Fireblade

Gasterix

Die hard MF'er
10 jan 2002
645
39
Deventer
Twitter
Hi speedfreaks,

ben van plan om een 2001 Fireblade aan te schaffen. Rij momenteel op een \'93 CBR600. Ga regelmatig met mijn vriendin achterop naar Ardennnen, Eifel etc. Op de 600 heb ik haar (bijna...) nooit horen klagen over de oncomfortable zithouding. Aangezien ik niet samen met haar een proefrit kan maken is mijn vraag: is de zithouding voor de duo op een 2001 fireblade een beetje te vergelijken met die van de 600? Of is het echt effe een stukkie minder comfort?

Ben benieuwd...
 
Zal toch wel een héél stuk minder comfortabel zijn. CBR600 heeft nog een vrij dik zadel, ook het duo gedeelte. Een Fireblade heeft toch maar een plankje met een beetje mousse over, zoals alle supersports.
Persoonlijk vind ik een supersport niet geschikt om met zijn tweeën op te zitten.
 
Zal toch wel een héél stuk minder comfortabel zijn. CBR600 heeft nog een vrij dik zadel, ook het duo gedeelte. Een Fireblade heeft toch maar een plankje met een beetje mousse over, zoals alle supersports.
Persoonlijk vind ik een supersport niet geschikt om met zijn tweeën op te zitten.


Maar de duo zit wel hoger, en kan beter meekijken. Da\'s vaan wel relaxter. Kweet dat mijn vriendin liever op mijn zx7r zat dan op mijn zzr1100....
 
Maar de duo zit wel hoger, en kan beter meekijken. Da\'s vaan wel relaxter. Kweet dat mijn vriendin liever op mijn zx7r zat dan op mijn zzr1100....
Idem hier, vriendin zit liever achter op de ZX7R van een maat dan achter op mijn Bandit.. En dan niet alleen omdat de ZX7R een stukkie mooier is maar vooral omdat ze veel beter kan meekijken.
 
Idem hier, vriendin zit liever achter op de ZX7R van een maat dan achter op mijn Bandit.. En dan niet alleen omdat de ZX7R een stukkie mooier is maar vooral omdat ze veel beter kan meekijken.

Hmm... mooi dat ik die vriend niet meer zou meenemen ;)
 
Op een ZX7 kunnen ze wel veel beter meekijken, maar hebben ze ook veel meer last van de wind...ligt trouwes aan ZX7R, achterop de ZX9R en de R1 heb ik ze nooit horen klagen...
 
Mijn ervaring is dat bij mijn ouwe 95-er blade,
mijn vriendin vondt dat ze te hoog zat waar
door ze bij hard rijden nog al wat wind ving
en daar door nog wel eens liep te nuilen.
Kun je niet wat eerder remmen en moet je nou zo plat door de bocht(doordat ze zo hoog zit moet
je de bochten niet tekrap kan ze nog wel eens
wat raken).
Ach ja wie rijdt er nu het meeste op,
jij of zij.
Kies een motor waar jij,jezelf het lekkerste
op voelt.
 
Mijn ervaring is dat bij mijn ouwe 95-er blade,
mijn vriendin vondt dat ze te hoog zat waar
door ze bij hard rijden nog al wat wind ving
en daar door nog wel eens liep te nuilen.
Kun je niet wat eerder remmen en moet je nou zo plat door de bocht(doordat ze zo hoog zit moet
je de bochten niet tekrap kan ze nog wel eens
wat raken).
Ach ja wie rijdt er nu het meeste op,
jij of zij.
Kies een motor waar jij,jezelf het lekkerste
op voelt.

Als je veel samen rijdt, is het zeker belangrijk dat je daarover nadenkt. Anders krijg je ruzie, geen s*x meer, en dan rijdt je je zelf uiteindelijk van liefdes verdriet dood *D *D *D

Ik denk dat je best rond gaat komen op een vuurblaadje!
 
Ik ben een paar jaar geleden achterop een Fireblade naar Oostenrijk geweest. Omdat je vrij hoog zit en best ver naar voren moet buigen om een beetje fatsoenlijk te zitten krijg je dus echt wel pijn in je rug, polsen, knieën. Maar ik heb het ook overleefd dus...
 
Het grote verschil is dat een Fireblade een echte supersport is met de daarbij horende zitpositie, de CBR600 daarentegen is wat meer op sportief toeren gericht en dus zit je veel meer ontspannen op de cbr600.
Als ik jouw was zou ik haar toch achterop meenemen voor je tot de koop overgaat!
 
Als je twee in een wil hebben kan je het beste een ZX-9R kopen.
Duo zit iets hoger, niet erg extreem met knieen gebogen, er zijn handgrepen makkelijk bij hard remmen en bij afdalingen in de bergen en zitje is redelijk comfortabel.
En je kan sportief met de Kawa rijden vooral als je de achterkant iets omhoog zet 8 mm. Meer grondspeling en hij komt iets meer op zijn neus te staan dus sneller de bocht omgooien.
Alleen jammer dat het een kawasaki is denk aan de grote afschrijving in de toekomst........

Voorheen Kawa-rijdende gR1d
 
Volgens mijn vriendin zou ze echt niet achterop de R1 mee gaan op vakantie.
Wel op me vorige motor, een CBR600.
Ze heeft zelf een CBR900 uit \'95, daar zit ze wel perfect achterop.
Grootste nadeel van R1 is dat zadel iets schuin naar beneden loopt, dus bij veel remmen glijdt ze steeds verder naar voren, waardoor je steeds klem zit en zij steeds weer moet gaan verzitten.
Duo zadel CBR900 \'95 ligt vlak en totaal geen probleem.
Achterop R1 800 km naar huis (wiellager CBR stuk)over snelweg gaf ook weinig problemen omdat je dan niet veel remt en optrekt, niet zoals over 80 km wegen.
Let ook op afstand zadel en duo steunen, heb er meer horen klagen over feit dat ze benen niet kwijt kunnen dan over positie zadel.

Mijn vriendin is redelijk klein,1.69, wordt natuurlijk wel een ander verhaal als ze 1.85 is.

Waarom kan ze niet mee met proefrit, heb ik wel gedaan toen zij nog niet reed, en gewoon een rit van een uur, anders weet je nog niets, als je het vraagt en uitlegt geen probleem is mijn ervaring, bij meerdere zaken. Zij kon zelfs een helm te leen krijgen.
 
Nou, ook ik heb vroeger verschillende CBR 600 gehsd. Daarna een Blade gekocht, en mijn vrouwtje heb ik nooit horen klagen. Ook achterop de R1 is ze tot 600 km per dag erg gelukkig :]

Dus.....
 
Welkom Paul op dit forum :] .....,er gebeurt hier meer dan op de r1 site maar die houden wij voor ons zelf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan