Fireblade 900 als beginnersmotor?

Ik denk niet dat je aan motorrijden moet beginnen, steeds maar keuzes moeten maken,...geef ik gas,...rem ik,.... :+
 
nou kijk..
eerst hadden ze er geen problemen mee, we zijn zelfs naar een paar blades wezen kijken..
toen belde een kennis op (tevens motoragent/korpschef oid) van dat een collega van m motorrijvaardigheidslessen gaf enzo en toen kwam het onderwerp welke motor ik wilde..
nja, dat vond ie dus een erg slecht idee, omdat ik niet bang ben van snelheid, altijd al snelle dingen heb gehad (brommer(s)/scooter(s) 205gti)

die kennis schilderde me dus ff af als een mongolische kamikazepiloot die nergens naar kijkt en altijd 4354kmh rijdt -O- maar ik heb nog nooit een ongeluk gehad door te hard/onvoorzichtig rijden

en nu mag het ineens niet meer omdat die kennis ff opbelde naar ons thuis..

wat de consequenties zijn als ik er gewoon 1 koop?
geen denk ik, maar ze zullen er echt niet blij mee zijn (toen ik dat deed met de 205 was het ook ff water en vuur) maar k heb liever dat ze achter me staan dan dat ik strax een kwade pa en ma heb ;)

kweet niet wie het vroeg, maar ik ben jong, en k heb 5 jaar mn autorijbewijs (en motor nu dan)..

veel motors houden toch echt nog redelijk hun waarde, dus je hoeft niet bang te zijn dat je na 1-2 jaar duizende euro's aan afscrijving kwijt bent ;)

zoals je zelf al zei, je hebt geen zin in een boze ouders, dus dat ene jaartje met een iets minder snelle (220 redde ze ;) ) motor, moet niet echt uitmaken lijkt mij

als je in dat ene jaar gewoon geen brokken maakt, en waar je ouders bij zijn voorbeeldig rijdt O-) O-) ;) zulle ze er later veel minder moeite hebbe als je je droommotor koopt

en je moet altijd wat te dromen houden toch? ;)
 
die kennis schilderde me dus ff af als een mongolische kamikazepiloot die nergens naar kijkt en altijd 4354kmh rijdt -O-
Lekker fireblade kopen en het ding even gezellig bij m voor de deur gaan showen.
Zal wel jaloers zijn ofzo, weet ik het, etterfiguren.

en nu mag het ineens niet meer omdat die kennis ff opbelde naar ons thuis..

wat de consequenties zijn als ik er gewoon 1 koop?
geen denk ik, maar ze zullen er echt niet blij mee zijn (toen ik dat deed met de 205 was het ook ff water en vuur) maar k heb liever dat ze achter me staan dan dat ik strax een kwade pa en ma heb ;)
Je bent minimaal 23 zo te lezen ?
En betaal je het ding helemaal zelf ?
Dan zou ik m gewoon kopen, dr is nl geen enkel argument wat je ouders aan kunnen dragen waarom je het niet zou mogen als je wel een 600 oid zou mogen.
 
ahhh, stond ie erop? deed t zeer? :+

Yep, en ik heb al zo kleintje
full
:+


Maar zonder gekheid begin dan gewoon met een 600, zoals velen al zeggen ze blijven redelijk waardevast en hebben in iedergeval minder koppel/pk's. Uiteindelijk ligt het aan jou hoe je rijdt en dan maakt het niet uit of je op 600cc of een 900cc zit. Doet allebei pijn als tegen een boom rijdt. Als je een 600 neemt zullen je ouders na een jaar met (braaf) rijgedrag minder klagen wannneer je hem inruilt voor een blade.
 
veel motors houden toch echt nog redelijk hun waarde, dus je hoeft niet bang te zijn dat je na 1-2 jaar duizende euro's aan afscrijving kwijt bent ;)

zoals je zelf al zei, je hebt geen zin in een boze ouders, dus dat ene jaartje met een iets minder snelle (220 redde ze ;) ) motor, moet niet echt uitmaken lijkt mij

als je in dat ene jaar gewoon geen brokken maakt, en waar je ouders bij zijn voorbeeldig rijdt O-) O-) ;) zulle ze er later veel minder moeite hebbe als je je droommotor koopt

en je moet altijd wat te dromen houden toch? ;)

daar was/ben ik dus bang voor, voor die afschrijving..

en ze kunnen allemaal 200+ dat weet ik ook wel, maar k ben eigelijk niet van plan om allerlei gekke capriolen uit te gaan halen (ook niet qua snelheid)
k heb n keer mn maatje achterover zien gaan, en k zou mezelf het nooit vergeven als mij hetzelfde overkomt :)

maarja, we hebben toendertijd ook al een discussie gehad over zwaar/licht motorrijbewijs.. ze doen nu net alsof ik totaal niet met 2wielers om kan gaan (dit is een heel stuk zwaarder, ik weet t) maar t gevoel heb ik ervoor, k heb ook erg weinig lessen gehad (en ja, ik weet ook dat ik geen coureur ben :P )

en je hebt gelijk: je moet altijd iets te dromen hebben :z
 
een fireblade om op te beginnen,om eerlijk tezijn lijkt me dat niet echt verstandig weet waar je aan begint het is totaal iets anders dan een les motor het gene waar je nu wil opstappen ben je niet op voor bereid als je van een les motor afstapt je hebt het natuurlijk zelf in de hand hoever je em opendraait,ik rijd zelf op een srad 600 en die tilt in de derde versnelling ook nog zijn voorwiel op dus aan trek kracht heb je op een 600 ook niet teklagen ik ben ook beginnende rijder heb al wel 2 jaartjes me rijbewijs en ook me srad maar ik moest begrensd beginnen,misschien dat een 600 op top minderhard rijdt maar aan trek kracht zal je heel weinig hoeven in televeren hoor het is jouw keuzen en jouw leven...doe wat je wilt

oja ik gooi me ook eve in de discussie
 
Lekker fireblade kopen en het ding even gezellig bij m voor de deur gaan showen.
Zal wel jaloers zijn ofzo, weet ik het, etterfiguren.

Je bent minimaal 23 zo te lezen ?
En betaal je het ding helemaal zelf ?
Dan zou ik m gewoon kopen, dr is nl geen enkel argument wat je ouders aan kunnen dragen waarom je het niet zou mogen als je wel een 600 oid zou mogen.

k betaal alles zelf idd..
ja, maarja, k doe het liever in overleg enzo en het komt er gewoon op neer dat ze bang zijn dat ik mezelf te pletter rij (enigskind he.. -O- )
krantenberichten werken ook zo lekker mee altijd "motorrijder verongelukt" 2 paginas verder: "4 doden door autoongeluk op de A2" (en dat telt dan weer niet :o )


kheb trwns ook ff gekeken voor een sradje, opzich ook geen lelijke dingen :)
1 ding weet ik wel, kmoet nog eens goed rondkijken en informeren :)

ff tussen haakjes, zat jij een paar jaar geleden nog op het brommerforum of 50cc.nl? :9
 
Laatst bewerkt:
daar was/ben ik dus bang voor, voor die afschrijving..

en ze kunnen allemaal 200+ dat weet ik ook wel, maar k ben eigelijk niet van plan om allerlei gekke capriolen uit te gaan halen (ook niet qua snelheid)
k heb n keer mn maatje achterover zien gaan, en k zou mezelf het nooit vergeven als mij hetzelfde overkomt :)


maarja, we hebben toendertijd ook al een discussie gehad over zwaar/licht motorrijbewijs.. ze doen nu net alsof ik totaal niet met 2wielers om kan gaan (dit is een heel stuk zwaarder, ik weet t) maar t gevoel heb ik ervoor, k heb ook erg weinig lessen gehad (en ja, ik weet ook dat ik geen coureur ben :P )

en je hebt gelijk: je moet altijd iets te dromen hebben :z


Ik denk dat je als hem een week hebt er al heel anders over denkt. :Y })
 
met alle respect maar we hebben het over een blade van "95" .
ik denk echt echt niet dat dit idd een goeie beginners motto is.
Als je je motto leert kennen komt er een punt waarop je eens "stout" de bocht durft ingaan en je komt eens op een punt waarbij je tijdens je bocht beseft dat je hem eigenlijk te hard aan het nemen bent. Je zult van goede huize moeten komen om dan een "zware '95r blade" nog op een goede lijn te krijgen. En daar zit het hem om een 600 te kopen of op z'n minst iets dat licht is en meer handelbaar.

Het verschil op een rechte baan tussen een 600 en een 900. een 50km/h mss ?
(300 ipv 250 bv), en wat ben je dan met die enkele seconden dat je 300 rijdt ?
250 niet snel genoeg om te beginnen ?

ik dacht dat motorrijden vooral ging om leuke bochten nemen of toeren
wat ben je er in godsnaam mee om 300km/h te rijden op een recht stuk ??
(buiten de adrenaline kick ff)

zonder zeveren, ik denk echt dat je meer PLEZIER zult beleven op iets dat minder
krachtig en lichter is. GOED RIJDEN met een blade, das niet voor de beginner denk ik. my 2 cents

ps: na 2 jaar motorrijden ben je nog een beginner in mijn ogen (en dus ikzelf ook!) pas vanaf een jaar of 8 kan men al eens spreken van ervaring... er is ZO VEEL te leren
 
De Fireblade is een prima beginnersmotor!
Ik snap niet waar iedereen zich druk om maakt.
Ik ben er ook mee begonnen en ik leef nog steeds.
 
k betaal alles zelf idd..
ja, maarja, k doe het liever in overleg enzo en het komt er gewoon op neer dat ze bang zijn dat ik mezelf te pletter rij (enigskind he.. -O- )
krantenberichten werken ook zo lekker mee altijd "motorrijder verongelukt" 2 paginas verder: "4 doden door autoongeluk op de A2" (en dat telt dan weer niet :o )
Mjah, daar maak ik me nooit zo druk over, ze vinden het toch altijd eng, of je m nu koopt of over 2 jaar :) .

ff tussen haakjes, zat jij een paar jaar geleden nog op het brommerforum of 50cc.nl? :9
Yep

ps: na 2 jaar motorrijden ben je nog een beginner in mijn ogen (en dus ikzelf ook!) pas vanaf een jaar of 8 kan men al eens spreken van ervaring... er is ZO VEEL te leren
In kms rekenen lijkt me een beter idee, niet waar ?
Tenminste, ik heb in 2 jaar gereden wat de gemiddelde nederlandse motorrijder in 15-20 jaar doet (55000km).
 
ik op 50cc of bedoelde je dat niet haha ik niet de site ken ik wel maargoed wel op scooterfreaks trouwens.
Een srad is zeker een leuke motor om mee te beginnen,hij is snel en wendbaar want je gooit em echt gewoon door elke bocht,okee als je aan je motor gewend ben krijg je vanzelf meer gevoel der in wat de motor wel of niet wil,en je hebt het allemaal zelf in de hand wat je doet,een kennis van mij heeft ook een blade van '98 we hebben welles gewisseld toch is ie echt niet veel sneller hoor ik kon em redelijk goed bijhouden met uitacceleren uit een bocht,ik ben in 2 jaar erg gewend geraakt aan em me ouders ( me moeder om eerlijk tezijn) wou ook niet dat ik een motor nam maar me vader wel die rijdt zelf ook dus logisch dat ouders zo denken van ojee een motor want je bent nou eenmaal een stuk kwetsbaarder maar ik zeg ook altijd op een motor kun je niet bekneld komen tezitten in een auto wel ;)
 
Gewoon een Blade kopen en de 1ste tijd met gezond (altijd eigenlijk) verstand rijden en geen gekke dingen in je hoofd halen. Met een R6, CBR600RR rij je evengoed je lamp uit als op een Blade, R1 en andere 900 / 1000 toestanden. Gaande weg leer je toch beter rijden en alles wijst zichzelf wel uit.
Ben ook op een 600 bgonnen, nou wat een pokkeding en waste of money, ok het was wel een GSX 600 F, voor geen meter sturen, zwaar, ok niet te vergelijken met een R6 of dergelijke. Heb 'k 1 jaar mee gereden, toen een nieuwe Blade(altijd mn droom motor geweest van de 1st die uitkwam) gekocht, nou was me dat een vette fiets vergeleken met die 600F. Eigenlijk heb ik de 1st 2 maanden echte leren moterrijden op die Blade. Had hm 2dagen en direct mee met mn maten mee naar de Eifel (Duitsland), nou daar leer je rijden en je motor kennen imo.
En het leuke aan een Honda is dat typisch honda gevoel, als je erop stapt / rijdt is het alsof je er al jaren mee rijdt. Voor 'k mn 2de Blade kocht heb ik wat 750 Soes'n uitgetest, kan me echt niet vinden op een Soes, toen terug voor een Blade gaan zien, ommiddelijke weer verkocht een den Blade. De Blade blijft m'n dreambike...
On you the choice
 
met alle respect maar we hebben het over een blade van "95" .
ik denk echt echt niet dat dit idd een goeie beginners motto is.
Als je je motto leert kennen komt er een punt waarop je eens "stout" de bocht durft ingaan en je komt eens op een punt waarbij je tijdens je bocht beseft dat je hem eigenlijk te hard aan het nemen bent. Je zult van goede huize moeten komen om dan een "zware '95r blade" nog op een goede lijn te krijgen. En daar zit het hem om een 600 te kopen of op z'n minst iets dat licht is en meer handelbaar.

Het verschil op een rechte baan tussen een 600 en een 900. een 50km/h mss ?
(300 ipv 250 bv), en wat ben je dan met die enkele seconden dat je 300 rijdt ?
250 niet snel genoeg om te beginnen ?

ik dacht dat motorrijden vooral ging om leuke bochten nemen of toeren
wat ben je er in godsnaam mee om 300km/h te rijden op een recht stuk ??
(buiten de adrenaline kick ff)


zonder zeveren, ik denk echt dat je meer PLEZIER zult beleven op iets dat minder
krachtig en lichter is. GOED RIJDEN met een blade, das niet voor de beginner denk ik. my 2 cents

ps: na 2 jaar motorrijden ben je nog een beginner in mijn ogen (en dus ikzelf ook!) pas vanaf een jaar of 8 kan men al eens spreken van ervaring... er is ZO VEEL te leren

1e dikgedrukte: een blade is niet zwaar, sterker nog: de oude blades stonden erom bekend dat ze stukken lichter waren dan bv een vergelijkbare zx9 van dat jaar. 185kg heb ik net even opgezocht. Wel even onderzoek doen voordat je in een veronderstelling roept dat oude motoren zwaar zijn.

2e dikgedrukte:
:Z
dit is nog steeds voor ieder persoonlijk lijkt mij zo
 
Ben zelf begonnen met een kawasaki zx7r. Honda is iets sneller en heeft meer koppel, maar kwa gewicht en stabiliteit zijn ze volgens mij behoorlijk close. Ik snap persoonlijk niet waarom heel veel mensen de 600 aanraden. Als je de blade lekker en mooi vind moet je ervoor gaan.Als je motor rijdt moet je zowiso altijd voorzichtig aan doen. Of je nou op een 600 of 900 zit. Het ligt allemaal aan je rechter handje. Ik vind het heel erg lullig voor je dat je je droommotor niet kunt kopen. Anders zoek je even uit of het mogelijk is om hem te knijpen?? Dan ben jij blij en je pa blij. Na wat kilometers kan je hem weer standaard maken. ik weet alleen niet of dit mogelijk is.
Kortom mijn advies is gewoon kopen, en dan je koppie erbij houden, zijn ook genoeg ongelukken met 600cc motoren. En wat het gewicht betreft vind ik het juist prettig dat bijvoorbeeld mijn kawa aan de zware kant is. Die stabiliteit komt goed van pas met name in lange bochten en rechte stukken. De niuewe generatie 600cc tjes heeft naar mijn mening te veel power en te weinig gewicht. Ik wens je succes bij het aanshaf
 
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad. .
Ik heb mijn brommer nu net een week (Yamaha TRX850) maar wilde ook graag een blade. Bij mij is de beslissing gekomen dat ik geen 900cc wil, na een proefrit op een blade. Ik vond het geweldig, en het ligt natuurlijk helemaal aan jezelf hoe je er mee rijd.

Maar motoren in de categorie fireblade VRAGEN er om, om flink OPENGEJEEENKT te worden . . En ik wist van mezelf, dat ik dat toch niet kon weerstaan, en binnen een dus maand begraven kon worden.

Kijk een 600 vraagt daar ook om, maar het is meer voorspelbaar en met minder explosief geweld . .

Ik rijd nu Yamaha TRX 850 (tweecylinder), echt een prima beginnersfiets, kun je mee knallen, maar ook heel goed rustig te rijden.

DUS: Je leert beter motorrijden op een wat lichtere fiets, anders zouden alle lesmotoren een R1 zijn, toch?
 
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad. .
Ik heb mijn brommer nu net een week (Yamaha TRX850) maar wilde ook graag een blade. Bij mij is de beslissing gekomen dat ik geen 900cc wil, na een proefrit op een blade. Ik vond het geweldig, en het ligt natuurlijk helemaal aan jezelf hoe je er mee rijd.

Maar motoren in de categorie fireblade VRAGEN er om, om flink OPENGEJEEENKT te worden . . En ik wist van mezelf, dat ik dat toch niet kon weerstaan, en binnen een dus maand begraven kon worden.

Kijk een 600 vraagt daar ook om, maar het is meer voorspelbaar en met minder explosief geweld . .

Ik rijd nu Yamaha TRX 850 (tweecylinder), echt een prima beginnersfiets, kun je mee knallen, maar ook heel goed rustig te rijden.

DUS: Je leert beter motorrijden op een wat lichtere fiets, anders zouden alle lesmotoren een R1 zijn, toch?


|(
veel gelezen, maar dit slaat echt alles.
Dus de redenen waarom we niet in ferrari's lessen is omdat ze zo snel zijn?
 
|(
veel gelezen, maar dit slaat echt alles.
Dus de redenen waarom we niet in ferrari's lessen is omdat ze zo snel zijn?

jah inderdaad |( en omdat ze te duur zijn

op een motor waar je in ze 1 al illegale snelheden haalt, leer je gewoon niet goed rijden :N :N

klaar

je leert niet knap rijden op een aggresieve fiets, alle grote-piemel-argumenten van "maar ik kon het wel!!!" ten spijt, voor het overgrote deel van de motorrijders geldt dat je beter niet op een pk-pakhuis kan beginnen

EN JAH DAT GELDT OOK VOOR MIJ, DAAROM RIJ IK OP EEN 60PK FIETSJE *O* *O* *O* *O* *O*
 
jah inderdaad |( en omdat ze te duur zijn

op een motor waar je in ze 1 al illegale snelheden haalt, leer je gewoon niet goed rijden :N :N

klaar

je leert niet knap rijden op een aggresieve fiets, alle grote-piemel-argumenten van "maar ik kon het wel!!!" ten spijt, voor het overgrote deel van de motorrijders geldt dat je beter niet op een pk-pakhuis kan beginnen

EN JAH DAT GELDT OOK VOOR MIJ, DAAROM RIJ IK OP EEN 60PK FIETSJE *O* *O* *O* *O* *O*

Het ging om het feit dat je niet leert rijden op een 900. Een 600 kon beter.
een 600 haalt tegenwoordig in de 1 ook bijna snelheden die op de NL-snelweg verboden zijn
 
Het ging om het feit dat je niet leert rijden op een 900. Een 600 kon beter.
een 600 haalt tegenwoordig in de 1 ook bijna snelheden die op de NL-snelweg verboden zijn

een echte supersport 600 van tegewoordig zijn ook bijna geen goede opstapfietsen meer, dat ben ik ook met je eens, ALHOEWEL de vermogens afgifte niet zo enorm giftig is als bv een 95 blade of een 98 R1 e.d., waar sommige malloten ook wel eens op willen beginnen

t eindschot daaarentegen is wel gevaarlijk (lekker) voor je rijbewijs ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan