firewall-instellingen gp500 multiplayer

Yuri

MF veteraan
25 sep 2001
1.803
1
Zijn er meer mensen die gp500 draaien achter een firewall? Bij mij levert dat nogal wat problemen op (directplay schijnt niet door mn firewall te kunnen). :(
Ik draai trouwens IPCHAINS (linux).

Alvast bedankt. :)
 
de oplossing: UIT die firewall en rechtstreeks connecten.. geen routershit en geen firewall dus
 
WinXP sharing werkt ook niet, heb ik gisteren al geprobeerd.
Tja dan moet ik toch maar gaan dualbooten.
Wat draait het soepelste GP500, WINME of WIN98 ?
Iemand nog een tip hoe ik het makkelijkste zonder gezeik een ander OS naast XP kan zetten, zonder de formateren.
Wie helpt me op weg :P
 
Laatst bewerkt:
Win98 ofcourse, da\'s nog altijd het beste OS voor gaming. Ik draai zelf ook een dualbootje tussen XP en 98 (voor games dus).
Want 98 is :r !
 
Ow JW heeft zn post ge-edit zie ik.

Uhm, je bent het beste af met partities, dus het indelen van je harddisk in stukken.

Ben je een beetje op de hoogte op dat gebied? :)
 
Ow JW heeft zn post ge-edit zie ik.

Uhm, je bent het beste af met partities, dus het indelen van je harddisk in stukken.

Ben je een beetje op de hoogte op dat gebied? :)

Ja ik ben wel op de hoogte van dat gebied. :P
Ik wil gewoon ff zekerweten dat ik het goed doe.
Ik installeer win98 gewoon op de 2de schijf (f:\\ bij mij).
En dan alleen maar boot.ini aanpassen?
 
Laatst bewerkt:
Het gemakkelijkste was geweest als je 98SE er al op had staan en daarna dus pas XP er op zet.
Trouwens ik ben het niet met mijn naamgenoot eens dat 98SE beter is voor games... Ik draai ME en bevalt ERG goed.

ps mijn naam schrijf je JOERI ipv YURI }) *D
 
Eheh.. *zucht* |(

Je kunt wel zuchten maar Poohbeer heeft wel gelijk. De vuurmuur moet uit... anders kan je niet GP500 online spelen. Alleen via SyGate wil ie nog wel connecten maar dan crasht ie na elke race. Jaha ik weet dat SyGate geen firewall is... Trouwens der zitten hier de nodige \"tweakers\" dus...
 
BertV en ik zijn sinds kort ex-Tweakers. :P

Win Me = hier Win Meer Ellende, geef dan maar 98SE.

Ik heb dus ook 98 en XP hier draaien in dualboot, je kunt idd het beste eerst 98 installeren en daarna XP, XP ziet zelf het andere OS en maakt een bootmenu aan.
 
BertV en ik zijn sinds kort ex-Tweakers. :P

Win Me = hier Win Meer Ellende, geef dan maar 98SE.

Ik heb dus ook 98 en XP hier draaien in dualboot, je kunt idd het beste eerst 98 installeren en daarna XP, XP ziet zelf het andere OS en maakt een bootmenu aan.

Jongens ik snap wel dat jullie, mij gekke Henkie vinden.
Maar ben geen idioot en ook geen nidwit qua pc\'s.
Ik wilde nu alles alvast op een rijtje hebben zodat ik alles vanavond mee naar huis kan nemen en de dualboot kan aanpassen.
Daarom vraag ik het fftjes voor de zekerheid naar bij jullie dat ik niks over het hoofd zie.

Dus behandel me niet als een of andere k*t gebruiker, want daar heb ik een absolute schijthekel aan.
Zit momenteel 2 weken alleen met 250 van die *&&#% gebruikers in ons bedrijf opgesloten :(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf nog niet met ME gewerkt, dus of dat een goed gaming-OS is weet ik niet. :)
De reden dat ik zucht is omdat mijn kabelmodem en server 15 meter van mijn workstation staan.

[berging]->[mijn kamer]
server---->workstation

Dr loopt op dit moment wel een x-wired UTP kabel van mn server naar mn workstation, maar die past dus niet direct in mn kabelmodem. :(

Dat wordt dus de kabel van de modem uit de server halen en doortrekken naar mn workstation. *huil*
 
Als je eerst XP oid installeert en dan 98 heb je een probleem, omdat bij de installatie van 98 je MBR (master boot record) wordt overschreven.

Dat wil dus zeggen dat ie na de installatie van 98 WinXP niet meer ziet. Althans, niet meer als bootable OS. Uitkijken dus. :)
 
Als je eerst XP oid installeert en dan 98 heb je een probleem, omdat bij de installatie van 98 je MBR (master boot record) wordt overschreven.

Dat wil dus zeggen dat ie na de installatie van 98 WinXP niet meer ziet. Althans, niet meer als bootable OS. Uitkijken dus. :)

Kijk dit soort tips moet ik dus hebben, merci Yuri.
Misschien moet ik toch maar win2k, als 2de OS.
Werkt GP500 wel onder win2k?
 
Jongens ik snap wel dat jullie, mij gekke Henkie vinden.
Maar ben geen idioot en ook geen nidwit qua pc\'s.
Ik wilde nu alles alvast op een rijtje hebben zodat ik alles vanavond mee naar huis kan nemen en de dualboot kan aanpassen.
Daarom vraag ik het fftjes voor de zekerheid naar bij jullie dat ik niks over het hoofd zie.

Dus behandel me niet als een of andere k*t gebruiker, want die heb ik hier al 250 rondlopen.
En die ondersteun ik allemaal zelf :(
Hoi Henk, dat gaat niet werken, alleen de boot.ini aanpassen.

98 verneukt je hele bootrecord, in Win2000 was het zo dat je een recoverydisk moest maken, dan 98 installeren, en daarna die recoverydisk erin en daarmee booten, die herstelt dat de multibootconfiguratie.

In XP zal dat ook wel kunnen, een recoverydisk maken.
 
Hoi Henk, dat gaat niet werken, alleen de boot.ini aanpassen.

98 verneukt je hele bootrecord, in Win2000 was het zo dat je een recoverydisk moest maken, dan 98 installeren, en daarna die recoverydisk erin en daarmee booten, die herstelt dat de multibootconfiguratie.

In XP zal dat ook wel kunnen, een recoverydisk maken.

Fuck fuck fuck, was er al weer bang voor.
Hier heb ik dus absoluut geen zin in.
k*t GP500.
Ach anders image maken van XPpartitie dan formateren dan win98 installeren dan XP ernaast zetten en dan image er weer over heen zetten
 
Win2K is qua gaming ongeveer gelijk aan WinXP; het gaat even sucky (gezien het dagelijks gezeik op tweakers.net ;) ).

Ik raad je dus aan om eerst Win98 te installeren, en daarna een 2e OS. Wat je neemt moet je zelf weten, zorg er iig voor dat je _eerst_ Win98 installeert.

Zo goed? ;)
 
Ach anders image maken van XPpartitie dan formateren dan win98 installeren dan XP ernaast zetten en dan image er weer over heen zetten
Dat gaat ook niet werken ben ik bang, Ghost neemt ook je MBR mee, dus als je de image terugzet heb je maar 1 werkend OS, nl. XP. Dan ziet hij 98 niet meer...
 
J.W: kan je met pzrtition magic en dergelijke shit geen multiboot maken? Heb het zelf nog nooit geprobeerd dus ben niet zeker maar zo zou het moeten kunnen,vraag het anders gewoon een keer op got man.. daar weten ze er vaak toch net iets meer van
 
Ok ff de mogelijkheden op een rijtje:

Je kan:

- Je hd formatten, opdelen in partities en op respectievelijk part.1 en part.2 Win98 en een ander OS installeren
- Een nieuwe partitie aanmaken, Win98 en een bootmanager installeren. Die bootmanager zorgt er voor dat je andere OS toch bootable is

Ik raad je optie 1 aan. Is even werk, maar dan heb je ook wat.
 
A) je kan duidelijk merke dat dit een afgeleide is van GoT...compunerdjes :P
B)pak Partition Magic en je bent van de shit af...deel daarmee je MBR opnieuw in...na op je 2e partitie een ghost image terug te hebbe gezet
 
Terug
Bovenaan Onderaan