FireStorm op MP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren naar de gele VTR Firestorm van MP wezen kijken. Kwamen we erachter dat het ruitje vol met krassen zat (schoongemaakt met een schuurspons). Tevens zat de topkuip ook vol met krassen (ook schoongemaakt met een schuursponsje). Kontje had een tik gehad.
Toen Boomknuffelaar de motor startte.....WAUW WAT EEN LEKKER GELUID!
Nadat hij erop gereden had bleek dat de remmen niet zo functioneerden als het zou moeten. Tevens ging het schakelen ook niet zoals het hoorde.

Eindconclusie:
5 uur voor de katsekut gereden, en geen motor.

Was blij dat ik Boomknuffelaar bij me had, want anders had de motor allang en breed op het erf gestaan.

Maar goed ik geef niet op en ga lekker verder op zoek naar een mooie en goede gele VTR Firestorm.
 
Thanks for the update. Het wantrouwen is in deze juist gebleken. Beter verder zoeken, dan een miskoop. Succes! En laat de rest maar lullen ;)
 
Gisteren naar de gele VTR Firestorm van MP wezen kijken. Kwamen we erachter dat het ruitje vol met krassen zat (schoongemaakt met een schuurspons). Tevens zat de topkuip ook vol met krassen (ook schoongemaakt met een schuursponsje). Kontje had een tik gehad.
Toen Boomknuffelaar de motor startte.....WAUW WAT EEN LEKKER GELUID!
Nadat hij erop gereden had bleek dat de remmen niet zo functioneerden als het zou moeten. Tevens ging het schakelen ook niet zoals het hoorde.

Eindconclusie:
5 uur voor de katsekut gereden, en geen motor.

Was blij dat ik Boomknuffelaar bij me had, want anders had de motor allang en breed op het erf gestaan.

Maar goed ik geef niet op en ga lekker verder op zoek naar een mooie en goede gele VTR Firestorm.

Die krassen zijn wel jammer. Kwestie van een domme poetser!

Verder beetje vaag: Remmen die niet goed functioneren? Tja, remblokjes kunnen slijten... En schakelen ging niet zoals het hoort? In de zin van??? Als het er op neer kwam dat je best ff moet 'schoppen' om hem door te schakelen, dan is dat niets bijzonders, vrij normaal eigenlijk.

Als je nog tips en/of advies nodig hebt over de VTR, dan kan je Hier in het VTR topic terecht
 
voor alle zeikerds die vallen over het feit dat ik alle motoren op MP schadehokken vind:

leer in jezusnaam lezen!
herhaaldelijk aangegeven dat de meeste moto's schadehokken zijn...de meeste...

wat betreft de eikel die zei dat ik moet doen wat ik het beste doe: bomen knuffelen
inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht.

bekijk het maar.
 
voor alle zeikerds die vallen over het feit dat ik alle motoren op MP schadehokken vind:

leer in jezusnaam lezen!
herhaaldelijk aangegeven dat de meeste moto's schadehokken zijn...de meeste...

wat betreft de eikel die zei dat ik moet doen wat ik het beste doe: bomen knuffelen
inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht.

bekijk het maar.

O-) Amen.

Ghehehe tsjaa, een eikel valt niet ver van de boom dus wellicht zocht die contact met je en wilde die geknuffeld worden *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
@meeuw
ik gun je de titel boomknuffelaar wel...ik hoop voor je dat je dan nog bijdehand praat hebt.
 
herhaaldelijk aangegeven dat de meeste moto's schadehokken zijn...de meeste...

Leer zelf ook ietsje beter lezen. Volgens mij staan er genoeg reacties dat ze het onzin vinden dat "de meeste" motoren op MP "schadehokken" zijn. O-)


Maar als je de lat maar hoog genoeg legt heb je gelijk hoor. :Y
Want 'de meeste motoren'-punt zijn dan schadehokken of waar wel iets mis mee is.
 
ik snap de TS wel.

ik heb hetzelfde met vrouwen.

de meeste vrouwen van 14 jaar en ouder zijn hoeren met gebreken die flink afgeragd zijn door de vorige eigenaar.
ik haal mijn vrouw dan altijd nieuw uit het ziekenhuis en dan ff 16 jaar wachten totdat ze volgroeid is. kost wat moeite maar heb je zekerheid :P

anders moet je een motor kopen in dld bij een dealer of particulier. daar hebben ze verplichte keuring elk jaar en zijn ze altijd heel zuinig op hun motorische zaken.
 
ik snap de TS wel.

ik heb hetzelfde met vrouwen.

de meeste vrouwen van 14 jaar en ouder zijn hoeren met gebreken die flink afgeragd zijn door de vorige eigenaar.
ik haal mijn vrouw dan altijd nieuw uit het ziekenhuis en dan ff 16 jaar wachten totdat ze volgroeid is. kost wat moeite maar heb je zekerheid :P

anders moet je een motor kopen in dld bij een dealer of particulier. daar hebben ze verplichte keuring elk jaar en zijn ze altijd heel zuinig op hun motorische zaken.
_O- _O-
 
ik snap de TS wel.

anders moet je een motor kopen in dld bij een dealer of particulier. daar hebben ze verplichte keuring elk jaar en zijn ze altijd heel zuinig op hun motorische zaken.

Precies:
f892_24.JPG

of deze
a5a7_24.JPG


Niks mis mee, toch? Eerlijke, zuinig mensen die duitsers. Deze zijn van een oud vrouwtje geweest... :+
 
Laatst bewerkt:
ik snap de TS wel.

ik heb hetzelfde met vrouwen.

de meeste vrouwen van 14 jaar en ouder zijn hoeren met gebreken die flink afgeragd zijn door de vorige eigenaar.
ik haal mijn vrouw dan altijd nieuw uit het ziekenhuis en dan ff 16 jaar wachten totdat ze volgroeid is. kost wat moeite maar heb je zekerheid :P

anders moet je een motor kopen in dld bij een dealer of particulier. daar hebben ze verplichte keuring elk jaar en zijn ze altijd heel zuinig op hun motorische zaken.
whoehahahahaha _O-
 
mijn visie is dat je met de huidige prijzen de lat ook wel hoog mag leggen!
je betaalt een aardig bedrag voor een moto, dan wil ik ook dattie goed is!!

Daar heb je wel een punt. :Y
Lijkt wel alsof iedereen denkt dat zijn/haar gebruikte motor een gouden randje heeft. :X

Lijkt wel dat alleen het allernieuwste model ietsje extra kost & dat daarna het afschrijven niet meer hoeft. :W
 
Hee boomknuffelaar ik denk niet dat het zo zeer aan MP ligt, je zult gewoon iedere motor individueel moeten bekijken, proefrijden zegt wel alles denk ik, dit in gesprek met de verkoper/ eigenaar. Misschien wat meer in de buurt blijven, je staat er van te kijken hoeveel er vaak nog van de prijs af kan. Ik ging zelf na heel erg lang zoeken op mp kijken na een vf750f. Nadat ik uitgebreid op dit forum had bekeken wat de zwaktes van deze motor zijn, en wat de dingen zijn waar ik op moest letten. Toen ik er een gevonden had, nog een stuk of wat gedetaileerde foto's gevraagd van kappen, banden, ketting tandwielen etc. Toen eerst eens eventjes gebeld, toen gaan kijken samen met iemand die er veel verstand van heeft. De vraagprijs was 900 euro, ik heb hem voor 600 mee gekregen, das dus ff 40% van de vraagprijs af.

Je hebt gewoon snel door na een gesprekje met wat voor een motorrijder je te maken hebt. In mijn geval was het echt een vf750f fan, handboeken erbij die goed vettig waren van het sleutelen. Alle onderhoud aantoonbaar met rekeningen bewaard en dergelijke.

Dus ik zou zeggen geef de moed op MP niet op, maar verdiep je goed in het gene wat je wilt kopen.

Op een paar kleine puntjes na (nieuwe radiateurdop, ketting spannen) ben ik na 3000 km rijden nog steeds verkikkerd op mijn eerste motor.

eerstemotor.jpg
 
voor alle zeikerds die vallen over het feit dat ik alle motoren op MP schadehokken vind:

leer in jezusnaam lezen!
herhaaldelijk aangegeven dat de meeste moto's schadehokken zijn...de meeste...

wat betreft de eikel die zei dat ik moet doen wat ik het beste doe: bomen knuffelen
inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht.

bekijk het maar.

Tja, als je jezelf boomknuffelaar noemt, dan kan je daar natuurlijk een reactie op verwachten. Ik vind zo'n naam ook wel van een zekere zelfsport getuigen en had dus ook niet verwacht dat je zo negatief zou reageren op iemand die daar een opmerking over maakt...

Er zijn overigens ook mensen die met bomen praten...
2007091100406.jpg
 
Jammer dat het niets is geworden met de VTR. Je moet het blijkbaar net treffen met zoiets.
Ik heb mijn VTR (bj 1997) in 2004 ook via MP gekocht. Hij had net 12000km op de teller staan en was al eens van eigenaar gewisseld. Inmiddels staat de teller op 44000 probleemloze km's.
Het kan dus wel..gewoon even doorzoeken lijkt me.

Succes met de zoektocht!
 
Jammer dat het niets is geworden met de VTR. Je moet het blijkbaar net treffen met zoiets.
Ik heb mijn VTR (bj 1997) in 2004 ook via MP gekocht. Hij had net 12000km op de teller staan en was al eens van eigenaar gewisseld. Inmiddels staat de teller op 44000 probleemloze km's.
Het kan dus wel..gewoon even doorzoeken lijkt me.

Succes met de zoektocht!

Is waarschijnlijk een schadehok (wat dat dan ook is).
 
wes eerlijk: de !!meeste!! motoren op MP zijn schadehokken of er is wel iets anders mee.

het is gewoon een feit..kan er ook niets aan doen!!


:? ????????????????????????????? :?

IK heb ooit een bromscooter nieuw gekocht, das dan ook de enige.

Verder:

2 antieke bromfietsen
8 bromscooters
3 motorscooters
2 motoren
1 auto

Via Marktplaats gekocht. Kwestie van goed opletten als je gaat kijken en rijden en de boekjes, indien aanwezig, bekijken. Geen probleem als die er niet bij zijn, maar dan moet wel de prijs ernaar zijn. Overigens is het bij alle voertuigen goed gegaan, op één motorscooter na. Mij hoor je niet klagen :]
 
Zeg Boomknuf, vind het wel flauw hoor om nou die VTR af te kraken om maar gelijk te krijgen... :)

Ik zou trouwens nooit iemand meenemen die zegt dat de meeste motoren op MP schadehokken zijn. Die heeft duidelijk geen verstand van motoren, of is elke touch with reality kwijt.

motoren die 100% zijn, zijn nieuw namelijk
 
@Flagg:
na 12 jaar rijden w.o. Firestorm, SP-1 en de SP-2, genoeg technische knwohow én jaren als moto-instructeur heb ik inderdaad totaal geen verstand van motoren...en realistisch ben ik inderdaad ook niet...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan