Fireblade van 2000 190 of 180 achterband

Blade2000

Rookie
12 jun 2002
28
0
Regio Eindhoven
Ik moet mijn achterband gaan vernieuwen, standaard ligt er een 190 achter op. Ik heb horen vertellen dat een 180 beter is. Teminste dat werd mij verteld toen ik nog een Aprilia RSV Mille :] reed. Geldt dit ook voor de Blade ? :? ?

Heeft misschien iemand ervaring met de Contiforce ? :? ?
 
Ik heb weliswaar geen Blade maar een TL. Daar lag ook een 190 achter om de velg. Daar heb ik nu een 180 onder liggen. Hij stuurt gewoon net iets makkelijker. Ik zou persoonlijk voor een 180 gaan.
 
Kheb ook geen bleed, maar een R1. Kheb nu ook een 180er... uhm kweet niet of ut aan de maat van de band ligt, maar sturen doet mijn fiets sinds ik deze bandjes er op heb zitten :9 ( zou ook kunnen dat dat doorsteken van de voorvork van 10 mm invloed heeft gehad :P )
 
Ik heb zelf een Blade van 2000, maar met de standaard 190 bandjes eronder. De fiets stuurt met deze banden ook :9~ . kzou dus niet weten waarom je hier verandering in zou willen aanbrengen :?
 
Op mijn GSXR750 zat een 190, heb ik een 180 gehad en zit nu (stom |( ) weer een 190. Dat wordt in het vervolg weer een 180, want dat vind ik een heel stuk fijner sturen.
 
Contiforce, gewoon lekker goedkoop. De voorband is goed, de achterband is minder. De wangen zijn te zacht voor sterkere motorfietsen zoals de Fireblade. Ik heb een setje onder mijn straat ZX-9R liggen. Als je geen al te hoge verwachting heb van banden zijn ze prima.

190 of 180, meet de exacte breedte van de velg. Als deze echt 6 inch is dan liever een 190, als de maat meer naar 5.5 inch gaat dan een 180.

john
 
Terug
Bovenaan Onderaan