fireblade xenon

francisco

MF'er
8 mei 2011
39
0
sleutelstad
Goeieavond hierzo heb ff een vraagje ben een trotse 09`blade owner en heb van de week dus een mooi dubbel pilot xenon H7 setje aangeschaft. Very easy allemaal plug& play alleen....... nu brandt mn dimlicht en nu is mijn vraag heeft of weet iemand hoe ik mn grootlicht kant ook dimlicht kan krijgen. Enige wat ik weet en kan doen is mijn lamp afstellen en groot licht inschakelen maar de kleur blijft witter doordat het H7 is dus alleen enkele xenon is. Maarja dit is ook niet echt tof voor de mede weggebruikers...
Ik heb ook al het Inet afgezocht maar meeste is in t engels enzo niet al te duidelijk, en hoopte eigenlijk dat iemand hier daar ervaring mee heeft en mij kan vertellen hoe ik dit voor mekaar kan krijgen....

alvast bedankt :}
--------------------------------------------------------------------------------
 
Francisco,

Voor zover mij bekend is bestaan er setjes om je verlichting minder sterk te laten branden dit wordt vaak toegepast om de andere lichtunit, ofwel je grootlicht functie, tegelijk te laten branden met je dimlicht. Maar, dit gaat helaas niet voor xenon! Die lampen zijn namelijk niet "dimbaar".

Kevin
 
Idd, als je een beetje handig bent: xenonprojectoren erin bouwen. Heb je ook een beter lichtbeeld met je xenon, waarmee je niemand gaat verblinden mits goed afgesteld. :Y

Ik heb zelf deze besteld en hoop ze morgen binnen te krijgen, en ga ze waarschijnlijk dan ook dit weekend inbouwen in mn '98 fireblade. Koplampen verhitten, koplampglas loshalen en de projectoren in de reflectoren plaatsen.

Nog verder geen ervaring mee, dus ik ben benieuwd of het ook echt zo makkelijk gaat. :+
 
Idd, als je een beetje handig bent: xenonprojectoren erin bouwen. Heb je ook een beter lichtbeeld met je xenon, waarmee je niemand gaat verblinden mits goed afgesteld. :Y

Ik heb zelf deze besteld en hoop ze morgen binnen te krijgen, en ga ze waarschijnlijk dan ook dit weekend inbouwen in mn '98 fireblade. Koplampen verhitten, koplampglas loshalen en de projectoren in de reflectoren plaatsen.

Nog verder geen ervaring mee, dus ik ben benieuwd of het ook echt zo makkelijk gaat. :+

krijg je dan geen vreemde lichtbundel met het orginele glas er weer voor ?

en zou je een foto willen plaatsen als je klaar bent, of per pm.
 
Laatst bewerkt:
okey bedankt, ja zon module heb ik dus hiervoor gehad inderdaad, van double tronics en daarvoor op mn 600 en andere. Maar wat je al aangeeft en heel duidelijk wordt gemaakt deze kan je niet in combinatie gebruiken met xenon helaas.
Nu de andere mogelijkheid hoe werkt zon projector dan precies want blijft alsnog mijn groot licht branden ipv dimlicht toch...
 
heb dat inderdaad weleens gezien ja koplamp in de oven bakken haha, zou t wel willen doen maar dat is wel beetje laatste oplossing voor mij eerlijk gezegd. Zou het mooiste zijn als ik iets kon doorverbinden m.b.v. scheama of iets of zoals ik hiervoor had zon module...
 
heb dat inderdaad weleens gezien ja koplamp in de oven bakken haha, zou t wel willen doen maar dat is wel beetje laatste oplossing voor mij eerlijk gezegd. Zou het mooiste zijn als ik iets kon doorverbinden m.b.v. scheama of iets of zoals ik hiervoor had zon module...

Je bedoelt een soort dim-module? Dat gaat dus niet bij Xenon. Daarnaast blijft je reflector een probleem.
 
Krijg je dan geen vreemde lichtbundel met het orginele glas er weer voor ?

en zou je een foto willen plaatsen als je klaar bent, of per pm.
Weet ik eerlijk gezegd ook niet. Het koplampglas is helemaal helder bij mij, op 3 strepen over de hele breedte na. (Foto) Als het al zou verblinden, zou het iig minder zijn dan in een reflectorlamp lijkt me, het resultaat zal ik wel plaatsen. :)

..Nu de andere mogelijkheid hoe werkt zon projector dan precies want blijft alsnog mijn groot licht branden ipv dimlicht toch...
De projectoren zijn voorzien van bi-xenon, er zit een shutter tussen de xenonlamp en de lens in die voorkomt dat er xenonlicht boven de 'lijn' uitkomt waar je ze op afstelt.
Zodra je seint of groot licht inschakelt, klapt de shutter weg en kan het xenonlicht recht vooruit schijnen. Het vervangt dus eigenlijk de 2e reflector die jij wilt laten branden, omdat die alleen voor grootlicht geschikt is.

Als je dus 2 projectoren zou installeren, lus je de kabels van het dimlicht door naar de 2e projector, en dan ben je volgens mij wel in overtreding (ik dacht tenminste dat je maar 1x dimlicht mag hebben).

Zo zal het er dan ongeveer uit gaan zien, alleen de angel eyes even wegdenken.

http://www.youtube.com/watch?v=y_0Q5KtRDGc&feature=player_embedded#!
 
Als je dus 2 projectoren zou installeren, lus je de kabels van het dimlicht door naar de 2e projector, en dan ben je volgens mij wel in overtreding (ik dacht tenminste dat je maar 1x dimlicht mag hebben).

Nee. Je mag twee brandende koplampen in één behuizing hebben.

Het doorlussen van de bedrading lijkt me een minder goed idee, twee Xenonlampen trekken bij het opstarten even aardig wat stroom.
 
Weet ik eerlijk gezegd ook niet. Het koplampglas is helemaal helder bij mij, op 3 strepen over de hele breedte na. (Foto) Als het al zou verblinden, zou het iig minder zijn dan in een reflectorlamp lijkt me, het resultaat zal ik wel plaatsen. :)De projectoren zijn voorzien van bi-xenon, er zit een shutter tussen de xenonlamp en de lens in die voorkomt dat er xenonlicht boven de 'lijn' uitkomt waar je ze op afstelt.
Zodra je seint of groot licht inschakelt, klapt de shutter weg en kan het xenonlicht recht vooruit schijnen. Het vervangt dus eigenlijk de 2e reflector die jij wilt laten branden, omdat die alleen voor grootlicht geschikt is.

Als je dus 2 projectoren zou installeren, lus je de kabels van het dimlicht door naar de 2e projector, en dan ben je volgens mij wel in overtreding (ik dacht tenminste dat je maar 1x dimlicht mag hebben).

Zo zal het er dan ongeveer uit gaan zien, alleen de angel eyes even wegdenken.

http://www.youtube.com/watch?v=y_0Q5KtRDGc&feature=player_embedded#!

die strepen zitten in de afdekplaat die de koplampunit beschermt tegen steenslag,
ik bedoel die "ribbels"die in het koplampglas zelf zitten.
die geven de lichtbundel een bepaalde richting.
 
die strepen zitten in de afdekplaat die de koplampunit beschermt tegen steenslag,
ik bedoel die "ribbels"die in het koplampglas zelf zitten.
die geven de lichtbundel een bepaalde richting.
Dan denk ik dat je met het 'koplampglas' de chroomkleurige reflectoren bedoeld?
De functie daarvan komt met de plug&play mini projectoren te vervallen, ze worden alleen gebruikt om de projectoren in de lampgaten te monteren. :)

Nee. Je mag twee brandende koplampen in één behuizing hebben.

Het doorlussen van de bedrading lijkt me een minder goed idee, twee Xenonlampen trekken bij het opstarten even aardig wat stroom.
Top, dat wist ik nieteens. Verklaart ook waarom er bij mij 2x dimlicht brandt met de originele bekabeling. Dacht dat het kwam doordat het een import motor was. :+

Diezelfde site levert trouwens ook aparte draadbomen om ze direct via de accu te voeden, dan hoeft alleen het signaal van de originele bekabeling te komen neem ik aan.
 
okey okey, ingewikkeld wel weer allemaal zie wel af en toe andere bikes met dubbele xenon en zelfde sterkte op een of andere manier of t licht aan mijn ogen hahaha, vraag me dan echt nu af hoe hun dat flikken eigenlijk eerst viel het me niet op bij mezelf tot ik savonds echt ff goed ging kijken, en als ik nou H4 monteer in mijn grootlicht kant maakt dat verschil?

Want kijk dat het groot licht schijnt is niet het probleem heb namelijk al een engelse kap erin aan de andere kant maar de kleur is veel witter en sterker maar wel naar benden gericht alleen nu wil ik dus de zelfde kleur hebben en aangezien H4 bixenon is dus met grootlicht ook xenon zou dit dan wel overeenkomen en of mogeljk....
 
Ik heb eerlijkheidshalve geen idee hoe het bij dit pilot setje gaat, maar vorige week dit setje ingebouwd bij de FJR (model 2007).
Een van de twee orginele stekkers wordt gebruikt als signaal draad (dim/groot licht en aan/uit) die de relay aanstuurt die de bi-xenon set weer "regelt". Stroom komt rechtstreeks van de accu en er zijn twee ballasten en starters, een voor elke lamp.
Maar dit is wel een H4 setje en geen H7 set. De H7 zijn toch enkele lampen? dan denk ik dat je een probleem hebt, of je moet de hele koplamp unit verbouwen.
 
Laatst bewerkt:
Dan denk ik dat je met het 'koplampglas' de chroomkleurige reflectoren bedoeld?
De functie daarvan komt met de plug&play mini projectoren te vervallen, ze worden alleen gebruikt om de projectoren in de lampgaten te monteren. :)Top, dat wist ik nieteens. Verklaart ook waarom er bij mij 2x dimlicht brandt met de originele bekabeling. Dacht dat het kwam doordat het een import motor was. :+

Diezelfde site levert trouwens ook aparte draadbomen om ze direct via de accu te voeden, dan hoeft alleen het signaal van de originele bekabeling te komen neem ik aan.


een koplampglas is een koplampglas, dat is iets anders dan je reflectoren.
oudere koplampen hadden allerhande ribbels in het glas om de lichtbundel de juiste richting op te sturen.[ naar rechts op het vaste land, naar links in engeland]
ik vraag me af of je dus in de oudere motoren die units kunt gebruiken.
het lichtbeeld wordt n.l. verstrooit door die ribbels.
beter kan ik het niet uitleggen.


anders heb ik daar ook wel oren naar.
 
Laatst bewerkt:
...een koplampglas is een koplampglas, dat is iets anders dan je reflectoren.
oudere koplampen hadden allerhande ribbels in het glas om de lichtbundel de juiste richting op te sturen.....
Oké, dan hebben we het in ieder geval over hetzelfde. Ik heb het nu ingebouwd en een paar foto's erbij gezet, maar als je nog specifieke vragen hebt dan stuur maar een PB. :)

Ik ben druk geweest dit weekend, dus zoals beloofd nog een paar (telefoon)foto's van het eindresultaat. Morimoto H1 mini bi-xenon projectoren met 4300K xenon in een '98 SC33 900RR.

Van:
IMAG0715_zpsc70d040d.jpg

Naar:
IMAG0750_zps426b1c58.jpg

IMAG0739_zps41feaba5.jpg

IMAG0746_zps43985b2a.jpg

IMAG0749_zps3156a0ea.jpg

Het lichtbeeld lijkt hier scheef maar is wel horizontaal, ik heb bij de stalling geen achterbok staan dus zat ik zelf op de motor om hem rechtop te houden. ;)
IMAG0745_zps7641ccbf.jpg

En een close-up van de cut-off, die paar strepen in het koplampglas lijken het niet echt te beïnvloeden.
IMAG0747_zpsd84c5291.jpg


Met een heteluchtpistool heb ik het koplampglas van de unit zelf gescheiden. Inbouw vd projector wijst zichzelf, en met de 2 bijgeleverde pasringen komt de projector mooi horizontaal in de koplampunit te liggen.

Het meeste werk zat hem in het plaatsen van de xenonballasten (ik wilde ze zodanig plaatsen dat ze niet los hoeven wanneer ik de kappen verwijder), en de bekabeling. Er wordt een kabelboom bijgeleverd, die verbindt de xenon direct met de accu, en heeft alleen een signaal nodig van de originele bekabeling. Helaas is dit allemaal voorbereid voor auto's en niet voor motoren, waardoor ik een hoop heb moeten verlengen, waar weer veel tijd in ging zitten.

Je kan je ze met de bijgeleverde stekkers ook direct op de originele bekabeling aansturen en voeden maar dat zag ik zelf niet zo zitten, vandaar dat ik de andere kabelboom heb aangepast.

Voor de afstelling rij ik vd week wel even bij een motorzaak langs. Ik denk dat hij iets hoger mag worden afgesteld, maar voor hetzelfde geld lijkt dat zo omdat je er nu extra op let. Ik weet niet of ik het front echt mooier kan noemen dan met de standaard halogeenverlichting, maar het verschil in licht is echt enorm. Ik zou zelf in ieder geval niet zonder willen. :)
 
ik vind het er wel gaaf uitzien met 2 van die bolle ogen achter het glas.
de fiets kijkt nu nog kwaaier dan met de standaard lampen.
in een filmpje die ik tegenkwam via dit topic [van jou?] spoot die kawarijder zijn reflectors zwart, ik weet echter niet of dit bij een fireblade ook mooi zou staan.
 
Ja opzich heeft het wel wat zo, ik begin er al een beetje aan te wennen. Misstaan doet het iig niet, en dit is de enige juiste manier voor mij om er xenon in te zetten. :)
De reflectoren zijn bij deze blade trouwens van aluminium ipv gespoten plastic (zoals je het vaak ziet), ze zitten er echt goed stevig in gemonteerd zonder dat ze mee gaan trillen.

Dat filmpje wat jij bedoelt staat idd op de verkoopsite die ik door had gelinkt, ik heb het overwogen maar ben bang dat de projectoren dan zo 'klein' ogen in zo'n grote donkere unit. Bovendien kan het eventueel nog later een keer gedaan worden.
Welk type blade rij jij zelf?
 
Ja opzich heeft het wel wat zo, ik begin er al een beetje aan te wennen. Misstaan doet het iig niet, en dit is de enige juiste manier voor mij om er xenon in te zetten. :)
De reflectoren zijn bij deze blade trouwens van aluminium ipv gespoten plastic (zoals je het vaak ziet), ze zitten er echt goed stevig in gemonteerd zonder dat ze mee gaan trillen.

Dat filmpje wat jij bedoelt staat idd op de verkoopsite die ik door had gelinkt, ik heb het overwogen maar ben bang dat de projectoren dan zo 'klein' ogen in zo'n grote donkere unit. Bovendien kan het eventueel nog later een keer gedaan worden.
Welk type blade rij jij zelf?

ik rijd een ouder type blade, de sc 28, van 93 met de ronde koplampen zonder die beschermplaat ervoor.
 
Wel goed gelukt man ziet er goed uit en heeft
Nog nut ook.
Mijn vraag is alleen welke lampen zitten er in die projectoren?
Ben overal aan het kijken maar ben erachter dat een h7 lamp niey in
Zo n projector gaat omdat deze te lang is ofzo.
Wil het wel graag doen maarja als nieuwe lampen moet halen en de projectors hou
Ik t wel voor gezien denk k....
 
Ik kan niks met die h7 lampen ben ik achter maaja wist ik veel.
Zijn geen bi xenon naja een kant is dus groot licht ipv gedimd xenon.
En ze passen niet in projectoren weer lekker dit, zielen die een goeie oplossing hebben zonder te veel
Moeite en kosten graag! Wil best dingen ombouwen zoals projectoren enzo maar moet ik wel weten of het werkt. Heb gelezen dat er wel h7 halogeen projectoren zijn maar werkt dit met xenon. Of mijn eerste vraag hoe krijg ik mn dimlichten hetzelfde met xenon oP mn blade?
Wat een gedoe weer man! Houdt me wel van de straat maar dat is t m juist!
 
Bij mij zitten er h1 xenonlampen in (4300K), de projectoren zijn de morimoto mini h1 bi-xenons. Verschil tussen de h1 en h7 is volgens mij de voet vd lamp die bij h7 groter is, dat gaat dus niet passen in de h1 projectoren.

De mini H1 bi-xenon projectors zijn €79,95. Als het goed is kan je gewoon de ballasten blijven gebruiken van je h7 xenon, en hoef je alleen h1 xenonlampen te kopen als je voor de mini xenon projectoren zou gaan. Kost op diezelfde site €29,95 extra, of dat teveel is mag je zelf uitmaken. ;)

Ik zou even contact opnemen met de eigenaar van die site en je situatie uitleggen, dan kan je altijd nog beslissen wat je gaat doen. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan