FJR 1300

Zet1000

Die hard MF'er
29 jul 2004
291
0
Uden
Goeiemiddag Forum-gasten

Ik ben met mijn vader aan het kijken naar een FJR 1300.
Weet iemand toevallig hoe zuinig zo'n motor loopt.

Verder ben ik erg benieuwd naar jullie positieve en minder positieve ervaringen met deze motor.

Bert & Albert.
 
Maar goed...

Bij de laatste beurt is de boel goed afgeregeld en loopt hij een stukkie zuiniger... reken op 1:12 bij autobahnblazen, 1:16 op vlot gebruik en 1:17-1:18 bij een "Legaal voor Nederland"-rijstijl :Z

Verder ben ik al aan m'n 2e toe. Nu totaal zo'n 50.000 mee gereden, ben er erg tevreden over. Motor wordt 's zomers wat warm bij stilstaan e.d., maar met een leren boek had ik er iig geen last van. Verder altijd voldoende vermogen en koppel aan boord. Is een heerlijke bak om flink mee te blazen maar lekker toeren gaat er ook prima mee (geen giftig karakter ondanks 145 Pk).

Dus ben er best tevreden mee :)

Nadeeltje... standaard ruit gaf bij mij veel turbulentie. Met de verhoogde Yamaha-ruit gaat het een stuk beter.

In de M&T van deze maand staat trouwens een wereldreiziger met een FJR (nu deel 1).


PS: Maximum (MF'er met véél Nordschleife-ervaring) reed op de FJR stukken sneller op de Nordschleife dan met een R6 :P
 
Bedankt Fastcruiser

Heeft er iemand nog meer ervaringen die hij met anderen wil delen?
( over de FJR 1300 dan ) :X :X :X

Misschien zijn er mensen die een vergelijking hebben met een PAN of een BMW of andere motoren in dit segment.
 
PS. zou het graag een keertje met je uitvechten hòòr.
Jij op je FJR en ik op mijn R6-je.
 
Ben zeer tevreden over mijn FJR1300, verbruik is ongeveer 1 op 16 gemiddeld
dat valt dus erg mee.
Sturen doet ie ook goed, maar een vergelijk met een r6 of zo slaat helemaal nergens op.
Hiervoor had ik een R1 en dat stuurt vele malen sneller en makkelijker als een FJR
Kan ook niet anders want er zit zomaar even 80kg gewichtsverschil tussen die fietsen.
 
Hey,
In 'motoren en toerisme' (België) stond enkele maanden geleden een vergelijkingstest tussen een bmw k1200, honda pan european en yamaha fjr.
'k Weet niet of je dat in Nederland kan vinden. Meer info om www.motoren-toerisme.be
Mij lijkt het wel een héél leuke motor.

Groeten,
 
Sturen doet ie ook goed, maar een vergelijk met een r6 of zo slaat helemaal nergens op.

Hm, ja. Ik heb dus ACHTER een door een agent bereden FJR1300 gereden met een R6 op circuitje Lelystad.

Met een R6 kan je dan wel theoretisch sneller zijn... :X



;(
 
Natuurlijk zijn er mensen die op een FJR een snellere tijd zetten dan iemand anders op een R6.
Die snellere tijd zit hem dan natuurlijk niet in het type motorfiets maar in de rijderskwaliteiten van de bestuurder.
Trouwens helemaal niet zo belangrijk en geen schande toch?
Als je maar plezier hebt.
 
Mijn pa is op zoek naar een motor waarmee hij samen met ons ma kan toeren.
Vervolgens wil hij ook graag mee gaan rijden met mijn cluppie.
Dit zijn allemaal sportievere motoren (duc, zr-7, R6, cbr)

Hij heeft zelf veel ervaring op de BMW (politie) en op de pan.

Ik denk dat er binnenkort dus wel een FJR komt. Hij heeft er nu eentje op het oog, de dealer had een schade motor en is die nu aan het opknappen. Ben benieuwd..
 
Och het zit tussen 1:8 en 1:22.
Waarbij die eerste waarde dus zo snel mogelijk rijden op de Autobahn is en na een uur (dus zo'n 200km)je tank leeg is en die tweede waarde je meestal rond de 40 Km/h zit en kan je ongeveer 552 km rijden.

430 km met normaal toeren moet je redden met die 25 liter tank
 
PS. zou het graag een keertje met je uitvechten hòòr.
Jij op je FJR en ik op mijn R6-je.

Ik kan me nog een ritje door de eiffel heugen toen Fastcruiser voorop reed, op een gegeven moment reden we nog maar met z'n drietjes... Raul, FC en ik. De rest van de sportieve meute kon het niet helemaal bijhouden ;)
 
Och het zit tussen 1:8 en 1:22.
Waarbij die eerste waarde dus zo snel mogelijk rijden op de Autobahn is en na een uur (dus zo'n 200km)je tank leeg is en die tweede waarde je meestal rond de 40 Km/h zit en kan je ongeveer 552 km rijden.

430 km met normaal toeren moet je redden met die 25 liter tank
1:22 :?

Lekker zuinig afgesteld! Geen vermogenproblemen?

[me]Fastcruiser haalt hooguit 400 km bij zéér Nederlandse :Z rijstijl[/me]

@TS: Als je pa een motorwout is moet een racer volgen met een FJR geen probleem zijn :)
@Zoeperman... was wel met wat vochtig weer volgens mij. Raul dacht dat ik ABS had gezien m'n remstijl :P . Overigens dit voorjaar nog een ploegje Ducs in Luxemburg lopen zieken dus best veel lol te beleven met een FJR :)
 
Laatst bewerkt:
Nee,kwestie van onder de 2000 toeren blijven.
Die 1:22 is dus niet representabel.
430 Km op een tank is meer de realiteit
Maar dan wel helemaal leegrijden? Dan zou ik het ook wel halen. Tank nu meestal bij zo'n 350-370 km. was voor de grote beurt overigens meer richting 310-340 dus de kosten van die beurt krijg ik er nog wel uit :P
 
Maar dan wel helemaal leegrijden? Dan zou ik het ook wel halen. Tank nu meestal bij zo'n 350-370 km. was voor de grote beurt overigens meer richting 310-340 dus de kosten van die beurt krijg ik er nog wel uit :P

Ja das idd op het scherp van de snede.
Ik was waarschijnlijk de eerste FJR bezitter die bij een gesloten tankstation ooit een keer zonder brandstof heeft gestaan :(
 
ik rijd op de fjr van me pa. heb verder nog nooit op een andere motor gereden aangezien ik ook geen motor heb, maar ik vind de fjr echt lekker rijden!!! :D
Lekker racen kan makkelijk, maar ben bijv ook keer met me pa naar hongarije geweest, lekker op vakantie met de FJR! Ik wil ook zo'n motor!!
 
FJR1300 tegen een R6 op de nurburgring :}
Whoehahahahaha....
Iemand die denkt dat die R6 ook maar een schijn van kans heeft, heeft dus # of nooit op de nurburgring gereden, # of nog nooit op een FJR1300....

Wat denk je dat 140pk en 150Nm koppel doen op een circuit als nurnburg... tegen 123pk en een MIEZERIGE 68Nm koppel (wat pas voor handen is op bijna vol RPM).

De eerste de beste heuvel en de R6 doet "buuhhhhh" (en moet 4 versnellingen terug), terwijl de toerbuffel gewoon omhoog klimt met 7000rpm.. hahaha :Z

de nurburgring is niet zo plat als lelystad hoor..

ter impressie:

nbr1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ben er mee naar London geweest, acciradius van zo'n ding is echt super + abs dat werkt echt.
Duine heeft er nog een staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan