Final Run Dyno met powercommander

zo, vandaag voor de run geweest bij mobu motors in enkhuizen...
ik ben er in totaal dik 10pk op vooruit gegaan over de hele lijn en een flinke bult koppel erbij...

ik zou zeggen zie de fotoos ...die spreken boekdelen... :)
(Afbeelding)
frank is aan het warm draaien en kijkt geconcentreerd naar het schermpje...

had het ff vermeld! ik woon namelijk hier in enkhuizen en had het graag ff willen bekijken *D

edit: ik zie net dat het een oude topic was |(
 
Ok,

hebben jullie ook meningen over de Kawa's... die worden ook al eens enthousiast met RAM AIR PK's opgegeven en dergelijke. Feit is weld at Kawa al jaren de pk-brakers levert (de Mach, Z1000, ZX10, ZZR1100, ZX12R). Braken die ook echt die pk's? De ZX12R levert er blijkbaar genoeg om 300 km/u te gaan op de weg. Maar de rest? Een ZZR1100 gaat ook voor 150PK, en een ZZR1200 voor 160 pk...
ervaringen, metingen?
mijn zx12r had 182,5 SAE pk,s op het achterwielen een top van 315 km op de uitdraai.
die uitdraaivan mijn zx12r heeft nu IBUZZI van het forum die heeft namelijk al mijn tuning spullen gekocht en nu op zijn blouwe zx12r gebouwd,
ben benieuwd hoeveel SAE pk,s hij op zijn zx12r krijgt.
het ging dan om een ful acrapovic systeem met powercommander pc3 en k,n filters
hij ging best vet hard.:p
 
mijn zx12r had 182,5 SAE pk,s op het achterwielen een top van 315 km op de uitdraai.
die uitdraaivan mijn zx12r heeft nu IBUZZI van het forum die heeft namelijk al mijn tuning spullen gekocht en nu op zijn blouwe zx12r gebouwd,
ben benieuwd hoeveel SAE pk,s hij op zijn zx12r krijgt.
het ging dan om een ful acrapovic systeem met powercommander pc3 en k,n filters
hij ging best vet hard.:p
182.5 pk...holy moly...+ 12% is je krukas pk's...
is 204,4pk op je krukas{/b] motogp vermogen komt dichtbij zo...hehehe :}
 
Hmmm okay hoeveel winst zou je moeten halen als je een cbr 600 F4 hebt en er een bosdemper (alleen de demper) op zet dan krijg je er van bos er standaard andere sproeiers bij omdat ie volgens hun standaard te arm loopt :?

Procentueel gezien kijk die paar pk scheelt me niet zoeveel het gaat om de kromme maar toch als je hem op de bank zet op hoeveel zou je dan procentueel kunnen rekenen? 8-)

Groetjes Jeffrey
 
Hmmm okay hoeveel winst zou je moeten halen als je een cbr 600 F4 hebt en er een bosdemper (alleen de demper) op zet dan krijg je er van bos er standaard andere sproeiers bij omdat ie volgens hun standaard te arm loopt :?

Procentueel gezien kijk die paar pk scheelt me niet zoeveel het gaat om de kromme maar toch als je hem op de bank zet op hoeveel zou je dan procentueel kunnen rekenen? 8-)

Groetjes Jeffrey

Ligt er een beetje aan of er veel scheelt aan de standaard curve Jeffrey, qua topvermogen zul je met een goede vervangingsdemper en sproeiers mogelijk 2 à 3 pk halen dus daar moet je wonderen van verwachten...
Het voordeel zit hem vooral in het weer oppakken nadat je opschakelt en de eventuele dalen in de curve, meestal de heftige 'Honda dip' ergens in het middengebied, hier kun je zomaar 5 pk of meer winnen tussen zeg 5~7.000 tpm waardoor de motor een stuk soepeler en sterker aanvoelt.
 
daar gaat het me ook om en het geluidje natuurlijk want een standaard 600 met de normale demper klinkt als een miele stofzuiger ;)

Dus deze grafiek (volg de link kan we kloppen of is dit fantasie?)

http://www.bos-exhausts.com/PDF/H04.pdf

Groetjes Jeffrey

Als ik de grafiek zo bekijk - hij is erg klein en vaag - zou een Bos demper met linkpipe over het gehele toerenbereik ca. 4 tot een maximum van 8 SAE pk extra moeten opleveren t.o.v. standaard??? Lijkt met erg stug, ik denk eerder dat het grootste deel van de winst in de rejetting zit als deze inderdaad standaard erg slecht zou zijn!

