Flattrack/dirttrack/speedway ... who's in?

GiePilaar

Die hard MF'er
10 jun 2005
648
90
Denderhoutem
Facebook
Hoi iedereen,

Ik ben enkele jaren geleden begonnen met flattracken. Dit beperkt zich tot 3-4 maar per jaar gaan trainen in Speedway Lelystad (dit is voor mij 3.5u rijden, anders zou ik het al eens meer doen 😁). En als de kalender het toelaat doe ik ook aan Hells Race mee (die daar plaats vind).
Dit doe ik op mijn supermoto of crossmotor met 19" wielen.
Zijn hier nog mensen die deze off-road tak beoefenen? Ik kon er niet meteen een topic over vinden, maar het is misschien wel leuk om hier wat tips and tricks uit te wisselen, of eens samen te gaan trainen 😊
Fotootje van mijn 1ste race:

FB_IMG_1583012928516.jpg
 

Bijlagen

  • 20180303_142411.jpg
    20180303_142411.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 19
Ik zat er aan te denken om van een suzuki gt550 een straat legale flattracker te maken. Gewoon omdat de looks bij mij passen. Heb jaren grasbaan gereden. En zo nu en dan wat cross en later nog wat getraind met een 525 sm op lelystad. Maar echte flattrack ervaring nee dat heb ik helaas niet. Maar volgens mij mag je toch met een supermoto op regenbanden mee doen met de flattrack traningen/ wedstrijden?
 
Je mag inderdaad met een supermoto trainen, wedstijden meedoen mag enkel in de beginnersklasse, of speciale supermoto klasse (maar die is er meestal niet) 😊
 
Wij hebben dit laatst een keer gedaan, mijn vriendin wil dit meer actief gaan doen.
Was echt gaaf om een keer te doen, wat ik ook vooral leuk vindt is dat je met zowat elke motor mee kunt doen.
Niet te veel regels, helemaal mooi.
Nu nog een motor hier voor zien te vinden.

Is een hoge crossers niet vrij lastig ? Lijkt me juist wenselijk dat ie laag is ?
 
Wij hebben dit laatst een keer gedaan, mijn vriendin wil dit meer actief gaan doen.
Was echt gaaf om een keer te doen, wat ik ook vooral leuk vindt is dat je met zowat elke motor mee kunt doen.
Niet te veel regels, helemaal mooi.
Nu nog een motor hier voor zien te vinden.

Is een hoge crossers niet vrij lastig ? Lijkt me juist wenselijk dat ie laag is ?
Je hebt er vooral nadeel mee als de baan slecht begint te liggen. Dat is mijn ervaring, kan zijn dat ik hier fout in ben, maar mijn motor leek meer te gaan ”dansen” als die van de anderen.
ik heb nu mijn crossverinh verlaagd, maar ik heb ze 8 nog niet kunnen testen. Ik vrees dat die test voor volgend seizoen gaat zijn 😔
 
Lelystad gaat in de winter misschien open als het weer het toe laat is mij verteld.
Facebook of Insta in de gaten houden.
 
In vledderveen, en in roden wordt ook regelmatig met flatttackers getraind. Ik heb inmiddels de gt550 kunnen verkopen. Helaas nog voor de ombouw. Wellicht gebruik ik mijn wr nog eens voor een flattracker training eerst maar weer andere prioriteiten.
20210819_142712.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan