Fireblade 2002 RVS Uitlaatbeugel gebroken

blackbaard

Die hard MF'er
23 mrt 2003
445
0
Hallo medefanaten :9

Ik heb panne met mijn bladeje. Zag vanmiddag dat die RVS beugel die rondom de einddemper zit aan één kant zomaar is afgebroken.

Nee geen imitatie demper ofzo maar de echte originele titanium demper van Honda.
Gelukkig zat die aan de wielkant nog met een kleine lasklodder aan de demper vast anders had het weleens heel anders af kunnen lopen.
Denk je allemaal mooi hoogwaardige metalen aan je fiets te hebben krijg je dit. Beugel was gewoon aan een kant helemaal af zodat die was open gesprongen.
heb helaas geen digitale camera bij de hand.
2 jaar garantie dacht ik, helaas net om natuurlijk. |(
Nou denk dat die beugel niet los te krijgen is omdat die met één klein puntje aan die demper zit vastgehecht (1 geheel dus). Zal dus een hele nieuwe demper moeten gaan worden.

Ik heb wel iemand in de familie die dit echt vakkundig wel weer zou kunnen lassen dus die nieuwe demper ga ik maar niet doen denk ik zo.

Iemand dit al eens eerder meegemaakt ? Metaal moeiheid ofzo, zelf denk dat de dikte van de beugel wel erg dun is, waardoor het inderdaad kan bewegen.
 
Kan ook breken/afscheuren doordat je uitlaat onder spanning eronder zit. ;)

Je ziet het trouwens wel meer dat uitlaatbochten die onder spanning eronder zitten, dat ze net naast een las afscheuren.
 
Kan ook breken/afscheuren doordat je uitlaat onder spanning eronder zit. ;)

Je ziet het trouwens wel meer dat uitlaatbochten die onder spanning eronder zitten, dat ze net naast een las afscheuren.
Hmm ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten veranderen, je hebt maar één bout om die beugel aan de draaien, misschien dat er nog iets speling in zit hij moet er toch af. Zit er nog iets van een pakking tussen de pijp en de demper ?
Is nl. nu moeilijk te zien het zit iets verzonken gemonteerd.
Ik ga het vandaag maar eens rustig uit elkaar halen zie wel wat ik tegen kom.
Flipsen motoren zit een paar honderd meter van mijn huis verwijderd, redding is dus niet ver weg. ;)
Weet trouwens wel waar het gebeurd is denk ik, rij nog al vaak langs de efteling richting waalwijk, jeee wat zitten daar rare hobbeltjes in. De vering staat ook nogal straf dus dat is flink stuiteren daar. :r
 
Terug
Bovenaan Onderaan