Filmpjes motor routes

Filmpjes motor routes maken of niet?

  • Ja, goed idee

    Stemmen: 26 76,5%
  • Nee, geen behoefte aan

    Stemmen: 5 14,7%
  • Ik wacht het eerste filmpje af

    Stemmen: 3 8,8%

  • Totaal aantal stemmers
    34

Thoom

Die hard MF'er
19 okt 2011
456
0
Voorburg
Hallo Mf'ers

Pas geleden heb ik een GoPro aangeschaft. Mijn broer en ik hadden het idee om met deze GoPro filmpjes te gaan maken van bekende motor routes in Nederland.

Het is de bedoeling dat tijdens de filmpjes de belangrijkste plaatsen, bezienswaardigheden en leuke bochten te zien zijn zodat je na het bekijken van het filmpje een inschatting kan maken of de route die jij wilt rijden voldoet aan jou eisen. Zo kan een route bijvoorbeeld zijn gericht op dorpjes met bezienswaardigheden, maar er kunnen ook routes tussen zitten met meer snelheid en meer "rijden".

Ook zal er extra informatie beschikbaar zijn in de filmpjes zoals: De lengte van de route in tijd en kilometers, eventuele tussenstops of handige tankstations. Tevens is de route zelf beschikbaar met eventuele links naar de te downloaden routes voor de Garmin's en TomTom's.

Ik open dit topic om de behoefte rondom dergelijke filmpjes te peilen. Misschien zijn er mensen die het een leuk idee vinden, zodat wij daadwerkelijk leuke filmpjes van leuke routes kunnen maken, maar misschien zijn er mensen die het drie keer niks vinden...

Laat maar weten, en ook vooral waarom! Ook zijn nieuwe ideeën en aanvullingen altijd welkom!
 
Best geinig, maar dan moet je ze wel bewerken in de zin dat een route van 2 uur geen filmpje van 2 uur nodig heeft. Verder best interessant, puur van een itn of gpx bestand kun je bijvoorbeeld de staat van asfalt niet afleiden.
 
Uiteraard zullen de filmpjes worden geedit, de bijzondere stukjes worden als een soort samenvatting in elkaar gezet. Tevens zouden we nog met een tekst de staat van het asfalt kunnen beoordelen of de hoeveelheid verkeerslichten etc. etc.
 
Het idee van filmen tijdens een ritje is leuk,
je moet dan wel iets "bijzonders" maken.

Want er staan al miljoenen motorfilmpjes op joetroep.

;)
 
wel een superplan! maar dan word denk ik wel verwacht dat je een beetje "overal" in nederland wat plekjes opzoekt. niet dat je naar de uithoeken moet, maar bijvoorbeeld de betuwe, en daarnaast ook zeeland en noord holland.

als je het goed bijhoud met je topic, jijbuis account en motormeuk dan word het naar mijn inzien wel een grote hit :Y
 
Afhankelijk van de kwaliteit van de filmpjes (bewerking, afwerking etc), kan dit heel goed uitpakken. Ik zou zeggen maak er eerst eens 1 of 2, laat die zien en vraag het dan nog eens :)
 
Ik gebruik Google streetview wel eens om een bocht of het wegdek te bekijken. Maar aangezien ze in Duitsland geen streetview hebben, kan het een leuk idee zijn.
 
Ik snap je reactie niet :?

Wat snap je niet?

Als het gewoon goed en (bijna) professioneel afgewerkt wordt, waardoor het filmpje 1 geheel wordt zal het heel aantrekkelijk worden om te bekijken.
Indien het slecht gedaan wordt, zal het niks worden en trekt het geen kijkers..

Overigens is die reactie gericht aan TS, maar dat had je vast wel door.. :)
 
Laatst bewerkt:
wel een superplan! maar dan word denk ik wel verwacht dat je een beetje "overal" in nederland wat plekjes opzoekt. niet dat je naar de uithoeken moet, maar bijvoorbeeld de betuwe, en daarnaast ook zeeland en noord holland.

als je het goed bijhoud met je topic, jijbuis account en motormeuk dan word het naar mijn inzien wel een grote hit :Y

Klopt, dan zullen we proberen zo'n beetje het hele land te doen. En afhankelijk van hoe het aanslaat kunnen we eventueel ook routes doen op verzoek dmv een poll o.i.d.

:W
 
Ik ging er gemakshalve van uit dat jij en jouw vrienden ook mensen zijn :+

Wel echt een leuk idee, wist niet dat zoiets als bestond _O-
Mensen |( Stelletje mafkezen zijn het :)

Leuke filmpjes over achterwielrijders burners enz zijn er genoeg te vinden op youtube.

De duizend bochten route van de eifel staat geloof ik op de site van de ANWB.
Deze hebben we nu heen en andersom gereden.
Is een geweldige route. Als je dan in NL komt is alles maar vlak en recht toe recht aan.

Volgende x gaan er 4 camera's mee voor nog leuker en mooier film materiaal.

Maar aangezien er nu toch mensen zijn die graag filmen meteen maar een vraag.

Hoe kan ik "Googel aarde" opnemen als hij aan het inzoomen is op de plek waar je naar zoekt? Dit is namelijk opgenomen met een cam voor het beeldscherm :)
 
Laatst bewerkt:
Mensen |( Stelletje mafkezen zijn het :)

Leuke filmpjes over achterwielrijders burners enz zijn er genoeg te vinden op youtube.

De duizend bochten route van de eifel staat geloof ik op de site van de ANWB.
Deze hebben we nu heen en andersom gereden.
Is een geweldige route. Als je dan in NL komt is alles maar vlak en recht toe recht aan.

Volgende x gaan er 4 camera's mee voor nog leuker en mooier film materiaal.

Maar aangezien er nu toch mensen zijn die graag filmen meteen maar een vraag.

Hoe kan ik "Googel aarde" opnemen als hij aan het inzoomen is op de plek waar je naar zoekt? Dit is namelijk opgenomen met een cam voor het beeldscherm :)

Met een programma als CamStudio - Free Screen Recording Software :)

Voor andere, zoek op 'Screen recorder'.
 
Terug
Bovenaan Onderaan