FJR in de problemen op de A1

Kees Den Haag

MF veteraan
28 apr 2005
4.909
110
Den Haag
Vanochtend op de A1 tussen Amsterdam en Almere rijdt een blauwe FJR voor me op de meest linker baan, met nog een auto of 3 a 4 er tussen. Plotseling een hoop rook en iedereen met 100 a 120 vol in de remmen. De FJR had een mooie zig zag streep gemaakt op het wegdek en was midden op de snelweg tot stilstand gekomen. Gelukkig kon iedereen op tijd remmen of uitwijken.

Mijn motor er maar effe schuin voor gezet omdat de meeste auto ongeduldig werden en er links en rechts voorbij gingen, en om te voorkomen dat het verkeer weer op gang zou komen. De bestuurder dacht dat hij een vastloper had gehad. Ook in zijn vrij geen beweging in te krijgen. Al snel bleek dat het achterwiel volledig op het spatbord rustste. De rook kwam er nog vanaf en de achterband had heel weinig profiel meer. De motor was een paar centimenters lager...

Met hulp van een aantal automobilisten het verkeer op alle rijbanen gestopt en de motor naar de vluchtstrook getild. Nog een lift aangeboden, maar hij wilde zelf wachten op de sleepwagen. Logisch, zou ik ook doen. (Het was eigenlijk direct duidelijk dat de tovenaars van de ANWB hier niks meer mee konden)

Mocht de onfortuinlijke bestuurder hier meelezen, dan zou ik graag willen weten wat er kapot is gegaan? Knap onder controle gehouden trouwens! :} De streep op het wegdek zal best nog wel effe te zien zijn! Gelukkig goed afgelopen en suc6 met de reparatie.
 
:} hulde aan jou. Die hagenezen blijven behulpzaam. :}

Had ie een MF sticker? anders heb je weinig kans ben ik bang
 
Laatst bewerkt:
Klinkt als het loskomen van de achterschokdemper of het linksysteem :X :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan