Ik heb de laatse tijd wat problemen met starten (batterij deed het niet meer op het laatste).
Eerst maar is op zoek gegaan (via de honda service manual) of het niet aan iets anders kan liggen.
Alles bleek normaal te zijn, laadspanning ok etc. Enkel en alleen de lekstroom is 1.28mA terwijl dit volgens
de manual maar maximaal 0.20mA mag zijn.
Dan maar naar de dealer, deze vond er zelf ook niks aan zei dat het de batterij was. Aangezien dit de originele
batterij is (die nu 3 jaar oud is) zou dit goed het probleem kunnen zijn.
Nu zit de nieuwe batterij er in van zaterdag en kan ik nog niet zeggen of het allemaal opgelost is.
Nu, om de problemen wat voor te blijven vraag ik mij toch nog af of die 1.28mA lekstroom normaal is ?
Ik hoop dus op reacties van mensen die dit weten of het zelf even nameten op hun 954.
Het nameten is heel eenvoudig:
+ multimeter nemen , rode plug in de V/mA , zwarte in de COM, op 200mA DC zetten
+ zadel verwijderen
+ '-klem' losschroeven van de batterij
+ rode klem aan de '-klem' houden, zwarte klem aan de '-pool' van de batterij houden en de waarde aflezen.
Noot: voor mensen die HISS enabled hebben (de rode pinkende led in het dash) enkel de waarde aflezen wanneer de led
uit gaat. Wanneer de led aan is gaat de waarde pieken (normaal), het is de constante waarde die je krijgt wanneer
de led uit is die de lekstroom is.
Alvast bedankt.
Eerst maar is op zoek gegaan (via de honda service manual) of het niet aan iets anders kan liggen.
Alles bleek normaal te zijn, laadspanning ok etc. Enkel en alleen de lekstroom is 1.28mA terwijl dit volgens
de manual maar maximaal 0.20mA mag zijn.
Dan maar naar de dealer, deze vond er zelf ook niks aan zei dat het de batterij was. Aangezien dit de originele
batterij is (die nu 3 jaar oud is) zou dit goed het probleem kunnen zijn.
Nu zit de nieuwe batterij er in van zaterdag en kan ik nog niet zeggen of het allemaal opgelost is.
Nu, om de problemen wat voor te blijven vraag ik mij toch nog af of die 1.28mA lekstroom normaal is ?
Ik hoop dus op reacties van mensen die dit weten of het zelf even nameten op hun 954.
Het nameten is heel eenvoudig:
+ multimeter nemen , rode plug in de V/mA , zwarte in de COM, op 200mA DC zetten
+ zadel verwijderen
+ '-klem' losschroeven van de batterij
+ rode klem aan de '-klem' houden, zwarte klem aan de '-pool' van de batterij houden en de waarde aflezen.
Noot: voor mensen die HISS enabled hebben (de rode pinkende led in het dash) enkel de waarde aflezen wanneer de led
uit gaat. Wanneer de led aan is gaat de waarde pieken (normaal), het is de constante waarde die je krijgt wanneer
de led uit is die de lekstroom is.
Alvast bedankt.