fireblade niet lopen of op hol

gertonie

Die hard MF'er
26 jul 2006
295
0
Wijk bij Duurstede
Ik heb een probleem. Heb mijn tank een 2 maanden van mijn fireblade (sc33 '97) afgehad. Ik monteerde deze zondag om de motor te starten en het volgende bleek. Hij starte niet. De klep in de tank werkt, alleen de motor zuigt geen vacuum waardoor het kraantje niet opengaat dus er geen benzine naar de carburateurs loopt. Heb later een flesje benzine aangesloten op de aanvoer naar de carburateurs en de vacuumslang afgesloten. Nu starte de motor wel met de shoke erop maar de motor sloeg gelijk op hol.

wat kan dit zijn. gaskleppen gecontroleerd of deze goed heen en weer bewegen met het openen en dichtdoen van het gas.

Vertel het mij.
 
Het is opgelost. de gaskleppen stonden iets open. Dit opgelost en hij loopt weer als een zonnetje

Bedankt voor de reactie
Door de iets openstaande gaskleppen zuigt je motor geen vacuum op de kraan waardoor hij geen benzine doorlaat. Na het sluiten van de kleppen doet hij dat wel.
Hoe krijgt jou motor benzine als je aan het rijden bent, want je moet daar toch de gasklepen voor openen :?
 
Door de iets openstaande gaskleppen zuigt je motor geen vacuum op de kraan waardoor hij geen benzine doorlaat. Na het sluiten van de kleppen doet hij dat wel.
Hoe krijgt jou motor benzine als je aan het rijden bent, want je moet daar toch de gasklepen voor openen :?

De motor maakt dan meer toeren dan bij het starten en trekt dan ook veel meer vacuum,
zodat een geopende gasschuif geen probleem is.
 
De motor maakt dan meer toeren dan bij het starten en trekt dan ook veel meer vacuum,
zodat een geopende gasschuif geen probleem is.

niet helemaal waar.....
een verbrandingsmotor heet ook wel zuigermotor, dus er wordt GEZOGEN....
dit betekend dat er ALTIJD een onderdruk heerst in de inlaatkanalen ( muv turbo ), want ook stromende lucht heeft massa, en zal altijd trager zijn dan de gevraagde hoeveelheid lucht.
Nu maken ze in de inlaatkanalen ook nog eens aftakkingen die voor een extra vacuum zorgen en daar openen we de kraan mee, of zuigen we de benzine aan
 
niet helemaal waar.....
een verbrandingsmotor heet ook wel zuigermotor, dus er wordt GEZOGEN....
dit betekend dat er ALTIJD een onderdruk heerst in de inlaatkanalen ( muv turbo ), want ook stromende lucht heeft massa, en zal altijd trager zijn dan de gevraagde hoeveelheid lucht.
Nu maken ze in de inlaatkanalen ook nog eens aftakkingen die voor een extra vacuum zorgen en daar openen we de kraan mee, of zuigen we de benzine aan

Stel nou dat je met je RAM-air motor zo hard zou rijden dat je overdruk creërd in je carburateur... gaat dan je benzinetoevoer dicht? (nee niet bij mij, ik heb geen carbs)
 
heb ook ooit een gelijkaardig probleem gehad met een 125 cc scooter
na echt enkele weken zoeken bleek er een oliekeerring aan de krukas niet meer op zijn plaats te zitten
en via daar valse lucht werd aangezogen
wie verwacht er nu zoiets
Dat is (bij tweetakt) algemeen bekend; bovendien in meer dan de helft van de defect-gevallen rijstijl-bepaald en overige gevallen overwegend temperatuurfouten (afstelling/smering).
 
Laatst bewerkt:
het is alom bekend dat een motor eerst benzine moet hebben om te kunnen starten, en pas dan is er (voldoende) vacuum vandaar ook de PRI stand op vacuumgestuurde kranen, dan staat de kraan dus handmatig open, als hij langere tijd stilstaat, ook eerst starten op PRI stand
 
Ik denk dat ik hem doorheb.
De openstaande gaskleppen in combinatie met het lage (start)toerental zorgt voor een te lage onderdruk om de kraan te kunnen openen.
Hij stond dus te hoog stationair afgesteld, of zie ik het nu verkeerd?
 
Nee was niet het geval, Ik had een maand of drie de gaskabel een kleine cm ingekort nadat ik hem eraf gehaald had en er achterkwam dat ie erg ravelde. gemonteerd en nooit meer aangedacht. Dus de kabel trok de kleppen iets open waardoor hij de valse lucht kon trekken en dus geen vacuum kon maken zodat de benzinekraan nooit open zou gaan. Beetje dom, maar ja shit happens toch?
 
Nee was niet het geval, Ik had een maand of drie de gaskabel een kleine cm ingekort nadat ik hem eraf gehaald had en er achterkwam dat ie erg ravelde. gemonteerd en nooit meer aangedacht. Dus de kabel trok de kleppen iets open waardoor hij de valse lucht kon trekken en dus geen vacuum kon maken zodat de benzinekraan nooit open zou gaan. Beetje dom, maar ja shit happens toch?
Dat zeg ik (veels) te hoog stationair ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan