Fireblade startproblemen.....

Tombo

Die hard MF'er
21 aug 2002
578
0
Deurne (Antwerpen)
Volgende probleem. Andere moto aangschaft, ik rij naar huis, val ineens stil op de snelweg. Batterij leeg... Moto naar huisgesleept.

Vervolgens een andere batterij ingestoken, moto start terug, dag daarna naar het werk gereden, naar mijn ouders. Terug naar huis, val ik weer stil. Lege batterij....

Iemand laten langskomen van wegenhulp, heeft moto gestart met startkabels, en heeft me naar huis laten rijden zonder verlichting op te zetten. Er zat nog 12 V op, dus dat moest wel lukken. En volgens hem zat het probleem bij de dynamo of spanningsregelaar. Ik een andere spanningsregelaar gekocht, vervolgens vervangen, batterij terug opgeladen, en ik kon terug rijden. Jippi.

Wil ik deze morgend met de moto een ritje gaan maken, is de batterij leeg. '( '(


Ligt het dan aan de dynamo??? Wie kan mij helpen voor ik nog onnodige kosten ga doen???
 
Motor starten, multimeter op de polen van de accu aansluiten.
Beetje gasgeven tot zo'n 5000 toeren, de spanning moet nu oplopen tot een 14 á 14,5 volt.
Doet ie dat niet........gelijkrichter/spanningsregelaar kapot.
Je kunt de multimeter ook even op de connector van de dynamo hangen terwijl het blok zo'n 2500 toeren draait. Kun je meten per segment wat de opbrengst is.

Stel anders ff een specifieke vraag voor P..H Ritzen, die weet het nog beter :}
 
Motor starten, multimeter op de polen van de accu aansluiten.
Beetje gasgeven tot zo'n 5000 toeren, de spanning moet nu oplopen tot een 14 á 14,5 volt.
Doet ie dat niet........gelijkrichter/spanningsregelaar kapot.
Je kunt de multimeter ook even op de connector van de dynamo hangen terwijl het blok zo'n 2500 toeren draait. Kun je meten per segment wat de opbrengst is.

Stel anders ff een specifieke vraag voor P..H Ritzen, die weet het nog beter :}

Hoeveel zou die op de dynamo moeten geven?
 
Terug
Bovenaan Onderaan