FJR1300 2006

Ik heb in het verleden nogal sportieve motoren gereden (kawa gpz1000rx en honda cbr1000f). Die vond ik qua zithouding iets te sportief. Daarna de Honda Pan st1100 en die was me weer te veel alleen toer. Na proefritten met de CBR1100XX en de VFR800 en de FJR heb ik gekozen voor de FJR. Nu heb ik 1.700km gereden met m'n nieuwe FJR en die is voor mij de droom die best of both worlds verenigt.

Ik ben geen wegracer en doe niet aan kneedowns, maar een betere combi voor tour en sportief ken ik niet.

:] :] :] :Y :Y :Y
 
Ik zelf zit te kijken naar een FJR uit 2001/2002 voor woon/werk maar ook voor tourritten en dergelijke. Belangrijkste reden is nog wel dat ik s'avonds ook nog wel eens wil vlammen maar ik weet niet of deze fiets daar wel aan voldoet. Ik wil em eerst een weekendje huren om te kijken of het wat is, maar toch eerst iets meer informatie..

Is er met deze fiets wel te kneedownen? Het moet voor de vrije uurtjes ook iets zijn om de koffers er ff af te mikken en dan lekker te gummen.. is dat uberhaubt wel mogelijk met deze fiets?
Kneedown is zeker mogelijk. Laatst op knp Beekbergen zelf uitgetest.
Gaat prima. Reed daar toevallig samen met een Sp-2 en een RSV Mille en ik kon ze gewoon bijhouden. Kreeg nog applaus van de mannen :)
Ik rij zelf ook op een SP, maar begon me daarna af te vragen waarom ik elke keer weer in zoon oncomfortabele houding aan het brommeren ben.

Meer dan een FJR heb je niet nodig.
Zit lekker, stuurt als een scheermes, gaat hard en, heel belangrijk, rijdt ook lekker als je een keer geen zin hebt aan gassen.

:}

En die koffers kan je gewoon laten zitten. De steppies zitten eerder aan de grond.
 
Erg grappig :P Ik sta immers voor dezelfde tweestrijd :] Ik ziek iets waarmee ik rustig met m'n vriendin kan toeren :] maar waarmee ik als ik alleen ben ook het betere bochtenwerk aankan }) . Kan je zo een FJR lekker de bocht in gooien? Aagezien mijn vriendin nogal veeleisend in qua comfort ben ik dus eigenlijk op zoek naar een soort "supersport toering" :+

Enkele weken geleden heb ik de middenbok en de jiffy aan de grond gereden, dus met het betere bochtenwerk zit het wel goed.
 
Dat vind ik wel erg overdreven :+ , maar de FJR is een zeer scherp sturende fiets.
Zeker als je je vering wat strakker zet. Standaard is redelijk slap.


}) Zelf heb ik progressieve veren van Hyperpro in mijn FJR zitten en dan
stuurt de FJR een stuk strakker dan met originele veren.
Met een uurtje sleutelen zet je ze er in. :] })
 
Terug
Bovenaan Onderaan