Fireblade 02/03

Errorken

MF'er
21 apr 2004
74
0
'02:

http://www.motoplanete.com/honda/cbr954RR.jpg
http://www.mcnews.com.au/Wallpaper/Fireblade/2002/C_1024.jpg

'03:

http://www.mcnews.com.au/NewBikeCatalogue/2003/Honda/CBR954/First_Images/Fireblade_Yellow.jpg

Stel dat ik zou moeten kiezen uit één van deze twee.
Welke zou ik dan nemen ?
Afgaande op technische kenmerken en rijgedrag.

Persoonlijk ben ik meer geneigd om voor de '02 te gaan. Naar wat ik begrepen heb is er vrij weinig verschil technisch en uiterlijk al helemaal niets. De kleur van de '02 vind ik net iets meer geslaagd.

Verder betaal je voor een '02 zowizo al minder omdat hij ouder is als een '03 ,maar daarom niet meer km's hoeft te hebben. Er zijn er ook te vinden die pas ingeschreven zijn in '03.

Na het lezen van een topic hier (kan url niet direct vinden) stel ik me toch wat vragen. Daar werd namelijk gezegd dat de '02 last zou hebben van een slagend stuur (meer dan voorgaande modellen) . En dat er zelfs terugroep acties gebeurd zijn hieromtrent. Daarom heb ik wat vraagjes:

- Heeft elke '02 hier last van ? Hoe kan je trouwens zien dat die al teruggeroepen geweest is of niet...
- Heeft een '03 dit minder dan een '02 ?
- Lost een stuurdemper dit alles op voor een '02 ? ..

Als je verder nog argumenten hebt , laat maar komen !

edit:

hier dus
 
Laatst bewerkt:

Cobain

Die hard MF'er
10 apr 2003
504
0
40
Apeldoorn
Ik denk dat alle fireblades uit 02 wel terug zijn geweest. dat was niet voor het swabberen maar voor wat slijtage bij het balhoofd.

Ik rij nu al een dik jaar met de 'o2 fireblade met stuurdemper en heb nergens last van, telwijl ik andere mensen heb gehoord die er wel veel last van hadden (zowel op het circuit als ernaast)

over de '03 weet ik niet veel. Maar ik verwacht niet veel verschillen.

Martijn
 

Agent327

Die hard MF'er
4 feb 2004
321
0
Naar mijn weten was het geen terugroep actie. Verder heeft dit niets te maken met slijtage maar met tankslappers (m.n. bij oneven wegdek en acceleratie). De standaard (naald)balhoofdlagers werden dan vervangen door (kogel) balhoofdlagers. De eerste verdiend de voorkeur en heb ik dus lekker laten zitten. Ik heb daarom een stuurdemper gemonteerd (Öhlins) en dat is een betere keus dan de naaldlager laten vervangen door kogellagers. Eigenlijk zou deze er standaard al op moeten zitten... typisch Honda...

Koop gerust een 2002 model...maar zorg dat er een stuurdemper opzit ongeacht de modificatie m.b.t. de balhoofdlagers.

Verdere agrumenten:

Ga zeker proefrijden en doe geen emotionele aankoop omdat je het een mooie fiets lijkt. Paar euveltjes heeft mijn fiets i.i.g. wel:

Respons op het gas i.v.m. injectie is aan uit. Je kunt hem onderin niet zo lekker
doseren. Valt wel mee te leven.
Motor stottert rond de 3000 rpm. (hier hebben veel 2002 blades last van). Dit heeft te maken met de injectie en de wals in het uitlaat systeem welke bij 3000 rpm een extra poort opent.
Voorvering te zacht... maar dat kun je oplossen door deze te her-veren en andere shims te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:

Agent327

Die hard MF'er
4 feb 2004
321
0

Cobain

Die hard MF'er
10 apr 2003
504
0
40
Apeldoorn
Nou, op de 2002 is toch echt wel een terug roep actie geweest. Er was bij sommige blades ijzerslijpsel te vinden in het balhoofd wat toch echt wel duidt op slijtage... Desalniettemin kun je met een gerust hart zo'n fiets kopen.


Voor de rest ben ik het met je eens. Een goede stuurdemper is erg fijn voor deze fiets (zelfde geld voor de 2003 neem ik aan)

Naar mijn weten was het geen terugroep actie. Verder heeft dit niets te maken met slijtage maar met tankslappers (m.n. bij oneven wegdek en acceleratie). De standaard (naald)balhoofdlagers werden dan vervangen door (kogel) balhoofdlagers. De eerste verdiend de voorkeur en heb ik dus lekker laten zitten. Ik heb daarom een stuurdemper gemonteerd (Öhlins) en dat is een betere keus dan de naaldlager laten vervangen door kogellagers. Eigenlijk zou deze er standaard al op moeten zitten... typisch Honda...

Koop gerust een 2002 model...maar zorg dat er een stuurdemper opzit ongeacht de modificatie m.b.t. de balhoofdlagers.

Verdere agrumenten:

Ga zeker proefrijden en doe geen emotionele aankoop omdat je het een mooie fiets lijkt. Paar euveltjes heeft mijn fiets i.i.g. wel:

Respons op het gas i.v.m. injectie is aan uit. Je kunt hem onderin niet zo lekker
doseren. Valt wel mee te leven.
Motor stottert rond de 3000 rpm. (hier hebben veel 2002 blades last van). Dit heeft te maken met de injectie en de wals in het uitlaat systeem welke bij 3000 rpm een extra poort opent.
Voorvering te zacht... maar dat kun je oplossen door deze te her-veren en andere shims te gebruiken.
 

Errorken

MF'er
21 apr 2004
74
0
Yep dat ben ik.
Zit mommenteel nog te twijfelen tussen een SP2 en een blade.
Zaterdag (als het tenminste geen regen weer wordt :( ) ga ik naar een SP2 kijken.
 

Lennovich

Die hard MF'er
15 dec 2002
468
4
Stekene, belgium
Yep dat ben ik.
Zit mommenteel nog te twijfelen tussen een SP2 en een blade.
Zaterdag (als het tenminste geen regen weer wordt :( ) ga ik naar een SP2 kijken.
koop gouw een blade,stuurt veel beter als een SP2 *D ,nee grapje zalle je moet zelf kiezen natuurlijk,een 2 cilinder rijden is natuurlijk heel anders dan een 4 cilinder,de één zweert erbij en de ander vindt het maar niks. Het is maar waar je zelf de meeste lol aan beleeft natuurlijk.