Een merk als Akrapovic geeft voor een VOLLEDIG race systeem een winst op van maximaal 7 SAE pk en dan maakt ie niet zoals Bos hier beweert 1 schamel dB'tje meer herrie maar eerder 6dB meer!!! Ik praat dan over een uitlaatsysteem van 1.650 euro...

De rode lijn kan nooit toebehoren aan een Bos demper mét dB-eater zoals ze dat zo mooi noemen, volgens mij hebben ze een open demper gebruikt en de sproeiers perfect aangepast om deze grafiek te krijgen.
 
Mannen stop toch met al dat geld naar Dyno banken, uitlaten, dempers, KN filters, sproeiers etc etc te brengen. Laat die motorfietsen toch lekker orgineel (wel goed afgesteld) en breng dat geld naar circuitdagen zodat je eerst leert de standaard beschikbare PK's volledig te benutten.

})

:+
 
Mannen stop toch met al dat geld naar Dyno banken, uitlaten, dempers, KN filters, sproeiers etc etc te brengen. Laat die motorfietsen toch lekker orgineel (wel goed afgesteld) en breng dat geld naar circuitdagen zodat je eerst leert de standaard beschikbare PK's volledig te benutten.

})

:+

:^ , helemaal gelijk Ronald, precies daarom heb ik m'n blok naar Roelofs gebracht!




O-)
 
zodat je eerst leert de standaard beschikbare PK's volledig te benutten.
})
:+
ja en daarom moet ik me vering veranderen om meer bodemspeling te creeeren...
verklaar dat dan is?
dus niet zomaar roepen voordat je iets van iemand weet ;)
 
Misschien stom hoor maar wat is rejetting???

En ik heb BOS geemaild en Mark van der Est beweerd dat deze grafiek wel klopt dat het hier idd gaat om een open demper met die andere sproeiers erin en dat die op het randje ligt wat betreft de geluidsoverschrijding van de politie (lees net erover denk ik)
Omdat de motor standaard veelste arm loopt omdat deze moest voeldoen aan de uitlaat emissies hebben ze er kleinere sproeiers ingezet en die uitlaat zo gemaakt dat ie voldoet :?

Dus ik weet het niet het gaat me op de eerste plaats om die dip zo rond de 5500rpm en het geluid vind ik mooi van de Bos ik dacht toen ik hem onder een '98 er hoorde dat wordt hem ! })

Je kunt de grafiek vergroten door op het vergrootglas te klikken !

Dat topvermogen dat vind ik wel best dat geloof ik allemaal wel *D
 
Misschien stom hoor maar wat is rejetting???

En ik heb BOS geemaild en Mark van der Est beweerd dat deze grafiek wel klopt dat het hier idd gaat om een open demper met die andere sproeiers erin en dat die op het randje ligt wat betreft de geluidsoverschrijding van de politie (lees net erover denk ik)
Omdat de motor standaard veelste arm loopt omdat deze moest voeldoen aan de uitlaat emissies hebben ze er kleinere sproeiers ingezet en die uitlaat zo gemaakt dat ie voldoet :?

Dus ik weet het niet het gaat me op de eerste plaats om die dip zo rond de 5500rpm en het geluid vind ik mooi van de Bos ik dacht toen ik hem onder een '98 er hoorde dat wordt hem ! })

Je kunt de grafiek vergroten door op het vergrootglas te klikken !

Dat topvermogen dat vind ik wel best dat geloof ik allemaal wel *D

Rejetting is Engels voor andere sproeiers monteren. Als alles dus klopt dan kun je aan het avontuur beginnen, zij garanderen immers deze winst, haal je die niet dan breng je hem terug!?
Of je op het randje uitkomt qua geluidnorm zal moeten blijken bij een controle...
 
:^ , helemaal gelijk Ronald, precies daarom heb ik m'n blok naar Roelofs gebracht!

O-)

Gezien de gekraste onderbak en het gebrek aan vermogen van maar 143 SAE pk op de rol gebruik ik mijn brommer ook waarvoor hij gemaakt is, het wordt tijd voor een nieuwe generatie Blade/R1/R1000 :+ ...

Alle gekheid...HELAAS wen je zo snel aan acceleratie, het is nooit snel genoeg omdat het steeds in kleine stapjes gaat bij die jongens. Ze kunnen ook moeilijk gelijk een 200 pk fiets van 150 kg op de markt brengen. Al die gecrashte motorrijders schaden het merk imago :X .

Martin, heb je hem nou al op de bank gehad? Ben heel benieuwd, en heb je de motor nog lichter gemaakt?

Je was dus hier :} ?

full
 
Op dinsdag 08 april 2003 14:56 schreef Blade10 het volgende:Martin, heb je hem nou al op de bank gehad? Ben heel benieuwd, en heb je de motor nog lichter gemaakt?

Je was dus hier :} ?

(Afbeelding)


Nope, blok is nog niet klaar ;( , over 2 weken HOOPT Jan met mijn spul klaar te zijn! Druk met allelei race-teams :(

Maar ik KAN rijden iig, heb er m'n "reserveblok" onder hangen nu !

Paar kilo gaan er iig nog af, ALS m'n EVO 2 uit de VS ooit nog aankomt |( |( |(
 
Nope, blok is nog niet klaar ;( , over 2 weken HOOPT Jan met mijn spul klaar te zijn! Druk met allelei race-teams :(

Maar ik KAN rijden iig, heb er m'n "reserveblok" onder hangen nu !

Paar kilo gaan er iig nog af, ALS m'n EVO 2 uit de VS ooit nog aankomt |( |( |(

Beter!!!
 
Mijn dealer z'n eerste race verliep beter als verwacht alleen de voorvork was nog niet aan gepast :( maar die zit nu op de post nar wp :}
De uitlaat komt ook binnenkort okay !

En dan pff de injectie nog de nokkenassen en en motormanagment pfffff dure hobby maar de kuip was wel al af vorig weekend en die was toppie !!!!!!

Groetjes Jeffrey
 
Die race teams moeten hun spullen nu toch wel voormekaar hebben, de eerste wedstrijd is tenslotte al geweest......

Zorg je wel dat ie er voor 5 Mei onderhangt ;)

Eronder hangen zal wel lukken ja! {)
Inrijden is vers 2 :( , Alles nieuw van binnen, dus 1000 km is toch wel het minste!
Daarna nog ff optimaal afstellen kost ook een dag.Hopelijk heb ik um vóór 30 April terug, dan heb ik iig nog ff tijd, klein weekje vrij dus :)
 
hmmmm, kep me net de pleuris lopen zoeken naar mijn dyno uitdraai maar kan hem niet vinden.... Ik wilde toch eens controleren of mijn topvermogen ook niet toevallig veroorzaakt is door zo'n uitschieter door schakelen of slip....

Ik kwam destijds op 155,2 pk max op het achterwiel na aanpassingen. (sproeiers, naalden, luchtfilter, Two Brothers uitlaatsysteem en andere nokkenassen) Echter als ik zo de reacties lees op Napo's uitdraai vrees ik dat ie van mij ook niet zo rooskleurig is als ik dacht. Men schatte het krukasvermogen op 175 pk. Hij loopt op de teller 315km/h op de weg. Dat zal zo'n 285-290 echte km's zijn schat ik. In ieder geval hard genoeg, dus wat loop ik eigenlijk te zeuren.... De aanpassingen heb ik namelijk puur voor het koppelverloop gedaan. '98 Blackbird met het bekende dipje in het koppel. Die is gelukkig weg.
 
Mannen stop toch met al dat geld naar Dyno banken, uitlaten, dempers, KN filters, sproeiers etc etc te brengen. Laat die motorfietsen toch lekker orgineel (wel goed afgesteld) en breng dat geld naar circuitdagen zodat je eerst leert de standaard beschikbare PK's volledig te benutten.
Klopt in principe wel, maar het gaat ook om het hobby-effect he. Genoeg mensen die wel lekker willen knutselen maar helemaal niet zo idioot hard (willen) rijden. Moet ook kunnen, toch?
Ik heb ook mijn Gixxer af laten stellen.. ja, ook wat winst, maar of ik er op Zolder harder mee ga.. zal marginaal zijn. Maar toch vind ik het leuk en heb ik er geen spijt van..
 
Terug
Bovenaan Onderaan