Fireblade of 750 srad

syon

MF'er
23 jun 2002
143
0
Nederweert
Welke van de twee rijd het beste..?
Ik wil me een andere motor aanschaffen, en ik zit te twijfelen tussen een blade en een 750 srad..
Wie heeft op deze twee bikes gereden.?
En kan me daar advies ingeven.?
(men zegt dat een blade qua bochten werk niet alles is )
Cyrus
Edit; dit is um geworden..m'n nieuwe bike :]
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan moet je gewoon ff testritten gaan maken, da's de beste oplossing. Jij bent de enige die kan voelen wat voor jou het beste is.

Als iemand jou een motor wil verkopen, laat ie je ook wel op beide types rijden hoor.
 
beiden zo goed als zn berijder zeg ik zelf maar
dus proberen

( groeten hoeft niet aan het eind van een post, je komt echt wel terug hier ;) )
 
Zou zelf voor none of the above gaan, maar voor een duo-cilindro.

[offtopic]
geachte modjes, hoort dit niet thuis in de afdeling sport?
[/offtopic]

[edit]
ruud kan gedachten lezen zekers
[/edit]
 
Ik heb het oude type Fireblade (900RR) gereden en daarna overgestapt of de GSXR SRAD 750 uit 1998. Wat een enorm verschil zeg. Je merkt op de SRAD wel dat je wat minder vermogen hebt onderin maar voor de rest vind ik hem op elk punt beter rijden. Bochtenstabiliteit, acceleratie, wheelie stabiliteit en het totale gevoel was echt stukken beter op de SRAD. Ik heb wel eens gezecht dat als je van de oude balde overstapt op een Srad, dat het dan net lijkt of de fireblade een olietanker was...
Maar het nieuwe type blade (929RR) schijnt erg goed te zijn. Heb net de motor verkocht maar als ik zou heropstappen ga ik eerst testrijden op een 929RR. Goede verhalen over gehoord.

Maar zoals anderen al zeiden, gewoon beide even testrijden.
 
het gaat om een '96er blade en om een '97er srad
ik ga een test rit maken op alle twee de bikes, maar ik wilde de meningen weten van mensen die al wat vaker op en blade en een suzuki hebben gereden.
Met een test rit, weet je niet hoe de bike echt is..
heb ik nog een vraagje: hoeveel pk heeft een 750 srad en wat weegt ie..
 
Me vriendin had een CBR900RR uit '95, en die vond ik erg lekker sturen. Zelf heb ik een R1, waarvan de voorvork iets door zijn kroonplaat heb laten zakken, en een 180 achterband ipv 190, en die stuurt ook erg lekker, kan alleen maar zeggen dat ik die CBR altijd erg bewonderd heb om zijn stuurkarakter.

Maar iedereen heeft zijn eigen voorkeur, de een wilt hem stabiel, de ander vind het lekker als die de bocht invalt, een ander niet, zelf proberen.

En ik vind meer cc nog altijd erg verslavend.
 
het gaat om een '96er blade en om een '97er srad
ik ga een test rit maken op alle twee de bikes, maar ik wilde de meningen weten van mensen die al wat vaker op en blade en een suzuki hebben gereden.
Met een test rit, weet je niet hoe de bike echt is..
heb ik nog een vraagje: hoeveel pk heeft een 750 srad en wat weegt ie..
125 pk met iets van 190 kg ofzo. Gewicht schat ik maar even een beetje.
Van het weekend op gereden was echt top :}
 
Waarom dat dan?

Waarschijnlijk vintie dat beter sturen.

Ennuh ik zou voor de SRAD gaan. Nou ben ik een beetje anti-Honda, maar hier ben ik toch wel objectief. De 96 CBR vind ik meer een recht-uit fiets die je overal voor kunt gebruiken. Hij doet gewoon alles goed. De SRAD kan hetzelfde alleen vind ik die een minder power-gehalte hebben. Op de CBR voel je de krachten, op de SRAD kan het je lelijk pakken want die is gewoon veel soepeler. De SRAD gaat wel makkelijker de hoek om. Het is gewoon een stuurmansfiets. Een ervaren bochtenmaker (ik nog niet dus) haalt op de SRAD lagere tijden dan op een CBR. Wat dat betreft zelfs ik, maar ik heb niet zo een bochtengevoel, op de CBR helemaal niet.

Ga je veel cruisen, neem de Blade.
Hou je van veel bochtenwerk en dat moet soepel gaan, dan toch echt de SRAD.

Dus wat wordt het?!
 
Iedereen bedankt voor het advies, maar ik ga voor de srad.. :] Ik maak wel een testrit op alle twee de bikes.. maar ik denk dat de srad wint..
( sorry voor de honda lovers )
(als ik de bike heb volgen de pics soon)
 
heel toevallig heeft de oude eigenaar van mijn motor ook een Fireblade gekocht en mijn collega vandaag de SRAD :)
zijn beste kameraden van elkaar dus denk dat ze af en toe wel op elkaars motor rijden.

Ik kan je binnenkort vast meer vertellen over de verschillen tussen de 2, maar zie dat je er (hoogstwaarschijnlijk) al uit bent..
 
Ik heb een'97er Blade gehad maar ik vind het om het even grof te zeggen een dames fiets.
Zo'n Honda is veel te lief er zit niks xtreems aan.
Een GSX-R (ik heb nu een '98er) is vele malen beter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan