fj1100

Goed inpakken. kom je een heel eind.
Kuipje van de FJ doet het aardig qua afbuigen van de wind.
Wel opletten: de 1100 en de vroege 1200's hadden een iets smaller en lager kuipje dan die van 89 en later. Mogelijk is dat dan iets minder effectief
 
Belangrijkste veranderingen door de jaren heen:

Fj1100 bijna 1100cc blok, 16" voorwiel met dubbele geventileerde schijven (twee tegen elkaar geplakte schijven zoals een auto) met 2 zuiger remklauwen.
Spiegels op het stuur, en knippers op steeltjes voor.

Eerste type 1200 tot '87 gemaakt
grotere boring, beetje grotere kuip, spiegels en knippers naar kuip verhuisd.

Tweede type 1200 '88-90
17" voorwiel, met grotere geperforeerde schijven en 4 zuiger remklauwen.
Kuip weer iets groter. Uitlaatbochten niet langer dubbelwandig ijzer, maar RVS.

Derde type Fj '91
Kuip nog iets groter, abs te krijgen, einddempers niet langer aan subframe van voetsteunen bevestigd wat trillingen vermindert.

Ik heb gezocht op Marktplaats maar kon die FJ1100 voor 1500 niet vinden

http://koopjes.marktplaats.nl/motoren_en_brommers/motoren_yamaha/23083177.html?

deze wel. die zwarte is een tweede type.
Zit nog originele uitlaat onder, dus ff kijken naar middenpot en binnenkant einddempers. Verders nette prijs alsie nog goed is.
Puntbakje eronder nog aanwezig, ook niet meer altijd zo.

Ken deze fiets niet en weet dus niet of het een goede fiets is.
Op het forum bij ons staan overigens ook een aantal fietsen te koop.
 
de fj 1100 waar ik het over heb staat onder bieden maar, je moet wel fj 1100 in tikken,hij is rood met wit 51000 km richtpr e1500,-
 
Oh ja.. laatste tip: Schrik niet van de resonantiegeluiden in/uit de kuip.... blinken ze in uit..... -O-
heb da met anderre fietsen ook wel gehad ....tip om in dat geval te proberen is alles los halen en waar mogenlijk dun vilt tussen doen of pakkings matriaal en dan weer monteren
heeft mij van een hoop ergenis verlost
 
Oh ja.. laatste tip: Schrik niet van de resonantiegeluiden in/uit de kuip.... blinken ze in uit..... -O-
Idd,zijn eigenlijk zeer geschikte fietsen voor vrouwen,lijkt soms wel een rijdende vibrator bij sommige toerentallen,als ik een vriendin zou hebben denk ik dat ze heel gelukkig achterop zou zitten :+
 
ik heb hem!! fj1100 is van een poetser geweest 2de versnelling slaat er niet uit, het lijkt wel of de 2de versnelling inderdaad bij 5000tpm iets overslaat bij volgas maar in deze staat kon ik hem echt niet laten staan, hij ziet er echtals nieuw uit, ik kom net uit de omgeving drenthe, waar hij stond 175km gereden naar zwanenburg, rijdt perfect,nog bedank voor alle in formatie.

groetjes, Dennis :) :}
 
ik heb hem!! fj1100 is van een poetser geweest 2de versnelling slaat er niet uit, het lijkt wel of de 2de versnelling inderdaad bij 5000tpm iets overslaat bij volgas maar in deze staat kon ik hem echt niet laten staan, hij ziet er echtals nieuw uit, ik kom net uit de omgeving drenthe, waar hij stond 175km gereden naar zwanenburg, rijdt perfect,nog bedank voor alle in formatie.

groetjes, Dennis :) :}

Graag gedaan, maar een paar foto,s ben je ons wel mnimaal verschuldigd ;)

Veel rijplezier op je nieuwe Superbike :] :]
 
ik begrijp het! jullie zijn net zo ongeduldig
als mij,maar de foto's kommen er aan!! de fj staat nu bij m'n neef(fzx ridder) in de garage,even na lopen banden,olie,uitlaat zat los, ketting, tandwiellen enz....
Nu wachten op beterweer,toch lastig rijden met hagel en ijzel,hij is evengoed vrij wendbaar op de snelweg,maar ik durf hem niet echt neer te leggen in de bochten :X met dit weer.

gegroet, dennis
 
Zou iemand mij kunnen vertellen wat voor motorolie er in de yamaha fj1100 uit84 gaat?

bij voorbaat dank,dennis


Yamaha adviseert 20W40 mineraal boven de 5 graden en 10W30 onder de 15 graden... is onpraktisch: wisselen als het weer verandert.

In mijn FJ1200 gebruik ik 10W40 halfsyntheet(shell VSX) (op basis van eerdere ervaring met mijn XV920 waarvoor een identieke olie-aanbeveling gold) omdat ik dan van die temperatuurafhankelijkheid af hoop te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan