FJR1300

zzr600?

Rookie
7 aug 2006
5
0
Nuland
Ik wil mijn zzr600 inruilen voor een FJR1300.
Ik gebruik mijn motor voor zowel woon-werk verkeer als voor korte toertochten.
De reden voor deze inruil is dat ik een motor wil met meer power onderin, dit in plaats van steeds hoog in zijn toeren te moeten rijden.
Graag zou ik van iemand een reactie ontvangen over de rij-eigenschappen van de FJR alsmede eventuele alternatieven.
:]
 
Méér dan voldoende power, zowel onder- als bovenin, prima wegligging en stuureigenschappen, fijne zitpositie, ruime bagagemogelijkheden, zeer hoge topsnelheid, kortom: een wereldfiets! *O* *O* *O* *O* *O*
 
ik weet niet hoeveel woon-werk je doet, maar ken iemand die 'm heeft laten staan vanwege de onderhoudskosten bij veel km's

nu zullen er wel veel fjr rijders over mij heenvallen en ik rijd er zelf geeneen (veels te duur), maar deze persoon had er een hele nette rekensom van gemaakt.

waren wel dealerprijzen

en om de liefhebbers tegemoet te komen: ik vind het een hele mooie fiets en had er best een willen hebben ;)
 
maar ken iemand die 'm heeft laten staan vanwege de onderhoudskosten bij veel km's

:?

Elke 10.000km olie verversen, elke 20.000 luchtfilter, cardanolie en bougies en elke 40.000km (!) klepspeling controleren.

Lijkt me toch reuze meevallen, vergeleken met andere motorfietsen (Suzuki elke 6000km olie en elke 12000km kleppen :X )
 
En toch duc rijden? :+


Ja, vraag mij niet waarom.
Voor dagelijks gebruik heb ik een Pan European hoor. Moet er niet aan denken om dat Italiaanse martelinstrument als dagelijks vervoermiddel te hebben. Ja, toen ik 20 jaar jonger was misschien, maar nu... :N
 
Onderhoud is prijzig maar da's bij elke motor. Intervallen liggen wel redelijk ver uit elkaar dus je hoeft dan iig niet elke maand bij de dealer te staan :P

Ben er zelf nog zeer tevreden over. Voor mij voorlopig nog geen ander (ook vanwege het uitzicht op WW-verkeer). Echte toerbak maar je kan er ook vrolijk mee feesten in de bergen, ook met 2 personen en bagage.
 
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb vandaag een proefrit gemaakt (rijd geweldig) en een FJR gekocht.
2002, blauw.
Morgen rond 12.00 uur kan ik hem halen, kan bijna niet wachten.
 
Heb mijn fjr net ingeruild na ruim 4 jaar voor een BMW F800 ST en met veel plezier met de fjr gereden te hebben :Y :Y En kwa onderhoudskosten kan ik zeggen dat het wel meeviel.


Ps. voor de liefhebber heb ik nog twee sebring uitlaatdempers te koop voor een ietwat sportievere sound :Y :Y :Y

Groet Robbert
 
Heb mijn fjr net ingeruild na ruim 4 jaar voor een BMW F800 ST en met veel plezier met de fjr gereden te hebben :Y :Y En kwa onderhoudskosten kan ik zeggen dat het wel meeviel.


Ps. voor de liefhebber heb ik nog twee sebring uitlaatdempers te koop voor een ietwat sportievere sound :Y :Y :Y

Groet Robbert

Ik heb je al een mailtje gestuurd. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan