FJR1300 ervaringen?

of nog mooier, galaxy blue!

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/55463/8ddb46f337942039ea07f00d479a52bd (001_2004.jpg)​
 
@ fjrrebel

heb je geen spijt dat je je busa hebt weggedaan

Nee geen spijt.
Maar ik koop in 2005 wel weer een hayabusa.
Mocht er geen nieuw model weer komen , dan koop ik er een ouder model bij full power versie.
Maar om op een fjr te rijden is geen straf hoor.
funky-bike.gif
 
Laatst bewerkt:
Dat stickertje werkt perfect tegen "bumperklevers"
als dat zo eens van pas komt op binnenwegen.... 8-)

Héé wat een perfect idee, ik had dat stickertje nog niet eens gezien. Ik haat die sukkels van bumperklevers, achterlijke idioten zijn het, waar heb je dat stickertje vandaan als ik vragen mag?
 
Héé wat een perfect idee, ik had dat stickertje nog niet eens gezien. Ik haat die sukkels van bumperklevers, achterlijke idioten zijn het, waar heb je dat stickertje vandaan als ik vragen mag?
Gewoon net zo lang gezocht op internet tot ik een geschikt plaatje had en
vervolgens ge-download.
Een beetje bewerkt met MS-Paint, op het juiste formaat geprint, gelamineerd
en met dubbelzijdieg tape op het spatbord geplakt.
Succes verzekerd! :)
 
/sticker op FJR off topic....
Aha, da's een goed idee, kan ik er misschien ook wat fellers van maken. Ik heb een collega al gevraagd om zo'n "officiele" sticker voor me te regelen. Maar wat heftigers mag ook wel natuurlijk, zolang ze maar op afstand van mijn koffers blijven... liefst vijftig meter of zo en niet 5 zoals een hoop koekblikkers denken :(
 
Wat ik meestal ervaar is, dat als een automobilist vlak achter me komt
te rijden, hij/zij na een paar seconden plotseling weer afstand neemt,
omdat hij/zij dan die sticker heeft gezien.
Leuk is soms ook, dat als je eens een keer op je gemakkie met 130 of zo
op de rechter rijbaan zit, en een auto met hoge snelheid jou passeert,
ze snelheid minderen, naar rechts gaan en keurig 120 gaan rijden *D
 
Wat ik meestal ervaar is, dat als een automobilist vlak achter me komt
te rijden, hij/zij na een paar seconden plotseling weer afstand neemt,
omdat hij/zij dan die sticker heeft gezien.
Leuk is soms ook, dat als je eens een keer op je gemakkie met 130 of zo
op de rechter rijbaan zit, en een auto met hoge snelheid jou passeert,
ze snelheid minderen, naar rechts gaan en keurig 120 gaan rijden *D

rechts inhalen, voordat de wet er was ;) politie agent spelen.
heb jij niet toevallig de verkeerde job :] .

ps .maar het is wel een goed idee.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook gekeken naar een Yammie FJR1300 en ook naar een Pan, beiden met ABS (mijn laatst motor was ook een Japse Yam; 22 jaar mee gereden, nooit een probleem mee gehad!), maar nu toch voor een R1150RT gekozen vanwege de technische snufjes als rembekrachtiging, ABS, automatische remkrachtverdeling voor/achter, Kat. Vindt ik gewoon leuk, maar ook spreekt dat afwijkend boxer-model mij wel aan en een mooi bekkie (de nieuwe dan). En bij mijn proefrit beviel me vooral de heerlijk stabiele wegligging met die Telelever en Paralever. De FJR1300 vind ik echter ook een hele mooie motor en kwam bij mij op de 2e plaats. Is wel veel sneller, maar ik vind 200 ook genoeg en wil gewoon lekker touren met m'n meissie achterop of ik achterop bij haar!). De Pan valt bij mij af. Vind ik gewoon niks aan en het viel me op dat er zoveel geschreven is over problemen met de wegligging. Toch gevallen voor het BMW motorvirus. (de auto's vind ik niks aan maar die boxers...). De twinspark, dan is het "ruckeln" ook verleden tijd en ik blijf erop rijden tot ik ver over de 70 ben (en dat duurt gelukkig nog echt een hele poos! Alhoewel....).
 
Op maandag 29 december 2003 22:07 schreef Gejo het volgende:
Ik heb ook gekeken naar een Yammie FJR1300 en ook naar een Pan, beiden met ABS (mijn laatst motor was ook een Japse Yam; 22 jaar mee gereden, nooit een probleem mee gehad!), maar nu toch voor een R1150RT gekozen vanwege de technische snufjes als rembekrachtiging, ABS, automatische remkrachtverdeling voor/achter, Kat.

Werkt die rembekrachtiging ook als de motor uitstaat (met contact aan)?
 
Ik heb ook gekeken naar een Yammie FJR1300 en ook naar een Pan, beiden met ABS (mijn laatst motor was ook een Japse Yam; 22 jaar mee gereden, nooit een probleem mee gehad!), maar nu toch voor een R1150RT gekozen vanwege de technische snufjes als rembekrachtiging, ABS, automatische remkrachtverdeling voor/achter, Kat. Vindt ik gewoon leuk, maar ook spreekt dat afwijkend boxer-model mij wel aan en een mooi bekkie (de nieuwe dan). En bij mijn proefrit beviel me vooral de heerlijk stabiele wegligging met die Telelever en Paralever. De FJR1300 vind ik echter ook een hele mooie motor en kwam bij mij op de 2e plaats. Is wel veel sneller, maar ik vind 200 ook genoeg en wil gewoon lekker touren met m'n meissie achterop of ik achterop bij haar!). De Pan valt bij mij af. Vind ik gewoon niks aan en het viel me op dat er zoveel geschreven is over problemen met de wegligging. Toch gevallen voor het BMW motorvirus. (de auto's vind ik niks aan maar die boxers...). De twinspark, dan is het "ruckeln" ook verleden tijd en ik blijf erop rijden tot ik ver over de 70 ben (en dat duurt gelukkig nog echt een hele poos! Alhoewel....).

Exactomundo, precies mijn reden om de RT te kopen.
@ bandito bob, nee de rembekrachtiging werkt niet als 'ie uit is. Vandaar dat in duitsland al verschillende gasten naar beneden tegen de garage deur aan gehobbeld zijn toen ze probeerden te remmen met de motor uit.... als 'ie uit is moet je dus echt hard knijpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan