Final Run Dyno met powercommander

NapO

MF veteraan
25 jun 2001
13.785
149
A.
zo, vandaag voor de run geweest bij mobu motors in enkhuizen...
ik ben er in totaal dik 10pk op vooruit gegaan over de hele lijn en een flinke bult koppel erbij...

ik zou zeggen zie de fotoos ...die spreken boekdelen... :)
full

frank is aan het warm draaien en kijkt geconcentreerd naar het schermpje...
 
full

hier is frank de boel ff lekker aan het opwarmen...in zijn 6...ff de boel inruwen zeg maar... :)
 
full

en zo hoort het....
wel is waar teller km's maar toch ...tot in de toerenbegrenzer...een herrie..ongekend..

de teller bleef haken op 330 km/h...
 
full

echte km's per uur...er zat nog iets meer in...zo n 800 tpm totdat de toerenbegrenzer erin hakt...

dus hij loopt ff ruim 300 echte km's per uur...
 
full

frank kijkt tevreden...
hij vondt het niet tegenvallen... :)
 
full

hier de grafiek per versnelling...de rooie lijn...is de nieuwste...

150 SAE pk's op het achterwiel...lekker hoor...(geen DIN pk's) din pk's zijn altijd hoger...

ik vroeg frank het verschil dit had te maken dat met een DIN pk meting het vermogen altijd hoger uitvalt omdat ze het verlies van de verschillende electrische onderdelen erbij rekenen...(waterpomp/oliepomp/dynamo en nog wat van die dingen...)

Sae PK's rekenen ze die extra's niet mee...
een standaard blackbird heeft 152 SAE pk op de krukas fabrieks_af...kom ik met me 150 pktjes aan is toch leuk...
 
de 141 pk op het vorige grafiek was van de vorige run...zonder powercommander... :)
 
full

helaas eerlijk is eerlijk...er zat een piek van 150pk in ...maar over de hele linie dus een test vanuit de 5de versnelling...van 2tpm..naar toerenbegrenzer...

is het uiteindelijke vermogen 142.2 pk...

de powercommander zorgt voor een winst van 4 tot max 5 pk bij elke toerengebied van 0 zeg maar...voor die 250 eurootjes wat ik ervoor betaald heb is het geen slechte deal! :)
 
Die piek van 150 PK is net na het opschakelen. Gewoon een (positief) hobbeltje in de grafiek door het shaken en schudden van die fiets.

Nu moet je echt niet denken dat dat je topvermogen is.
 
Mag ik ff vervelend doen, die 150pk bereikt ie door een hele kleine piek zoals je ziet. Deze piek zit aan het begin van een kromme, dus dan is er net overgeschakeld naar de volgende versnelling. De piek wordt in dit geval veroorzaakt door een vervorming van je achterband. Eigenlijk is het dus ietsje minder, maar alsnog meer dan genoeg :)
 
Die piek van 150 PK is net na het opschakelen. Gewoon een (positief) hobbeltje in de grafiek door het shaken en schudden van die fiets.

Nu moet je echt niet denken dat dat je topvermogen is.
Dat zegt ie ook nie...
Op zaterdag 30 november 2002 17:15 schreef NapO het volgende:
is het uiteindelijke vermogen 142.2 pk...
Niet verkeerd voor een toerfiets })
Op zaterdag 30 november 2002 17:15 schreef NapO het volgende:
de powercommander zorgt voor een winst van 4 tot max 5 pk bij elke toerengebied van 0 zeg maar...voor die 250 eurootjes wat ik ervoor betaald heb is het geen slechte deal! :)
Kvind ut anders stiekum veel geld voor iets wat je alleen merkt op de rollerbank...
 
dat laatste ben ik niet helemaal met je eens hoor...
het verschil tussen powercommander en geen powercommander is zeer duidelijk merkbaar op de weg...
over de hele lijn 3 tot 4 pk meer vermogen...en met name het koppel is duidelijk een vooruitgang...dus..het zijn geld dubbel en dwars waard...

en ook niet geheel onbelangrijk...is dat het verbruik met 2km per liter omlaag is... :}
 
Was dit nou op regenbanden of niet? Volgens porky scheelt zoiets nogal wat PK's.

Enne... 300 echte km's.... dat haalt ie op de weg toch niet? Daar zit je toch met luchtweerstand enzo, iets wat je niet hebt op zo'n testbank? :?
 
Was dit nou op regenbanden of niet? Volgens porky scheelt zoiets nogal wat PK's.

Enne... 300 echte km's.... dat haalt ie op de weg toch niet? Daar zit je toch met luchtweerstand enzo, iets wat je niet hebt op zo'n testbank? :?
nee rev..deze run was op bt020's ..
na dat de run klaar was zijn me regenbanden erop gegaan...zie pirelli RAIN topic van me... :)

ennuh met de rennsports run...had ik een hogere topsnelheid dan de bt020's dat had weer te maken met de hoogte van de band...(rennsports zijn wat boller...)
dus met rennies ging het nog wat harder...

wat betreft de dynobank...die geeft flink weerstand...de vellen hangen aan je band na zo n run...
ik denk dat ik nu op de snelweg..320 op de teller moet halen...maar dit moet ik nog testen...dus dit laatste kan ik niet met zekerheid zeggen...
 
goeie zaak daar bij mobu ik zit eraan te denken om binnenkort een nieuw uitlaatsysteem op te halen in duitsland.als het goed is moet ik daar +/- 20 pk mee winnen volgens de leverancier.
Ik wil dan ook voordat ik het spul monteer bij mobu op de bank en erna weet ik ook of de leverancier niet overdrijft voor het geval ik er meer spul vandaan ga halen. 8-)
 
20 pk ga je niet halen met alleen een uitlaat systeem...
daar is wel iets meer voor nodig....volgens mij...
 
20pk!!!
dat hoef je niet te testen......met een vol systeem is meestal een pk of 6 te winnen.(aan het wiel)
Daarna ga je je benzine en lucht aanpassen en nog leuker...de cilinderkop evt met nokkenassen.
Misschien dat je dan aan 20pk komt!
 
quote: + 20 PS!!!, wie Typ 2, jedoch 8 cm kürzer, inkl. TÜV-Gutachten
40200091.jpg

staat op deze site www.hondax4.de
gespecialiseerd in x4 dus ik neem aan dat ze weten waar ze het over hebben
(en de restrictor en catalysatoren komen te vervallen wat behoorlijke winst kan opleveren)
maar mocht het zover zijn dan post ik de uitdraai wel.
ik hoop wel dat het zo veel oplevert :)

nn yzf1kr ik weet niet wat zo`n vfr gebruikt maar ik ben ook blij als ik de 1 op 10 haal
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan