Fireblade 2000, Verschil Nederlands en Duits

Orpheus

MF veteraan
Donateur
9 jul 2002
26.658
2
Lienden
Hi all,

Een vriend van mij wil een 2000 Fireblade uit Duitsland gaan importeren. Zijn er mensen die weten of er verschillen zijn met het Nederlandse model?

En, zo ja, wat deze verschillen zijn?

Thanx
 
Volgens mij moet je in duitsland erg veel meer betalen voor de verzekering als je meer dan 100pk hebt. Er rijden in Duitsland dus heel veel teruggetunede motoren rond met maar 100pk. Heb zelf ook eens op een R1 gereden die vanwege die reden op 100 pk stond en mijn CBR600 uit 1993 trok hem eruit.... Oppassen dus.
 
Op zich is dat geen ramp, je moet alleen wel kijken op welke manier de motor geknepen is!

Vaak met simpele bussen de de uitlaat/carbs, maar als je pech hebt zit er een andere CDI ofzo op, en moet je dus het electronische gedeelte aanpassen -->DUUR!

Dus eerst uitzoeken HOE de motor geknepen is (als 'ie geknepen is ;) )
 
Op zich is dat geen ramp, je moet alleen wel kijken op welke manier de motor geknepen is!

Vaak met simpele bussen de de uitlaat/carbs, maar als je pech hebt zit er een andere CDI ofzo op, en moet je dus het electronische gedeelte aanpassen -->DUUR!

Dus eerst uitzoeken HOE de motor geknepen is (als 'ie geknepen is ;) )

Klopt, maar ik weet bijvoorbeeld dat ze op een GSXR een andere CDI unit doen. Een nieuwe CDI unit zonder begrenzing kost dacht ik zo'n 500 euro inkoop voor de dealer.....
 
Yo,

Ik heb toevallig een Duitse Honda Fireblade bj 2000. Er zijn een paar verschillen met de "normale" versie, en die hebben allemaal te maken met de katalisator en de strengere emissie eisen in Duitsland.
- Hij heeft een katalisator, zit vlak voor de einddemper, incl zo'n lambda zonde.
- Het injectie programma is iets minder bruut ingesteld als de normale versie voor lagere emissie.
- Heeft een paar pk's minder ipv 152 heeft ie er 148.

Verder zijn er bij mijn weten geen verschillen

Tis inderdaad zo dat je in Duitsland ook Fireblades tegenkomt met 100Pk, die zijn in Nederland zo terug te tweaken, kan gewoon bij de Honda dealer.

Die duitse blade bevalt me prima, ik heb hem nu 4 maand, die paar pk's tja ik mis ze niet, en hij is nog goed voor het milleu ook nog :)


Greetings,
Frans
 
Terug
Bovenaan Onderaan