Fireblade rammelend geluid bij optrekken

statiic

MF'er
6 mei 2005
78
0
Capelle aan den IJssel
Ik reed net de snelweg af en wou optrekken bij het stoplicht en hoorde ineens wat rammelen in mijn blok bij het optrekken.

Als hij stationair draait hoor je niks met koppeling in.
Als hij in zijn vrij staat hoor je niks met koppeling los.

Het is puur een aantal tikken bij het optrekken. Het geluid komt bij ongeveer bij mijn koppeling vandaan en ik vermoed ook dat het iets daarmee te maken heeft.

Als ik dus optrek in zijn 1 hoor ik wat rammelen, maar als ik dan doortrek en wat harder ga rijden is het geluid weg.
Ik voel de tikken ook in mijn voeten.

Misschien iemand die mij op weg kan helpen.

Alvast bedankt.
 
Koppelen gaat hetzelfde, maar er is net iemand van de lokale garage even zo vriendelijk geweest om te komen kijken.

Als ik het goed verstaan heb is het iets met mijn nokkenas ketting spanner.
haha als ik het me nog goed herinner.

Heel goed mogelijk, zeer bekend blade-probleem ;)

Vervangen door een handmatige spanner, 70 euro en een paar uurtjes werk.
 
ketting en tandwielen vervangen? ik denk dat jij het ergens anders over hebt...
_O-

Dan zal het nu wel tegenvallen dat er meer kettingen in een motor zitten..... :o

full
 
Vertel eens iets meer, hoe weet je dat?

Kan anders nog maar 1 ding bedenken zo: big-end. Das geen pretje -O-

:^

Dan moet je complete blok gespleten worden en dat gaat aardig in de €'s lopen. -O-
Misschien dat een gereviseerd blok dan een gunstigere optie is.

Maar wat heb je er mee uitgespookt dan?
Honda blokken staan over het algemeen bekent om hun degelijkheid.
 
Laatst bewerkt:
:^

Dan moet je complete blok gespleten worden en dat gaat aardig in de €'s lopen. -O-
Misschien dat een gereviseerd blok dan een gunstigere optie is.

Maar wat heb je er mee uitgespookt dan?
Honda blokken staan over het algemeen bekent om hun degelijkheid.

Uitzonderingen bevestigen de regel. How-ever, het hoeft niet perce dik geld te gaan kosten. Als je het zelf kunt doen scheelt het al enorm. Ligt er wel aan hoe de krukas er aan toe is, dat is het kostbaarste onderdeel eigenlijk. Als je krukas nog goed is vallen de kosten mee, pakkingsetje plusminus 100 euro, big-end lagers een goed tientje per setje.

In ieder geval níet meer mee doorrijden voordat je weet wat het is, 5 km kan al het verschil maken tussen nieuwe krukas nodig of niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan