Fireblade Tellerunit op een VFR800 - snelheid werkt niet..

N!els

Die hard MF'er
19 jan 2006
348
0
Jisp N-H
Ik ben bezig met een project fiets, met als basis een VFR800FI uit 2000.

Nu heb ik een tellerunit van een Fireblade uit 2004/2005 en wil deze aansluiten op de VFR.
Alles werkt nu, op de snelheidsmeter na.
Weet iemand hoe ik deze werkend kan krijgen?
Alles zit aangesloten en heb hiervoor de wiring diagrams van beide motoren gebruikt.

Wat wel een dingetje is, is dat de opnemer van de VFR een draaient wieltje heeft en die van de Fireblade heeft dat niet.

Heeft iemand hier een idee over wat ik kan proberen, of doen zodat de tellerunit het juiste signaal krijgt.

Of zou dit niet moeten uitmaken?

Alvast vriendelijk bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Opnemer ook overzetten is het meest voor de hand liggende.

Kan dat niet dan moet je dus uitvogelen wat voor signaal de opnemer van de fireblade geeft en wat de opnemer van de VFR geeft.
 
Bedankt voor de reacties!

Ja om de opnemer over te zetten had ik ook aan gedacht, alleen zit die van de VFR op het voortandwiel en van de Blade op het carter.

Wat betreft het signaal dat de opnemer geeft, om daar naar te kijken is een goeie!

Ik zat ook te denken aan het volgende:

Mijn VFR heeft een analoge snelheidsmeter en de fireblade een digitale, hier zit dus verschil in het signaal dat hij krijgt van de opnemer.

VFR van 2002 tot en met 2009 heeft wel een digitale snelheidsmeter en die zit ook op het tandwiel zoals op mijn VFR van 2000.

Zal dit betekenen dat die vanaf 2002 een ander signaal geeft dan de mijne?
Anders zou ik daar naar kunnen gaan kijken!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties!

Ja om de opnemer over te zetten had ik ook aan gedacht, alleen zit die van de VFR op het voortandwiel en van de Blade op het carter.

Wat betreft het signaal dat de opnemer geeft, om daar naar te kijken is een goeie!

Ik zat ook te denken aan het volgende:

Mijn VFR heeft een analoge snelheidsmeter en de fireblade een digitale, hier zit dus verschil in het signaal dat hij krijgt van de opnemer.

VFR van 2002 tot en met 2009 heeft wel een digitale snelheidsmeter en die zit ook op het tandwiel zoals op mijn VFR van 2000.

Zal dit betekenen dat die vanaf 2002 een ander signaal geeft dan de mijne?
Anders zou ik daar naar kunnen gaan kijken!
Ben bang dat het een verloren zaak is. Er zijn wel omvormers te krijgen als je digitaal signaal van t voorwiel komt maar niet vanaf t blok.
 
Je zou kunnen kijken of je een >2002 VFR opnemer op je blok kunt klussen om zo een digitaal signaal te krijgen. Maar dan heb je nog een soort omvormer nodig of heel erg veel geluk dat het signaal hetzelfde is en dan ook nog de goede snelheid op je meter toont.
 
Opzich is dat niet zo een probleem, dan kan er een speedohealer tussen, dat moet zoeizo al gaan gebeuren want heb al een veranderde kettingwiel verhouding.

Als ik eerst maar het juiste signaal krijg zodat ik de teller werkend krijg.

Weet iemand hoe je kan kijken wat voor signaal er gegeven word?
Heb gezien dat je een actief signaal en een passief signaal hebt, wie zou mij hier meer over kunnen vertellen?
 
Opzich is dat niet zo een probleem, dan kan er een speedohealer tussen, dat moet zoeizo al gaan gebeuren want heb al een veranderde kettingwiel verhouding.

Als ik eerst maar het juiste signaal krijg zodat ik de teller werkend krijg.

Weet iemand hoe je kan kijken wat voor signaal er gegeven word?
Heb gezien dat je een actief signaal en een passief signaal hebt, wie zou mij hier meer over kunnen vertellen?
Als het goed is geeft de VFR sensor een X aantal pulsen per omwenteling op de roze draad.
Stukje uit het handboek:
15xvpqq.jpg
 
Ik heb een opnemer van de VFR 2002/2009 erop gezet en heb nu een werkend signaal, dus daar ben ik blij mee *O*

Alleen heb ik nu nog een probleem met me tripmeter/odometer.

Op zowel trip A, trip B en ODO staan geen cijfers maar streepjes. -------

Van beide de elektrische schema's erbij gehad en aangesloten maar hij laat dus niet zien wat de km stand is van de teller.

Zie ik iets over het hoofd?
 
Laatst bewerkt:
Is er nog ergens een constante +12V aansluiting nodig misschien?
Zit er ook een klokje in en blijft die wel de ingestelde tijd vasthouden als je contact uit en aan zet?
 
Is er nog ergens een constante +12V aansluiting nodig misschien?
Zit er ook een klokje in en blijft die wel de ingestelde tijd vasthouden als je contact uit en aan zet?

Dit zou ik even moeten gaan uitzoeken, alle orginele draden zijn met elkaar verbonden, zou zo niet weten waar ik dat bij moet gaan zetten.
Opzich klinkt wat je zegt niet onlogisch, hij mist nog wrgens iets.

Heb ook al zitten denken of het mischien een massa probleem kan zijn.
Maar de min (-) van de teller staat aangesloten op de min (-) van de VFR
 
Volgorde van aansluiten misschien. Wellicht zit je in een onderhoudsmodus. Druk ook eens op de knopjes.

Het is 1 stekker die je in de dash klikt, weet niet of ik een andere volgorde kan aanhouden.

Zit niet in een bepaalde modus, knopjes werken en kan me schakellamp instellen op toerental en me tijd instellen etc
 
Het is 1 stekker die je in de dash klikt, weet niet of ik een andere volgorde kan aanhouden.

Zit niet in een bepaalde modus, knopjes werken en kan me schakellamp instellen op toerental en me tijd instellen etc

Hoeveel 12V aansluitingen zitten op de stekker? Kan me voorstellen dat de dash altijd aangesloten is op de accu met een 12Volt aansluiting en een andere pas als je het contact aanzet.
 
Ik denk toch dat het een of andere weergave van een fout is.
Mogelijk is er een controle in het signaal van de toerenteller / snelheidsopnemer?

Heb je al een stukje gereden en zag je toen een juiste weergave van je actuele snelheid en de toerentallen?

Ook al een WPH erop nageslagen of deze - - - indicatie iets betekent?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk toch dat het een of andere weergave van een fout is.
Mogelijk is er een controle in het signaal van de toerenteller / snelheidsopnemer?

Heb je al een stukje gereden en zag je toen een juiste weergave van je actuele snelheid en de toerentallen?

Ook al een WPH erop nageslagen of deze - - - indicatie iets betekent?

Hoi Damted, wat bedoel je precies met een controle in het signaal?

Ik heb er nog niet mee gereden, maar de toerentallen kloppen.
De snelheid werkt en loopt als ik hem op de boormachine zet mooi op, ook blijft hij mooi synchroon lopen met het toerental van de boormachine.
De snelheid is geen werkelijk snelheid, hij wijkt af maar dit wil ik verhelpen met een speedohealer.

Ik heb van beide motoren de WPH maar er staat niks in over deze ‘storing’
 
Het HISS signaal is toch iets van een startonderbreker?
Is duidelijk wat voor signaal dat is en moet dat aanwezig zijn ?

Controle in het signaal zou kunnen zijn dat hij kijkt of er positieve of negatieve pulsen binnen moeten komen. Ik roep maar wat hoor?

Je hebt zeker niet de beschikking over de donorfiets om te kijken of die het daar wel goed doet?
Zo ja, dan zou je toch elke aansluiting moeten bekijken met een scoop en multimeter om te zien wat voor mogelijke (stuur) signalen er mogelijk binnen komen.

groetjes, Ted
 
Terug
Bovenaan Onderaan