Filmpjes aan elkaar monteren

PeterLeiden

MF'er
28 mrt 2015
109
33
Leiden
Met een TomTom Bandit en Midland camera ben ik begonnen met het maken van filmpjes tijdens het motorrijden met mijn motormaten.
Is er nu een handig en makkelijk programma waarmee je van een dag filmen een leuke samenvatting kan maken.
Ik hoor graag waar jullie ervaring mee hebben.
Groet Peter
 
Er is een motovlog topic op het forum, daar zitten de mensen met verstand van dit soort dingen.

Verder is het de vraag hoe ingewikkeld je het wilt hebben? Ik gebruik zelf Davinci Resolve voor filmbewerking maar dat is, hoewel gratis, en best ingewikkeld en krachtig programma. Gewoon 'even snel' een samenvattinkje maken van een rit is het denk ik niet voor aan te raden.


Dan zou je liever de ouderwetse Moviemaker of iMovie moeten hebben, dat soort programma's.
 
Ik gebruik ook Davinci Resolve. Nooit eerder videobewerkingsprogramma's gebruikt, maar ik begreep alles in een uurtje aankloten. Ook zijn er veel tutorials van te vinden op YouTube die je makkelijk wegwijs maken.
Vooral als je naast knip- en plakwerk nog kleuren en contrast wil aanpassen is het ook een erg fijn programma. En gratis. :)
 
Ik gebruik al jaren naar tevredenheid het supereenvoudige Windows movie maker van microsoft. Dit is inmiddels geen officieel onderdeel meer van windows en bij microsoft niet meer te verkrijgen/downloaden, maar met een beetje googelen nog prima als standalone te vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan