Fireblade SC44 uit 2000 met leeg LCD scherm?!

Little_Bear

MF veteraan
17 okt 2004
3.470
17
Hilversum
Bij deze een vraag van mij over een Honda CBR929RR Fireblade uit 2000 die simpelweg start en loopt... rijdt :} maar geeft geen informatie op de 2 LCD schermpjes waar normaliter de snelheid, temperatuur (klein schermpje rechts), klokje etc. op zouden staan.. toerenteller doet het wel, incl verlichting etc.. alle overige elektra werkt ook naar behoren..

wie weet wat dit zou kunnen zijn mogelijk en is dit simpel te herstellen misschien?

Het gaat hier overigens over een fiets die voor weinig is aan te schaffen.. zit wat klein onderhoud aan, heeft ook een tijd stil gestaan.. zit net een verversde accu in, misschien dat die iets te maken zou kunnen hebben met voornoemd probleem? Ik kan nu dus ook de kilometerstand niet checken..

Ben benieuwd :)

Gr.

LB.
 
Dashboard werkt niet meer (CBR 900RR uit 2000)

Ik heb het ook gehad. Dashboard was kapot, laten repareren bij Carmo kostte 220 euro ex. btw.
Schijnt een kwaaltje te zijn..

Ah.. duidelijk.. dit topic had ik nog niet gevonden.. zocht ook op SC44, type van de fiets..

Komt er zo te lezen op neer dat er een oxidatieprobleempje in de aansluiting van de tellerunit zou kunnen zitten.. contacten doorsolderen gaat het op lijken?!

Heb zoiets ook in m'n BMW koekblik gehad.. de ECU (insteekcartridge) gaf allerlei problemen die er niet waren.. na doorsolderen van de contacten was alles weer spik en span..

Nu enkel nog zien hoe makkelijk de tellerunit er uit te halen is :)
 
Carmo is echt stikduur..

Je kan beter op zoek naar een goede hobbyist.

Ehhe.. laatste keer dat ik een 'hobbyist' aan m'n motor liet sleutelen kon ik m'n Honda voor schroot wegbrengen... dan toch liever óf zelf kunnen als ik weet wat er moet gebeuren óf naar een bedrijf als Carmo die het met garantie schijnt te doen.. de kosten van reparatie gaan natuurlijk van de aanschafprijs af :)

Of weet jij toevallig een hobbyist die het wel kan? :+
 
Voor what it's worth:

IMAG0175.jpg


Hij doet het weer.. Carmo bedankt!

*O*

weinig km's ook :)
 
was nu je teller kapot dan dat deze nu weer werkt?
heb je nog wat met je contacten gedaan...spray of zelfs andere kabelboom??

die van mij stopte er ook mee vandaag en vraag me af wat ik er mee moet doen?

als ik zachtjes op de plek van de temp. druk komt heel lichtjes de F en de C in beeld maar verdwijnen dan weer. verder zie ik alleen de richtingaanwijzers en het grote licht op het display

alle ideeën zijn welkom
 
was nu je teller kapot dan dat deze nu weer werkt?
heb je nog wat met je contacten gedaan...spray of zelfs andere kabelboom??

die van mij stopte er ook mee vandaag en vraag me af wat ik er mee moet doen?

als ik zachtjes op de plek van de temp. druk komt heel lichtjes de F en de C in beeld maar verdwijnen dan weer. verder zie ik alleen de richtingaanwijzers en het grote licht op het display

alle ideeën zijn welkom

Hey,

Ik heb eerst zelf inderdaad de contacten gereinigd, tellerunit zelf nog even opengeschroefd en alles nagelopen, maar het leek erop dat er meer aan de hand was.. enkel de verlichting en de controlelampjes deden het bij mij, LCD-schermpjes en toerenteller deden het niet.

Verder heb ik ook geen idee wat ze nu precies 'gerepareerd' hebben, maar het werkt weer in ieder geval.
 
ok thxs...

heb wel al contact gehad met carmo
ze hebben 3 prijs categorieën dus je weet dat het nooit duurder zal worden dan prijs 3 220,- excl.

ze zeggen dat het "meestal" catagorie 2 is

is wel een hoop geld.........

optie is een andere teller en dan op de juiste km. stand laten zetten.
daar ben ik namelijk zuinog op want deze staat op nog geen 13.000 km!!

maar bij mij zal dan na een half jaar deze ook wel defect raken.
carmo krijg je nog een jaar garantie meen ik....toch?
 
ok thxs...

heb wel al contact gehad met carmo
ze hebben 3 prijs categorieën dus je weet dat het nooit duurder zal worden dan prijs 3 220,- excl.

ze zeggen dat het "meestal" catagorie 2 is

is wel een hoop geld.........

optie is een andere teller en dan op de juiste km. stand laten zetten.
daar ben ik namelijk zuinog op want deze staat op nog geen 13.000 km!!

maar bij mij zal dan na een half jaar deze ook wel defect raken.
carmo krijg je nog een jaar garantie meen ik....toch?

De prijzen van Carmo zijn inderdaad stevig en eerlijk gezegd weet ik niet eens of ze er nu 10 minuten of 120 minuten werk aan hebben.. er is ook weinig over de 'oorzaak' van het euvel bekend.. snelste manier is dus via hun de reparatie laten uitvoeren met inderdaad een jaar garantie.

Een andere tellerunit (ECU) op de kop tikken lijkt me een groter risico, inclusief dat je dan ook nog eens je kilometerstand kwijt bent.

Ik heb de unit voordat ik met Carmo contact op nam wel even open gehad, maar hij bestaat voor het grootste gedeelte uit SMD-onderdelen.. en om nu alles na te lopen, zonder te beschikken over een schema is feitelijk geen beginnen aan..

Kortom, het is even in de buidel tasten, maar dan is ie wel weer in orde.
 
heb vandaag mijn teller ook maar opgestuurd naar die jongens om te onderzoeken.

heb hem zelf uit elkaar gehad en even bekeken maar zag er niet goed uit.
rechtsonder in de hoek zit heel veel oxidatie en het linker knopje van de klok ook met veel roest.

ruik ook een brandlucht dus denk dat ook de processor een klapper heeft gemaakt.

zullen ze dit nog kunnen repareren denken jullie???

zal knaken kosten........
 
heb vandaag mijn teller ook maar opgestuurd naar die jongens om te onderzoeken.

heb hem zelf uit elkaar gehad en even bekeken maar zag er niet goed uit.
rechtsonder in de hoek zit heel veel oxidatie en het linker knopje van de klok ook met veel roest.

ruik ook een brandlucht dus denk dat ook de processor een klapper heeft gemaakt.

zullen ze dit nog kunnen repareren denken jullie???

zal knaken kosten........

Oei.. dat klinkt inderdaad niet goed.. ik heb de mijne ook open gehad voordat ik hem opstuurde, maar die zag er juist erg goed uit van binnen.. leek mij dus meer dat ze een soort 'modificatie' moesten toepassen..

Kan dus best goed zijn dat ze jou een vervangend exemplaar gaan aanbieden.. je kilometerstand klopt dan overigens niet meer, aangezien deze opgeslagen zit in de teller zelf (ECU)
 
zaterdag teller opgestuurd naar Carmo en vandaag diagnose.
reparatie is mogelijk met 1 jaar garantie

dacht als de processor kapot was dat er niets meer mogelijk was dus blijkbaar
werkte deze nog wel.

kost een paar centen (225,- excl.) maar daar heb ik geen nieuwe teller voor.
goedkoopste teller die ik kon vinden was 150,- zonder garantie

krijg hem van de week retour
 
zaterdag teller opgestuurd naar Carmo en vandaag diagnose.
reparatie is mogelijk met 1 jaar garantie

dacht als de processor kapot was dat er niets meer mogelijk was dus blijkbaar
werkte deze nog wel.

kost een paar centen (225,- excl.) maar daar heb ik geen nieuwe teller voor.
goedkoopste teller die ik kon vinden was 150,- zonder garantie

krijg hem van de week retour

Als je hem direct via iDeal betaalt dan kun je hem binnen 2-3 dagen al terug hebben.. ik had hem iig de dag erop al terug.. ik moest 195 Eurie ex afrekenen.. ze schijnen ook 3 tarieven te hanteren voor de verschillende problemen.

Hoe dan ook.. dan doet ie het in ieder geval weer, gemodificeerd en wel.. mét een jaar garantie :]
 
ow. p.s.: ald iemand weet hoe je makkelijk die lampjes kunt vervangen voor een andere kleur in de '00 tellerunit, dan houd ik mij aanbevolen.. ik zou graag wit of blauw willen ipv het (op zich ook wel leuke) amber.
 
Hallo is heb het zelfde probleem met mijn cbr900 uit 1998.
maar bij doet alleen de kilometerteller raar, soms je weg en hij doet het en later valt ie zo weg.
En de volgende keer je weer weg en hij op de nul liggen,en dan rij je een km of tien en bij voorbeeld het weer. Raar toch.
mischien ook iets met de soldeer punten te maken.
Graag fransli
 
Terug
Bovenaan Onderaan