij in het filmpje uithaalde nog wel meevallen eigenlijk, ja hij rijdt wat veel op het achterwiel, so what no big deal, de weg is bijna leeg.
 
Tenenkrommend slecht Nederlands in dat artikel, poeh. Tegenwoordig meer regel dan uitzondering, slechte journalistiek '(

Verder wel wat overtrokken, die 12 weken. Aan de andere kant: er zijn parkeerplaatsen zat om te stunten. Anderen bewust in gevaar brengen zou in onze landen ook strenger bestraft mogen worden. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan