fireblade `95 prutelen

joep900

Die hard MF'er
26 mrt 2009
350
0
Amsterdam
goedendag

k heb een blade uit `95 die van de ene op de andere dag begon te prutelen
net alsof ie op reserve moet, het lijkt vooral voor te komen als ik een bepaald
toerental aanhoud. bv. 50 in zijn 2 dan prutelt en hapert ie, maar je merkt `t ook als je stilstaat en 3000rpm aanhoud bv. stoteren en pruttelen dus !
klinkt als ; onsteking ? brandstoftoevoer ?

Nou ben ik begonnen met een paar nieuwe bougies en dat scheelde al een heel stuk
maar ik ben niet helemaal tevreden(hij rijdt nog steeds niet helemaal lekker,al is het nu al wel een heel stuk minder)
ook heb ik zo`n busje carb.reiniger door de benzine gegooid maar merkte niet veel verschil.
verder; andere pomp geprobeerd, cdi kast even gewisseld met een maatje, en
bobine`s doorgemeten + voor de zekerheid ook gewisseld maar allemaal zonder
het gewenste resultaat...

dus... jaha

wat zou `t kunnen zijn als `t door nieuwe bougies wel beter word maar nog niet helemaal weg is..? toch co-2 laten afstellen ??

Alvast bedankt voor t` meedenken !
 
bougiekabel los in de bobine of bougiedop , rotte bougiekabel , slechte bobine.
Slecht contact CDI unit of slechte soldering op de print van je CDI .

Motor verzuipt , doordat een naald blijft hangen .
Sproeier(s) dichtgeslibt .
Carbs niet meer synchroon .
 
Laatst bewerkt:
bobine`s zijn doorgemeten, bougiesdoppen zitten ook goed en cdi kast is ook gewisseld, spanningsregelaar is vorig jaar nieuw erop gezet (met koelriben)
nu kan ik inderdaad de dynamo nog doormeten..
en ga ik aankoment weekend maar de carbs synchroom laten zeten nadat ik
ze eerst even eraf haal om de sproeiers en naalden te checken

ook ga ik even kjken voor de tankventlatie

Alast bedankt, ikkan weer evenn aan de slag!
 
Ik heb eigenlijk precies hetzelfde... volgens mij komt het meer voor bij honda cbr's

heb jij ook knallen uit de uitlaat wanneer je op je motor afremt? Zelf denk ik dat het aan de afstelling van de carbs ligt...dat ze ietsjes te arm staan afgesteld...maar ik heb er nog niets aan verandert.

Volgens mij moet ik mijn carbs iets rijker zetten (dmv. de verstel-regelschroef, elke carberateur heeft er 1) maar ik heb het nog niet gedaan omdat ik niet wil dat hij verzuipt...

overgens zal het verzuipen wel meevallen...want ik heb met mijn oude 600cc een benzineverbruik van ongeveer 1 op 20 bij 100km/u en 1 op 18 bij 140 gemiddeld.

PS: Laat het ff weten als je de oplossing gevonden heb...dan kan ik het ook oplossen.
 
Laatst bewerkt:
@ Arme Student, ja voor ik andere bougies erin had kon die ook aardig knallen uit de pijp en dat is nou wel een stuk minder geworden ook,(na de nieuwe bougies) ik bedoel voordat ie slecht begon te lopen want knallen deed ie altijd al wel maar dat komt meer door de laser carbon zonder killer :)
ik wil dit weekend de carbs gaan laten afstellen
als er wat verandert laat ik `t hier weten
maar nieuwe bougies deed voor mij het probleem voor 80 procent verdwijnen
 
@joep900
bij mij zat een gat in de einddemper, waardoor ik praktisch met een open uitlaat rondreed...
Nu het gat ff geplakt met duc-tape ( :} ) en hij loopt een stuk beter.

blijkbaar, door een open uitlaat, zuigt de motor meer lucht door de carbs en is het mengsel armer t.o.v. normaal, waardoor de motor kan gaan sputteren.

Zit er soms bij jou ook een open uitlaat op? of custom demper? Zuigen de carbs anders ergens anders valse lucht aan?
 
ja carbon Laser met ook inderdaad een scheurtje erin door het te strak aandraaien van de demper-beugel, zal ik ook eens naar kijken
maar nou kwam ik er van de week ook achter dat ik bij een nieuwe pomp per ongeluk verkeerde benzine heb getankt namelijk, super 98 met loodvervanger (ik wist nog geneens meer dat `t nog bestond) en nou weet ik nog niet precies wat die benzine voor kwaad kan maar me blade vond dat waarschijnlijk ook niet zo lekker..
 
ja carbon Laser met ook inderdaad een scheurtje erin door het te strak aandraaien van de demper-beugel, zal ik ook eens naar kijken
maar nou kwam ik er van de week ook achter dat ik bij een nieuwe pomp per ongeluk verkeerde benzine heb getankt namelijk, super 98 met loodvervanger (ik wist nog geneens meer dat `t nog bestond) en nou weet ik nog niet precies wat die benzine voor kwaad kan maar me blade vond dat waarschijnlijk ook niet zo lekker..
Ik denk dat je Blade die 98 wel lekker vind. :) Ik tank het ook regelmatig.
 
Hallo, dit heb ik laatst ook van een kennis gehoord die het zelfde euvel had, met nieuwe bougies en carb. gereinigd (toch vuil in de tank) was hij er van af.
goedendag

k heb een blade uit `95 die van de ene op de andere dag begon te prutelen
net alsof ie op reserve moet, het lijkt vooral voor te komen als ik een bepaald
toerental aanhoud. bv. 50 in zijn 2 dan prutelt en hapert ie, maar je merkt `t ook als je stilstaat en 3000rpm aanhoud bv. stoteren en pruttelen dus !
klinkt als ; onsteking ? brandstoftoevoer ?

Nou ben ik begonnen met een paar nieuwe bougies en dat scheelde al een heel stuk
maar ik ben niet helemaal tevreden(hij rijdt nog steeds niet helemaal lekker,al is het nu al wel een heel stuk minder)
ook heb ik zo`n busje carb.reiniger door de benzine gegooid maar merkte niet veel verschil.
verder; andere pomp geprobeerd, cdi kast even gewisseld met een maatje, en
bobine`s doorgemeten + voor de zekerheid ook gewisseld maar allemaal zonder
het gewenste resultaat...

dus... jaha

wat zou `t kunnen zijn als `t door nieuwe bougies wel beter word maar nog niet helemaal weg is..? toch co-2 laten afstellen ??

Alvast bedankt voor t` meedenken !
 
Terug
Bovenaan Onderaan