FJR1300 olie keerringen vervangen

brrrren

MF'er
10 dec 2004
147
0
61
Doetinchem
HELP HELP, beste mensen wie kan mij vertellen hoe het volgende opgelost kan worden.
ik ben bezig mijn oliekeerringen te vervangen van de voorvorkpoten van mijn FJR1300
Ik heb tot nu toe de volgende werkzaamheden uitgevoerd.
remklauwen er af
voorwiel er uit
poten er uit gehaald
de bovenste delen van de vork eraf geschroefd conform de afbeeldingen van het wpl handboek
olie er uit laten lopen.
maaar nu komt het, de bout die onderin de vorkpoot zit met een inbus los gedraaid maar meer dan draaien gebeurd er niet, de bout komt niet naar buiten en de binnenpoot is er niet uit te krijgen, terwijl mijn inziens deze bout onderin de vork er juist voor zou moeten
zorgen dat de binnenpoot eruit getrokken kan worden.
Wie o wie kan mijn helpen ;( ;( ;( :? :? :?
wie heeft er ervaring mee
 

Syhoro

MF veteraan
8 okt 2004
2.272
2
Hier is je antwoord:

Zoeken

...of heb je liever prive antwoorden, dan moet je nog even wachten... :')
 

picaroon

MF veteraan
2 feb 2007
4.440
1
die bout zit aan een binnenbuis vast. Ik denk dat het hele zooitje draait, dus je zal iets moeten verzinnen dat de binnenbuis niet kan draaien.
 

brrrren

MF'er
10 dec 2004
147
0
61
Doetinchem
JA DANK JE WEL, IK HEB HET VAN BINNEN NOG EENS GOED BEKEKEN EN KWAM TOT DE CONCLUSIE DAT IK EEN SOORT VAN LANGE PIJP SLEUTEL MOEST HEBBEN VAN ONGEVEER 40 CM, IKHEB DEZE NU EVEN INELKAAR GESOLDEERD VAN EEN KOPEREN LEIDING DAARNA VAST GESCHROEFD IN DE BINNENBUIS, HIERDOOR KAN DE BINNENBUIS NIET MEER MEEDRAAIEN.
NU KON IK EINDELIJK DE INBUSBOUT LOSDRAAIEN EN DE BINNENBUIS ERUIT HALEN.
 

brrrren

MF'er
10 dec 2004
147
0
61
Doetinchem
ok, maar dan zit je er nog steeds mee dat het binnenwerk mee draait,
het gaat er in dit geval om dat het tegen gehouden wordt :Y