FJR1300 met zijspanq

Jax

Rookie
24 jul 2006
5
0
Net bij het forum en dan gelijk maar een vraag loslaten: rij nu op een Yamaha Diversion Kyrnos zijspan (van Side Bike) en overweeg te switchen naar een FJR1300 met EML-span.

Heeft iemand ervaring met deze combinatie??
 
Net bij het forum en dan gelijk maar een vraag loslaten: rij nu op een Yamaha Diversion Kyrnos zijspan (van Side Bike) en overweeg te switchen naar een FJR1300 met EML-span.

Heeft iemand ervaring met deze combinatie??
*O* je hebt het gevonden *O*



;)
 
Net bij het forum en dan gelijk maar een vraag loslaten: rij nu op een Yamaha Diversion Kyrnos zijspan (van Side Bike) en overweeg te switchen naar een FJR1300 met EML-span.

Heeft iemand ervaring met deze combinatie??

Ik heb er geen Ervaring mee maar zou meteen switchen :Y :Y :Y :Y :Y
 
nee, geen ervaring :N '(
als de ontwerpen zo zie ga je wel een jaar of dertig terug in de ontwikkeling van het moderne zijspan.

ik kan me voorstellen dat het in en uitstappen van een eml makkelijker is.
maar wat besturing betreft kan je denk ik geen flitsender spul vinden als de kyrnos.

is een 1300/kyrnos geen oplossing?
 
Dussssssss. Tav rij-eigenschappen: de Kyrnos stuurt super maar de enige ervaring die ik met een andere combi heb is een middag sturen bij Rob in Lelystad op de BMW.

En dat is tov de Kyrnos toch wel een beetje meer werken hoor (sorry Rob, niet persoonlijk bedoeld!)!

M'n Kyrnos dateert van 1996 en eigenlijk wil ik wel wat jongers (en welke man wil dat nou niet?!?!?!) met een beetje meer vermogen.

Wat betreft een combi FJR1300 + Kyrnos: dus Kyrnos is een specifiek ontworpen voor de XJ900, dus dat wor nie wa.
 
wat zeur je nou?????

rij eens een dagje met eem rus met zijspan, dan weet je dat je niks te zeuren hebt en gewoon moet switchen....

iedereen zou die keus willen hebben hoor....ik ook O-)
 
Dussssssss. Tav rij-eigenschappen: de Kyrnos stuurt super maar de enige ervaring die ik met een andere combi heb is een middag sturen bij Rob in Lelystad op de BMW.

En dat is tov de Kyrnos toch wel een beetje meer werken hoor (sorry Rob, niet persoonlijk bedoeld!)!

M'n Kyrnos dateert van 1996 en eigenlijk wil ik wel wat jongers (en welke man wil dat nou niet?!?!?!) met een beetje meer vermogen.

Wat betreft een combi FJR1300 + Kyrnos: dus Kyrnos is een specifiek ontworpen voor de XJ900, dus dat wor nie wa.
Ik ben een beetje bedroefd. ;( ;( ;( ;(
Maar, als Wout Broer of Ad van Gils een eml-fjr1300 combi heeft staan, maak dan gewoon een proerit, heb je vergelijk.
 
Rob, niet getreurd! Ik kijk wel terug op een superleerzame en aangename middag rondtorren op je zijspan. Tot op de dag van vandaag flitsen mij nog regelmatig jouw tips door de helm. Zo, gaat het nu een beetje beter??

Wat ik graag zou weten is of er nog meer mogelijkheden zijn om een technisch mooi span als een Side-Bike (geremd derde en meesturend derde wiel)aan een fraaie fiets als een FJR1300 te knopen.
 
Er stond een mooie demo-combinatie bij WBM met de nieuwe EML voorvork. Dit schijnt geweldig te sturen! :] Volgens mij heb je met een FJR1300 een prima span!
 
Rob, niet getreurd! Ik kijk wel terug op een superleerzame en aangename middag rondtorren op je zijspan. Tot op de dag van vandaag flitsen mij nog regelmatig jouw tips door de helm. Zo, gaat het nu een beetje beter??

Wat ik graag zou weten is of er nog meer mogelijkheden zijn om een technisch mooi span als een Side-Bike (geremd derde en meesturend derde wiel)aan een fraaie fiets als een FJR1300 te knopen.

Bel ff met Wout Broer Motoport Hengelo
 
Ik weet nog dat er ooit artikelen in de motorbladen stonden over een fj1200 met een meeleunend zijspan, dat zijspan helde in bochten dus ook mee.. kent iemand die soms?
 
...

Wat betreft een combi FJR1300 + Kyrnos: dus Kyrnos is een specifiek ontworpen voor de XJ900, dus dat wor nie wa.

Kannie bestaat nie.. :)

Als je een Kyrnos aan een Vmax kunt kleien, waarom dan niet aan een FJR1300 ?

full
 
Ik weet nog dat er ooit artikelen in de motorbladen stonden over een fj1200 met een meeleunend zijspan, dat zijspan helde in bochten dus ook mee.. kent iemand die soms?

Dit kan volgens mij alleen de Flexit zijn. Hierover heb ik niet zo'n geweldige reacties gehoord, met name voor de passagier die zo'n beetje op het zijspanwiel zit met een enorme lichtkoepel boven het hoofd.
 
Kannie bestaat nie.. :)

Als je een Kyrnos aan een Vmax kunt kleien, waarom dan niet aan een FJR1300 ?

(Afbeelding)

dat is wel de bak van kyrnos.
ik denk dat de TS bedoeld dat je de naafbesturing en het meesturend zijspanwiel niet in een fjr1300 kan krijgen.

ik denk echter dat kannie niet bestaat, alles kan, ook een fj900 kit aanpassen aan een 1300 :Y
 
Net bij het forum en dan gelijk maar een vraag loslaten: rij nu op een Yamaha Diversion Kyrnos zijspan (van Side Bike) en overweeg te switchen naar een FJR1300 met EML-span.

Heeft iemand ervaring met deze combinatie??
het grootste verschil wat je zult merken is het niet meesturende zijwiel en een heeeele boel extra pk's, maar je moet gewoon doen wat de anderen ook zeggen proefrijden.
 
het grootste verschil wat je zult merken is het niet meesturende zijwiel en een heeeele boel extra pk's, maar je moet gewoon doen wat de anderen ook zeggen proefrijden.

ik heb er nooit op gereden maar wat ik van meesturende zijspanwielen begrepen heb is dat het een hele andere wereld van zijspanrijden is.
meer vermogen is altijd leuk.
als je echter de sublieme stuureigenschappen van een kyrnos gewend bent zal een star zijspan een behoorlijke stap terug zijn, meer vermogen of niet.

ik neem aan dat designer geen zijspan rijdt :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan