fireblade kopen????

robbyvw

MF veteraan
23 apr 2005
1.254
0
eigenlijk zit ik met een mega vraag waar ik het antwoord moeilijk op kan vinden en hiervoor heb ik eignelijk jullie mening nodig!

ik kan via een dealer een cbr 900 rr fireblade kopen uit 2002. zojuist heb ik hier een stuk op gereden, maar wat ik gemerkt heb is dat ik mega veel spierpijn in mijn liezen heb en toch nog wat last van mijn polsen.. nu ben ik geen sportman en doe eigenlijk bar weinig hieraan maar heb toch de voornemens binnenkort te gaan sporten!

concreet is mijn vraag, heeft iemand ervaringen met lange afstanden met de bewuste blade en is het comfortabel? ik ben namelijk een beetje bang dat ik straks iets koop wat helemaal niet lekker zit!

graag jullie mening aangezien ik best heel erg zit te twijfelen! (het is namelijk echt een mooi ding :))

Robby
 
Ik denk dat je niet al te snel hebt gereden?
Bij veel stadsverkeer e.d. heb je namelijk niet de rijwind die je bovenlichaam ondersteund.
Ook zal je nog niet al te ontspannen op de motor zitten als ik zo lees.

Het lijkt erop dat je teveel zit te knijpen in de handvaten en te klemmen met je benen.
En ik ben met je eens, het is echt een schitterend ding. :Y

Welke kleurstelling had je op het oog?
De gele, rode of blauwe? :P
 
Ik denk dat je niet al te snel hebt gereden?
Bij veel stadsverkeer e.d. heb je namelijk niet de rijwind die je bovenlichaam ondersteund.
Ook zal je nog niet al te ontspannen op de motor zitten als ik zo lees.

Het lijkt erop dat je teveel zit te knijpen in de handvaten en te klemmen met je benen.
En ik ben met je eens, het is echt een schitterend ding. :Y

Welke kleurstelling had je op het oog?
De gele, rode of blauwe? :P

nou, eerlijk gezegd de zwart rode! (dus niet standaard rood/zwart)! echt een mega mooi ding en ben niet vaak de kleurstelling tegengekomen..

wat rij jij over het algemeen met de blade qua kilometers?
ik moet zeggen dat ik echt helemaal niet soepel ben, denk dat het daar ook aan ligt..
 
nou, eerlijk gezegd de zwart rode! (dus niet standaard rood/zwart)! echt een mega mooi ding en ben niet vaak de kleurstelling tegengekomen..

wat rij jij over het algemeen met de blade qua kilometers?
ik moet zeggen dat ik echt helemaal niet soepel ben, denk dat het daar ook aan ligt..

hey robbie


ik heb een blade uit 98 en merkte in het begin ook dat ik pijn in me polsen en handen had maar komt gewoon omdat je die zithouding en druk op je armen/benen en rug enz enz niet gewend bent maar dat gaat vanzelf wel weer over en als je toch denkt van nee ik weet het nog niet zeker kijk dan gewoon verder voor een model wat wel meteen goed voor je zit

succes!

p.s. waar heb je die blade gezien?
 
Laatst bewerkt:
hey robbie


ik heb een blade uit 98 en merkte in het begin ook dat ik pijn in me polsen en handen had maar komt gewoon omdat je die zithouding en druk op je armen/benen en rug enz enz niet gewend bent maar dat gaat vanzelf wel weer over en als je toch denkt van nee ik weet het nog niet zeker kijk dan gewoon verder voor een model wat wel meteen goed voor je zit

succes!

p.s. waar heb je die blade gezien?

bij john vd bunt in nijkerk!
 
nou, eerlijk gezegd de zwart rode! (dus niet standaard rood/zwart)! echt een mega mooi ding en ben niet vaak de kleurstelling tegengekomen..

wat rij jij over het algemeen met de blade qua kilometers?
ik moet zeggen dat ik echt helemaal niet soepel ben, denk dat het daar ook aan ligt..

Zelf heb ik geen Blade maar een TL1000R en rij momenteel 3000km in het jaar. ;(

Zwart/rood of rood/zwart heeft enkel te maken met het bouwjaar, maar ik hoop dat je dat zelf ook al weet. :X
 
hallo ik ben marcel, ik ben ook op zoek naar een fireblade 94-97. ik heb er afgelopen zaterdag 1 bezocht in moordrecht maar dat was niks.

ik zou graag willen weten wat de specifice aandachtspunten zijn bij aankoop van een fireblade,
ook zou ik willen weten wat de techische gegevens zijn van de 94 er en 97er.
wat zijn d3e verschillen naast de extra luchtdoorlaten tussen een 94' en 97er?

ik zou hiermee echt geholpen zijn. gr mars
 
'T is een supersport en die rijden over het algemeen niet het meest comfortabel! De zitpositie van de 954rr is over het algemaan ook net iets krapper als de 929.

Heb er zelf een (zie foto) en na 2 uur tuffen zit ik ook helemaal verkrampt. Pijn in m'n nek, schouders, en onderrug!

Maar als je een paar mooie bochtjes pakt dan verdwijnen deze zaken als sneeuw voor de zon. Is gewoon echt een gruwelijk mooie fiets die messcherp stuurt, maar als je 'm alleen voor de looks koopt dan krijg je spijt. Heb er zelf ook serieus over zitten denken om een z1000 aan te schaffen ipv m'n Blade, maar kan er geen afstand van doen. Bij een Z1000 heb je weer het probleem dat je er met 150 zowat afwaait.

Rij je alleen of met een stel vrienden? Als die allemaal toermotoren rijden kun je er vergif op innemen dat je sneller bent en altijd alleen vooraan rijdt of dat je een wat lager tempo mee blijft rijden en dan krijg je idd last.

Huur 's zo'n ding en neem 'm 'n paar dagen mee.

Of vraag 's na in het 900rr topic of ze je nog wat nuttige tips kunnen geven.

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het zelfde type fireblade als waar op je hebt proef gereden.... En ik kan er zonder problemen mee naar de andere kant van Nederland rijden en terug hoor.

Niet zo aanstellen :P Gewoon blade kopen, rijden voor zolang je het volhoudt... en beetje trainen he. Steeds wat langer volhouden, op gegeven moment trek je het steeds beter.

Komt helemaal goed. Geen andere bike kopen, mooiere / betere vind je niet!
 
Pff en dan is de 954RR al geen extreme motor onder de ss kwa zitpositie. Gewoon gaan rijden en niet miepen. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan